win2k keeps rebooting

Pagina: 1
Acties:

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-01 11:22
Hallo,

ik heb zojuist een oud beestje binnen gekregen met de volgende hardware

MB: MSI MS6309
Processor: P3 700Mhz (kan een celeron zijn)
Geheugen: 128MB
HDD: 30GB maxtor
Video: AGP kaart
DVD-ROM, CD-ROM en een FLOPPY
er zat een PCI modem/geluidskaart in die heb ik er ff uitgehaald

wat is nu het geval.

ik kreeg hem vinnen met Win98SE dus i kstart hem op en zodra hij het "inlog" scherm krijgt van Win98SE reboot het systeem en zo gaat dat verder.

Win98SE opnieuw geinstalleerd zelfde gedoe.

Win2kPro geprobeerd die voltooid de setup niet eens. na de eerste sessie van de setup reboot de setup het systeem (zoals hoort) het systeem boot dan ktij je dat laad scherm van Win2k en dan een reboot. dus de setup kan niet verder...

wat is het probleem...?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hmm, de 6309 is een plank met brakke elcos, check dat eens. Vaak is het zo dat 98 iets stabieler draait op rotte borden dan dat een NTbased windows dat doet (toevallig van de week op m'n werk nog een pc gehad waar XP het niet op deed, maar ME nog enigszins werkbaar was... voor zover je ME werkbaar kan noemn natuurlijk).

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Deze informatie geven en dan vragen wat het probleem is, is een onmogelijke opgave.

Ik zou eerst zelf nog is het een en ander uitpluizen.

- Download bijvoorbeeld memtest eens, kijk eens of het geheugen mischien gaar is.
- Download de HD toold van de HD fabrikant, kijk is of die aangeeft dat de HD nog wel helemaal lekker is.
- Hou een oogje op de CPU temperaturen in de BIOS, kijk of de voltages wel goed/constant zijn.

Raad je toch aan de FAQ eens goed door te lezen, kans ik groot dat je met alles wat daarin staat er zelf al achterkomt wat het probleem is, maar voor ons is dit alleen maar raden.

... MMORPG Addict.

• bas_vdl
Terw_Dan schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:11:
Hmm, de 6309 is een plank met brakke elcos, check dat eens. Vaak is het zo dat 98 iets stabieler draait op rotte borden dan dat een NTbased windows dat doet (toevallig van de week op m'n werk nog een pc gehad waar XP het niet op deed, maar ME nog enigszins werkbaar was... voor zover je ME werkbaar kan noemn natuurlijk).
die 4 elco's bij de processer staan wel bol en er zit iets roest op. kan dat nog goedkoop vervangen worden...?

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-01 01:22
Dat is dus geen roest, maar de vloeistof uit de elco's. Lastig werkje om ze te vervangen (en link als je een tè warme soldeer bout gebruikt) maar de kans is zeker aanwezig als je ze vervangt dat hij weer lekker loopt.

Enne, kijk uit dat je wel elco's haalt, die tegen de hogere temperaturen kunnen. Niet elke condensator kan dat namenlijk. Vaak staar er op zulde dan ook dat ze tot 100°C gebruikt kunnen worden. (Iets minder moet ook wel voldoen lijkt me, maar normale elco's zullen er zo wèèr uit liggen).

[ Voor 46% gewijzigd door Shaggy_NL op 19-01-2007 14:44 ]

• bas_vdl
Shaggy_NL schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:35:
Dat is dus geen roest, maar de vloeistof uit de elco's. Lastig werkje om ze te vervangen (en link als je een tè warme soldeer bout gebruikt) maar de kans is zeker aanwezig als je ze vervangt dat hij weer lekker loopt.
tja kapot is kapot dus ik gok het erop miss. dat ik nog van die elco's van een ander MB kan halen

Drive en Mem test 100% OK
Pagina: 1