2.5 HD in USB behuizing met enkele USB kabel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:36
Geachte tweakers,

Ik wil zelf een 2.5 inch laptop HD in een USB case combineren. Mijn oude 10 gig 2.5 HD had echter beide USB kabels nodig, hebben jullie ervaring met nieuwe 2.5 harde schijven die genoegen nemen met een enkele USB verbinding?

Bijv zoals deze (dure) oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126247

ja dat gaat je kan zo een behuizing kopen voor +/- 10€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:36
Als er mensen zijn met een dergelijke HD, zouden die dan het type willen plaatsen>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190312

Ik heb zelf deze, een kant en klare van Iomega. Er zitten twee USB stekkertjes aan, maar ik heb hem op meerdere computers geprobeerd en op allemaal heeft hij aan een enkel stekkertje genoeg.

Handleiding zegt ook dat op de meeste computers een enkel stekkertje genoeg moet zijn. Er zit een Hitachi Travelstar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-06 23:29
Heb zelf een WD 60GB icm een Mycom eigenmerk behuizing (exact gelijk aan een digiconnect)
Externe behuizing heeft ook een externe voedingsingang (5VDC) voor als de USB port niet genoeg vermogen levert. (werd een snoertje meegeleverd welke spanning van de toetsenbord aansluiting aftapte (heb ik echter nog nooit gebruikt))
Combinatie werkt altijd, alleen niet icm meet een heel dun USB snoertje welke ik hier ook heb liggen (zeer low cost /USB1.x??/Spanningsverlies in de te dunne aders?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Om 1 of andere reden kan de ene USB-poort wel voldoende energie leveren en de andere niet. Bij 90% van de gevallen gaat het goed, maar voor die 10% van de gevallen zit er vaak een tweede USB-stekker aan zodat het wel voldoende stroom binnenhaalt en dan ben je dus klaar.

Maar hoe en waarom dat zo werkt weet ik niet. Maar daarom zijn er dus kabeltjes met 2 USB-stekkers aan het uiteinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ligt aan hoeveel stroom de hdd zelf trekt. Een USBpoortje kan maar 500mAH leveren. Dus je moet op zoek naar een schijf die minder dan dat trekt, dan kun je met 1 poort vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12
Ik heb hier 4 schijfjes van 40gig. Ze trekken tijdens het spinnen allemaal 1A.
Ik heb 3 usb-poorten op mijn laptop. Op 2 werken ze perfect, op de 3de valt de schijf af en toe uit. 8)7

Beste wat je dus kan doen is een schijfje zoeken die 500mA trekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:14
Ik heb een 100gb 2,5" schijf in deze behuizing en met USB2 heb ik aan de usb kabel voldoende. Met USB 1 soms nog een extra usb kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:38

Ravefiend

Carpe diem!

Ik ben ook op zoek naar eens soortgelijke oplossing of anders gezegd, een externe disk die puur op USB werkt maar dan uiteraard niet op 4 USB tegelijk. Lijkt me interessant voor je om dit topic eens te lezen:

Ravefiend in "[Ervaringen] Externe harde schijven en b..."

Daarbij is Ome Tom ook altijd interessant voor wat informatie:

http://tomshardware.co.uk...ital_rev_up_uk/page9.html

Power specs kan uit uiteraard vinden op de website van de desbetreffende hardware vendor maar dat spreekt wel voor zich dacht ik zo .... :9 }:O

[ Voor 13% gewijzigd door Ravefiend op 19-01-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb een equip usb behuizing met daarin een Fujitsu 5k100 100GB 5400 rpm schijf, dat werkt prima aan 1 poort. En nog behoorlijk snel ook, sneller dan m'n 2 maxtor onetouch (250 en 300GB 7200 RPM) schijven. Die halen op de USB maar 18 MB/sec (constant met hdtune, gewoon de max limiet van de chip in de maxtor behuizingen) en op firewire 30 MB/sec. De equip behuizing haalt constant 22 MB/sec dus een betere chip :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:38

Ravefiend

Carpe diem!

Sick Nick schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:45:
Ik heb een equip usb behuizing met daarin een Fujitsu 5k100 100GB 5400 rpm schijf,...
Fujitsu = Hitachi ... als ik met niet vergis .. :+

Hierbij wil ik nog even opmerken dat die 5k100 een spinup verbruik heeft van 5.0W maar in de praktijk zal het er allemaal een beetje vanaf hangen hoe de interface zijnde de HD enclosure alsook de USB hub zelf deze stroompiek opvangt ....
Pagina: 1