Toon posts:

Draadloos en domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vele forums doorzocht waaronder deze en er blijken veel mensen te zijn met het probleem om een laptop knap aan te melden op een domein.
Bij mij is dit niet anders.
Ik heb helaas nergens een goed antwoord gekregen dus stel ik zelf maar even een vraag:

Ik heb een windows2003 domein en heb een 8-tal laptops die daar op moeten aanmelden.
De Acer laptops hebben een broadcom wireless nic aan board.
We draaien WindowsXP SP2
En beveiligen de boel via mac-autenticatie en wpa

Het probleem is als volgt:
Op het moment dat de laptop aangaat en het aanmeldscherm te zien is, duurt het gemiddeld zo'n 25 seconde voordat de laptop te pingen is vanaf de server. De gebruiker moet dus 25 seconden wachten voordat hij zich zonder foutmeldingen kan aanmelden. Aangezien ik op een school werkzaam ben en de gebruikers (ongeduldige) leerlingen zijn is dit niet handig.
Ik heb de laptops al een vast ip gegeven omdat ook het verkrijgen van een ip via dhcp niet goed liep.

Is er een manier om het aanmelden te versnellen of om het loginscherm pas te tonen wanneer de verbinding er echt is?
De optie via gpo "Always wait for the network at computer startup and logon" zou het loginscherm moeten uitstellen, maar dit werkt niet goed (het loginscherm komt nog steeds te vroeg).

Heeft iemand een idee?

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Je kan een melding laten zien voordat het inlog scherm komt. In die melding zou je dan de leerlingen kunnen vertellen even te wachten. Als ze het dan toch proberen heb je ze in iedergeval geinformeerd. Het is niet een nette oplossing, maar je zou het als nood oplossing achter de hand kunnen houden.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:05
Probeer deze link eens: klik
Helpt hier een stuk, nog niet optimaal maar wel een stuk beter.

edit: zet ook eens je Wireless settings op een Fixed snelheid (B/G) ipv op Mixed Mode.

[ Voor 18% gewijzigd door mhoogendam op 19-01-2007 12:50 ]

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik heb in dezelfde situatie gezeten (ook op een school). Ik heb het opgelost door in het local policy van de laptops aan te geven 'Always wait for networkconnection' of iets dergelijks. Hij wacht dan netjes op de netwerkverbinding voordat het inlogscherm wordt weergegeven. Het enige wat dat niet goed doorkomt zijn eventuele software installaties die je middels het group policy uitdeelt.

Succes