Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Interne VGA Kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blastfire
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-12-2022
Ik heb zojuist een servicemederwerker van Philips gesproken. Ik vroeg aan hem of hij meschien een interne vga kabel voor mijn monitor had het type = 107T41
Maar hij zij dat ze die niet verkochten. Ik zij tegen hem u kunt er toch wel een missen, neej zegt hij doen we niet. Wordt is eerst van hop naar haar gestuurt en eindig ik met niks slechte service :P .
Weet meschien iemand hier op tweakers een winkel die interne vga kabels verkoopt voor een philips monnitor.

Sorry typte te snel.
Alvast bedankt.

[ Voor 56% gewijzigd door blastfire op 19-01-2007 12:27 ]

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Als eerste, doe iets aan je zinsopbouw, ik snap er geen reet van. :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor VGA kabel bedoel je? Gewoon een standaard D-SUB geval? Die kun je namelijk zo los krijgen voor een paar euro.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:57
wtf is een interne vga kabel?

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:54
Terw_Dan schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:20:
Wat voor VGA kabel bedoel je? Gewoon een standaard D-SUB geval? Die kun je namelijk zo los krijgen voor een paar euro.
Nee, hij heeft het over een interne, dus denk de kabel die vanaf de behuizing naar binnen loopt. Maar die krengen verkopen ze zo ook niet volgens mij. En hier mag je volgens ook nogal mee op passen met het solderen gezien

Specs!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:31

Haan

dotnetter

niels88 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:18:
Als eerste, doe iets aan je zinsopbouw, ik snap er geen reet van. :)
offtopic:
reageer dan niet als je verder niks hebt toe te voegen

Ik denk dat de TS een kabel bedoelt voor een monitor waar de VGA-kabel aan vast zit? In dat geval ben ik bang dat dat heel lastig wordt, dat zou je moeten laten doen als je er geen verstand van hebt.
Is dat het niet, heb ik ook geen idee wat voor kabel er wordt bedoeld :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

GoldenBatt schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:23:
[...]

Nee, hij heeft het over een interne, dus denk de kabel die vanaf de behuizing naar binnen loopt. Maar die krengen verkopen ze zo ook niet volgens mij. En hier mag je volgens ook nogal mee op passen met het solderen gezien
Maar dat is vaak gewoon een d-sub kabel. Enige lastige is om achter de pinout te komen, maar dat is een kwestie van zoeken.

• blastfire
Ja bedoelde een interne die normaal gesproken vast zit aan de monitor.
Dus die is niet te krijgen en ja ik kan solderen, ik heb dit vaker gedaan alleen philips doet moeilijk. voor een kabel

[ Voor 9% gewijzigd door blastfire op 19-01-2007 12:31 ]

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Haan schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:26:
[...]

offtopic:
reageer dan niet als je verder niks hebt toe te voegen

Ik denk dat de TS een kabel bedoelt voor een monitor waar de VGA-kabel aan vast zit? In dat geval ben ik bang dat dat heel lastig wordt, dat zou je moeten laten doen als je er geen verstand van hebt.
Is dat het niet, heb ik ook geen idee wat voor kabel er wordt bedoeld :P
Ik heb wat toe te voegen, het probleem is nu dat 5 mensen aan het gokken zijn wat de maker van dit topic bedoelt (Waaronder jij ;) ) Maar zowieso is het erg gevaarlijk om een crt zelf open te maken. Vooral voor de geladen condensator(s)

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
blastfire schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:29:
Ja bedoelde een interne die normaal gesproken vast zit aan de monitor.
Dus die is niet te krijgen en ja ik kan solderen, ik heb dit vaker gedaan alleen philips doet moeilijk. voor een kabel
Ik neem aan dat ze dit soort specifieke dingen niet zomaar hebben liggen hoor.
Het is niet meer als logisch dat zo die dingen niet op willen sturen. Het is namelijk niet echt de bedoeling dat de consument gaat lopen prutsen aan dit soort apparaten.
Probeer anders eens ergens een defect exemplaar te krijgen.

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 20:38

T1psY

Dumo-Technics

kan je niet gwn een vga/pci kaartje nemen en de aansluiting er af solderen, en er omgekeerd opnieuw terug aan solderen? Wordt vaak gedaan met parallell poort voor lcdtjes ofzow aan te sluiten. waarom moet de kabel eig naar binnen gaan als je er toch een crt op wil zetten??

http://www.dumo-technics.com

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 15:29

antimute

Developer

Ok, ik heb dit ook al eens gehad, maar dan met een TFT. Uiteindelijk het bedrijf gebeld die de service deed voor het monitormerk. Ik moest eerst de TFT maar opsturen. " Maar ik kan toch echt zelf wel zo'n kabel op het printje prikken..". Heb toen maar m'n werktitel gebruikt(ik werk bij IT bedrijf X als hardware-enigineer blabla). Toen was het opeens geen probleem meer en werd de kabel opgestuurd(koste 20 euro).

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Doe eens pics of beschrijvingen geven? Op deze manier tasten we allemaal in het duister naar wat je nu eigenlijk bedoelt.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• blastfire
kabel. zoon kabel noemen ze een D-sub als ik het goed heb. en die zit er aan vast. geen stroom kabel.

Voor de duidelijkheid.
Heb een monitor CRT van Philips
alleen me VGA kabel is stuk moet vervangen worden. kijk Foto

Afbeeldingslocatie: http://www.jeff7.com/projects/thumbnails/nokia445/crt%20plug,%20from%20right-thumb.jpg

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je plaatje doet het niet, denk dat je even een andere moet zoeken :)

Maar begrijp denk ik wel wat je bedoelt :)
Aangezien die kabels over het algemeen gewoon volledig 15-aderrig zijn, zou ik kijken of ik ergens op de sloop een monitor te pakken kon krijgen met de kabel er nog aan. Monitor openslopen, en kabel er uit halen. Vervolgens strippen en solderen en klaar ben je.
Dat Philips ze niet los verkoopt kan ik begrijpen, maar ik denk dat er genoeg mogelijkheden zijn om ergens aan een oude losse kabel te komen. Desnoods van een monitor die iemand bij het vuilnis heeft gezet. Gewoon oppakken, meenemen, er uit slopen wat je nodig hebt en de rest weer bij het vuil.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

blastfire schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:32:
kabel. zoon kabel noemen ze een D-sub als ik het goed heb. en die zit er aan vast. geen stroom kabel.

Voor de duidelijkheid.
Heb een monitor CRT van Philips
alleen me VGA kabel is stuk moet vervangen worden. kijk Foto

[afbeelding]
Is er ook ergens een prijs beschikbaar voor deze ts voor meest wazige topic van jan. 2007. Zal wel aan mij liggen maar bedoel je nou de kabel die van pc naar monitor gaat of de kabel die van je monitor aansluiting naar de printplaten ed gaat van je monitor. Eerste geval kan je gewoon kopen en tweede geval is solderen denk ik de enige oplossing. Fix je plaatje nog ff en lees eens een boek over woordvolgorde ;)

ah kijk, eagle maakt het duidelijk, is dus zo een vaste kabel. Nouja wat hij zegt dus. En ik geef philips wel gelijk hoor, hoe oud is die monitor, jaar of 3 á 4.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 14:44 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:50
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:42:
[...]

Is er ook ergens een prijs beschikbaar voor deze ts voor meest wazige topic van jan. 2007. Zal wel aan mij liggen maar bedoel je nou de kabel die van pc naar monitor gaat of de kabel die van je monitor aansluiting naar de printplaten ed gaat van je monitor. Eerste geval kan je gewoon kopen en tweede geval is solderen denk ik de enige oplossing. Fix je plaatje nog ff en lees eens een boek over woordvolgorde ;)

ah kijk, eagle maakt het duidelijk, is dus zo een vaste kabel. Nouja wat hij zegt dus. En ik geef philips wel gelijk hoor, hoe oud is die monitor, jaar of 3 á 4.
Ach, we zijn er toch vrij snel achter wat de TS bedoeld, zo ken ik echt wel slechtere topicstarts.

Wat ik zou doen als ik echt zelf die kabel zou willen vervangen is wat een aantal posts hierboven al aangegeven is. Zelfde soort kabel van de gemeentewerf halen.
Een andere mogelijkheid is een losse VGA kabel nemen en hier de connecter aan de juiste kant eraf knippen waarna je de draden vast soldeert aan de monitor op de juiste plaatsen.
Grote kans dat dit met een beetje vergelijken gewoon goed gaat. Kleuren e.d.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Ik zie een plaatje van de aansluiting van de beeldbuis... waar VGA kabel?

U vraagt, wij antwoorden.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Zijn foto;
Afbeeldingslocatie: http://cipher.webhop.net/mirror/GoT/interne-VGA.jpg

Verwijderd

Proberen te vinden bij een sloop, met een beetje mazzel maken alle phillips monitoren gebruik van zo'n aansluiting. Aangezien je volgens mij wel wat ervaring hebt zal het wel overbodig zijn maar dat ding ernaast is geloof ik het begin van het electronenkanon en mocht je het nog naar je zin hebben in je leven zou ik die niet aanraken of met een schroevendraaier in poren ;)

Gaat de aansluiting zo verder naar 'buiten' toe of zit er nog een stap tussen, nog nooit een crt uit elkaar gehaald dus ben wel benieuwd.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:16:
[...]Proberen te vinden bij een sloop, met een beetje mazzel maken alle phillips monitoren gebruik van zo'n aansluiting. Aangezien je volgens mij wel wat ervaring hebt zal het wel overbodig zijn maar dat ding ernaast is geloof ik het begin van het electronenkanon en mocht je het nog naar je zin hebben in je leven zou ik die niet aanraken of met een schroevendraaier in poren ;)

Gaat de aansluiting zo verder naar 'buiten' toe of zit er nog een stap tussen, nog nooit een crt uit elkaar gehaald dus ben wel benieuwd.
Daar zit de gevaarlijke hoogspanning niet, wel spanningen tot een 60-tal volts (ook niet erg lief dus) voor de afbuigplaten. Normaal worden er met de RGB signalen nog een aantal bewerkingen gedaan voor ze op de afbuigplaten worden gezet (clamping indien er SOG gebruikt wordt, aanpassingen van de afbuiging afhankelijk van de locatie op het beeld om pincushion-vervorming en dergerlijke tegen te gaan, helderheid en contrast aanpassen, highlight en lowlight meetsignalen toevoegen, ...), maar het zou wel kunnen dat die allemaal op dat printje op de "nek" van de beeldbuis gebeuren.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1