Als ik een leuke signature bedenk, zijn jullie de eerste die het weten
(maar bedoel je precies eigelijk met 'querystring' ? de url + GET parameters?, anders snap ik het verband met google niet
http://nl3.php.net/manual/en/ref.session.php
zoals":'session.use_cookies' en 'session.use_only_cookies'
[ Voor 41% gewijzigd door apokalypse op 19-01-2007 12:12 ]
je kan de sessieid, die daarin wordt meegegeven uitschakelen met:
1
2
3
| <?php ini_set('session.use_trans_sid',0); ?> |
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 19-01-2007 12:11 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Voor Google is dit fataal, elke keer als Google op de site komt staan er andere sessie id's. Google denkt daarom dat er allemaal nieuwe pagina's zijn want elke aparte url is een aparte pagina. Na 10 spiderronde's kan je site met 50 pagina's dus al 500 resultaten in Google bevatten. Alles staat er dus dubbel in en is heel nieuw, 2 factoren die je ranking niet echt bevorderen.jbweb schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:04:
Ook als we in google op onze sites zoeken worden de links met deze PHPSESSID geïndexeert, lijkt me niet echt goed voor zoekresultaten.
Iemand een idee?
Hey gaat om de GET variabelen. dus www.domein.nl/index.php?id=15&PHPSESSID=(en dan je sessie_id)
Ik heb net de ini_set van Ariën geprobeerd, maar helaas, ik blijf deze PHPSESSID krijgen.
Vreemde is dat je na een refresh niet meer deze variabele in je url krijgt te zien.
Als ik een leuke signature bedenk, zijn jullie de eerste die het weten
Bron: FAQts.comAssuming you know what a session is (read the manual) the session id is what tells PHP who 'owns' the session data for that session id and that you are in fact that owner. Typically people accept the session id as a cookie but this isn't always the case, not everyone excepts these cookies so the session id needs to be sent within the request somehow/somewhere so through the url (GET) is one method for this. PHPSESSID is the default session name, this can be changed, but that's not important here.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Verwijderd
Je kan het ook in .htaccess uitzetten, mischien makkelijker om het zo gelijk voor je hele site te doen.
1
| php_flag session.use_trans_sid off |
Dat is niet vreemd. PHP doet veel moeite om te sessie te kunnen volgen; dus cookie+GET parameter. Als het cookie geaccepteerd is, is het niet meer nodig om een URL parameter te gebruiken.jbweb schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:24:
Vreemde is dat je na een refresh niet meer deze variabele in je url krijgt te zien.
Logischer is het meegeven van de sessie-var via formulieren en urls uit te zetten met de eerder genoemde cvar; session.use_trans_sid
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
| if (preg_match('/PHPSESSID/i', $HTTP_HOST)) { //zorg dat alle <a href...>'s <form> met <input type=text value='.session_id().'> worden //door middel van een Header("Location: http://urlzonderphpsessid"); //dus eerst referer naar de pagina waar geen phpsessid in de url is en //waar wel <form>'s aanwezig zijn } |
[ Voor 14% gewijzigd door EnsconcE op 20-01-2007 21:00 ]