Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.
Een 403 kan overigens wijzen op verkeerde permissies.
Verder zou ik in php gewoon headers zetten en in stukken de binairy-code echo'en dan regelt de browser het voor je. Ik heb niet zoveel kennis van asp, dus kan zijn dat je gebonden bent aan je stream.
zoiets dus
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| set objStream = Server.CreateObject("ADODB.Stream") objStream.Open objStream.LoadFromFile filename filestr = objStream.ReadText objStream.Close set objStream = nothing Response.ContentType = "application/download" Response.AddHeader "Content-Disposition","attachment; filename="& Filename & "." & Extension Response.BinaryWrite filestr |
[ Voor 49% gewijzigd door Jaspertje op 19-01-2007 12:28 ]
Ik ben in principe de enige gebruiker ervan. Ik wil dus eigenlijk niets meer dan dat als ik het script uitvoer en uiteindelijk wordt dat ZIP bestand gepushed dat ie dat dan opslaat op die server waar het script op draait. Echter als ik dus via die website op die knop druk wordt het betreffende formulier gepost. Vervolgens krijg je een dialoogvenster met daarin de vraag of je het ZIP-bestand wilt openen/opslaan/annuleren. ZIP bestand wordt dus kennelijk gepushed (?) en dus zou ik 'm als stream moeten kunnen binnenhalen lijkt me.Depress schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:17:
Je wilt dus via een stream het bestand naar de gebruiker sturen?
Een 403 kan overigens wijzen op verkeerde permissies.
Verder zou ik in php gewoon headers zetten en in stukken de binairy-code echo'en dan regelt de browser het voor je. Ik heb niet zoveel kennis van asp, dus kan zijn dat je gebonden bent aan je stream.
Echter in de responseText zit de 403 pagina en ook in de responseBody (waar ik normaal de stream uithaal). De rechten zouden toch niet anders moeten zijn dan vanuit m'n browser?
Ik heb overigens zojuist even vanaf die server de hele procedure gedaan via de browser en kwam erachter dat sommige pagina's gewoon blank bleven terwijl het component wel z'n data krijgt? Vreemde zaak, Ik heb nu alle domeinen waar ie langs moet aan trusted sites toegevoegd op die server en dan kan ik er hetzelfde doorheen wandelen. Echter via component nog steeds 403....
Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.
Levert ook gewoon de 403 op. Snap alleen nog steeds niet hoe dat kan. Het lijkt me niet dat het (volgens mij door de browser gegenereerde) dialoogvenster in de weg zit? Is toch gewoon een stream die teruggestuurd wordt vanaf die server waarop die browser zegt van "laat ik 's een dialoogvenster tonen om 's te kijken wat ie er eigenlijk mee wil" ?Jaspertje schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:24:
In ASP kan je idd ook Response.BinaryWrite doen, daarboven dan de response.AddHeader zetten met application/download (of winzip oid) en dan krijgt de gebruiker een popup of ie wil openen of saven
zoiets dus
ASP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 set objStream = Server.CreateObject("ADODB.Stream") objStream.Open objStream.LoadFromFile filename filestr = objStream.ReadText objStream.Close set objStream = nothing Response.ContentType = "application/download" Response.AddHeader "Content-Disposition","attachment; filename="& Filename & "." & Extension Response.BinaryWrite filestr
Nope is het ook niet want hij schrijft de 403 pagina wel weg met als naam test.zipJaspertje schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:59:
Dan heb je geen schrijf rechten op de map waarop je wil wegschrijven, je moet dan de ISUR of IWAM rechten geven om te schrijven op de map waar de zip heen moet (weet niet precies welke van de 2)
Bedankt voor de reacties.