Toon posts:

Outlook headers bewaren bij doorsturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Een extern bedrijf zorgt voor onze spamfiltering. Dat doen zij mbv het pakket DSpam.

Het principe in het kort:

Mail van buiten naar binnen gaat eerst door de DSpam heen en de mail krijgt in de header een zogenaamde Signature mee. De uiteindelijke gebruiker ontvangt de mail en kan bepalen of hij/zij dit spam vindt. Indien dit het geval is, stuurt de gebruiker de mail als bijlage door naar Spam@domeinnaam.nl. Het DSpam systeem ziet de header en de dspam signature van het mailtje en kan zo een persoonlijke spam database op gaan bouwen voor die gebruiker.

Het probleem:

Bij het doorsturen van mailtjes als bijlage in Outlook 2002, worden de headers gestript, waardoor de signature wegvalt en de DSpam server het mailtje niet in behandeling neemt. Kortom spamfiltering werkt dan dus niet.

Na veel onderzoek:

Blijkt dat als het mailtje dat ik van buiten ontvang (en ik als spam zie), omzet in een HTML opmaak en vervolgens als bijlage doorstuur naar het externe bedrijf, dan blijft de header wel intact en gaat het systeem zijn database bijwerken.
Als ik daarna hetzelfde mailtje weer in RTF of plain text omzet, dan blijft de header ook goed.
Het is alleen geen doen om al onze gebruikers te instrueren om alle spammailtjes die ze ontvangen om te gaan zetten in HTML en vervolgens te gaan doorsturen als bijlage.

Is het mogelijk dat er in outlook een optie zit die headers stript op het moment dat de mail verstuurd wordt? En hoe is het mogelijk om de headers te behouden bij het doorsturen in elke opmaak?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?