Toon posts:

Radeon 9800 pro warning bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende: ik heb een radeon 9800 pro die prima werkt, alleen heb ik sinds afgelopen week bij het opstarten van de computer, als hij koud opstart een probleem wat betreft de voeding.
Ik krijg dan een zwart scherm met een rode balk met witte letters te zien met een melding dat de externe voedings connector op de radeon niet is aangesloten, terwijl deze wel is aangesloten.

Uit en weer koud opstarten helpt niet, alleen de reset knop indrukken wel. En dit is sinds kort, eerder had ik dit probleem wel eens incidenteel, maar nu vrijwel elke keer gedurende een week al.

Ik kon over dit probleem niets vinden met de search, hopelijk weet iemand een oplossing hiervoor.

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15
klinkt als een probleem met je voeding. Ik heb ook een 9800pro alleen dan geflashed naar XT. Ik had er een noname 420watt voeding in en nu een OCZ 420 watt en sindsdien nooit meer die melding gehad.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
Hmm.. even voor de duidelijkheid.. je hebt de Molex/Floppy connector wel in de kaart geplugged ?

Check anders de stekkers even goed of ze goed contact maken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja de molex zit er goed in, maakt ook prima contact.
Heeft er ook altijd ingezeten en gewerkt.

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Niet naar XT geflashed? Ik heb dat namelijk gehad, toen weer terug naar pro geflashed en probleem was weg.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:38:
Ja de molex zit er goed in, maakt ook prima contact.
Heeft er ook altijd ingezeten en gewerkt.
Check again. Of probeer desnoods even met een andere kabel, die los staat van andere randapparatuur zoals een HD.

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mijn stekker zat er toen ook wel in, maar was helemaal zwart geworden. Slecht contact dus. Heb de connector op de 9800pro weer mooi zilver geschaafd en een nieuwe power connector van de voeding erin gedaan. Nooit meer last...

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik denk dat je voeding in de loop der tijd is gaan slijten waardoor hij moeite heeft hetzelfde vermogen te leveren. (Dit kan gebeuren door IC's die langzaam weg branden door teveel vermogen vraag of condensatoren die bol gaan staan en steeds meer stroom gaan lekken).

Ws is het met een nieuwe voeding opgelost.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

daandegoeiste schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:45:
Mijn stekker zat er toen ook wel in, maar was helemaal zwart geworden. Slecht contact dus. Heb de connector op de 9800pro weer mooi zilver geschaafd en een nieuwe power connector van de voeding erin gedaan. Nooit meer last...
Klopt. Bekend fenomeen bij 9800Kaarten. Ik heb zelf nu even tijdelijk een 9800Pro draaien maar er staan sporen van bruine pinnen hoor :o

Verwijderd

Ik had ook hetzelfde probleem op een gegeven moment bij m'n 9800 Pro, volgens mij een redelijk veelvoorkomend probleem.

Ik heb toen gewoon een 6800 Ultra gekocht ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de vele behulpzame reacties! Ik zal er in het weekend eens wat tijd in steken om het op te lossen, het resultaat laat ik hier weten!
Pagina: 1