Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ervaringen Werken bij TomTom

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb de mogelijkheid gekregen om bij TomTom in dienst te treden als Java Software Developper.

Het lijkt me een leuke organisatie om voor te werken, maar ik ken daar niemand die me iets over TomTom als werkgever kan vertellen. Wie heeft er ervaring met hun en kan mij informatie over hun geven?

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 19:36
En nu is het wachten op MSalters :D.

't Is eerder wachten op hoeveel offtopic berichten je moet posten tot er serieuze maatregelen volgen ;) (Anders gezegd, laat dit soort reacties achterwege als je verder toch niets te zeggen hebt.)

[ Voor 74% gewijzigd door Rukapul op 20-01-2007 20:32 ]

zeroxcool.net - curity.eu

Verwijderd

Een huidige collega heeft daar gewerkt al van voor het booming business werd. Het leuke vond hij toen de uitdagingen en alround mogelijkheden. De reden dat hij is weggegaan is dat met de groei de hoeveelheid taken achteruitliep, en met name steeds kleine opdrachten voor kleine stukjes code overbleven. (Zoals veel grote applicatiebuilders werken kwa splitsen van code-opdrachten).

Nu ligt het er natuurlijk ook aan waarvoor ze je willen betrekken, of ze al veel java-progging doen, of juist net iets willen gaan opzetten. Één en ander hangt dan ook samen met de groeikansen afhankelijk van je overige kwaliteiten; als je nu pionier bent op dat gebied daar en het groeit uit, zie je jezelf dan als capabel / gekwalificeerd om bijvoorbeeld een team te leiden.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Goh, die .sig valt blijkbaar toch op.

Zoals Floppus terecht zegt: het is booming. Je bent bijna per definitie pionier wat dat betreft; wie de kwaliteiten heeft kan snel doorgroeien. Het Java team is uiteraard server side, en dat is misschien wel de snelst groeiende kant. Met diensten als TomTom PLUS en HOME voor de particulier en WORK voor de zakelijke markt is de server side relatief nieuw.

Het nivo van de beloning en andere arbeidsvoorwaarden zijn vrij makkelijk samen te vatten: hoe dacht je dat we in de huidige markt kans zien om van 200 man naar 600 te groeien in 2 jaar? Het helpt ook dat er geen dikke lagen management zijn: mijn directe baas zit ongeveer naast me, zijn baas praat ik bijna dagelijks mee, en die rapporteert aan de board.

Je moet natuurlijk wel bestand zijn tegen enige stress. Mijn .sig is van voor Kerst 2006, en dus alweer achterhaald. Niet alle klanten gebruiken permanent de servers, maar dat percentage stijgt ook nog eens. De server load stijgt dus nog sneller dan het aantal TomTom bezitters. Verwacht niet dat we groter worden dan Google, maar meer gebruikers dan Microsoft Live Search kan ik me wel voorstellen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 19:36
MSalters schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:10:
Goh, die .sig valt blijkbaar toch op.

Zoals Floppus terecht zegt: het is booming. Je bent bijna per definitie pionier wat dat betreft; wie de kwaliteiten heeft kan snel doorgroeien. Het Java team is uiteraard server side, en dat is misschien wel de snelst groeiende kant. Met diensten als TomTom PLUS en HOME voor de particulier en WORK voor de zakelijke markt is de server side relatief nieuw.

Het nivo van de beloning en andere arbeidsvoorwaarden zijn vrij makkelijk samen te vatten: hoe dacht je dat we in de huidige markt kans zien om van 200 man naar 600 te groeien in 2 jaar? Het helpt ook dat er geen dikke lagen management zijn: mijn directe baas zit ongeveer naast me, zijn baas praat ik bijna dagelijks mee, en die rapporteert aan de board.

Je moet natuurlijk wel bestand zijn tegen enige stress. Mijn .sig is van voor Kerst 2006, en dus alweer achterhaald. Niet alle klanten gebruiken permanent de servers, maar dat percentage stijgt ook nog eens. De server load stijgt dus nog sneller dan het aantal TomTom bezitters. Verwacht niet dat we groter worden dan Google, maar meer gebruikers dan Microsoft Live Search kan ik me wel voorstellen.
offtopic:
Excuses nog voor de vorige 'offtopic' post Rukapul, ik ben echter vergeten dhr. Salters een mailtje te sturen...

MSalters, is het mogelijk wat meer over de organisatie maar ook techniek die TomTom gebruikt, te berichten? Wat is de gemiddelde leeftijd van werknemers etc. etc. Of moet ik bij Intermediair zijn :D.

[ Voor 2% gewijzigd door zeroxcool op 24-01-2007 23:50 . Reden: Even omgedraaid :) ]

zeroxcool.net - curity.eu

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Nou ja, zo off-topic is de vraag ook weer niet.

De organisatie beschrijven is dus lastig vanwege de snelle groei. Voorbeeld: sinds mijn vorige post is er een manager bijgekomen direct boven mijn baas. Moeten we niet elke werkdag gaan doen ;) Het blijft evenwel een jonge organisatie; dertigers zijn denk ik de grootste groep. Wat wel kenmerkend is dat we (bijna) allemaal in Amsterdam zitten, maar desondanks zijn we een erg internationaal bedrijf: we hebben zo'n 35-40 nationaliteiten onder de werknemers, en Nederlanders zijn met 40% de grootste minderheid. Uiteraard is Engels dan de voertaal.

De techniek is ook nauwelijks geheim te noemen. GPS is uiteraard erg bekend; de TomTom UI erg zichtbaar. Onder water draaien alle Go's en ONE's gewoon Linux, dus Open Source. Serverside is natuurlijk iets minder zichtbaar, maar de verschillende vactaures geven een goed idee wat we daar gebruiken: Java / LAMP.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1