Storing Tele2

Pagina: 1
Acties:

• Emunator
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-11 15:25
Dit is er 1 die ik graag op de frontpage zou zien verschijnen.

Sinds 17-1-2007 02:30 is er een grote storing die alle tele2 complete lite en ADSL lite klanten treft.

Op de mededelings pagina van tele2 http://www.tele2.nl/klantenservice/mededelingen/ word echter als start datum van het probleem 18-1-2007 gebruikt.
Ik was echter on-line op het moment dat zij aan hun onderhoud en hier op volgende storing begonnen.

Er is tot op heden nog geen exacte eind datum voor het probleem bekent, en ik heb zo nu en dan internet en telefoon, maar deze valt ook spontaan weer weg.
Als ik internet heb werkt niet altijd alles, doordat er waarschinlijk ook problemen met de firewall's zijn bij tele2.

Er is echter wel via de helpdesk gezegt, dat mensen die problemen ondervinden van deze storing die op dit moment al bijna 2 1/2 dag duurt, een vergoeding kunnen krijgen.
Deze vergoeding word echter niet automatisch verstrekt, maar men moet nadat de storing verholpen is, zelf contact met tele2 opnemen om deze vergoeding te vragen.

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Idd ff mailen met rekening @ tele2.nl, met je downtime dan wordt het verrekend.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Als ik nu naar die link ga staat er dat de storing 'vrijwel volledig verholpen is'.

• Emunator
Kijk nog maar een keer, kan nu weer een beetje internetten, maar downloads gaan op 40kb/s ipv 320kb/s.
Ik kan ook nog niet op messenger e.d. komen.
Duurt nu dus al 3 dagen die storing.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zit hier op locatie aan een netwerk te werken, maar het internet is een beetje lastig testen.

Het gaat hier om een Tele2 verbinding, maar soms is de verbinding even weg. Nu weet ik niet of het aan het netwerk ligt, of aan Tele2. Gisteravond had ik een soortgelijk probleem. Het modem (speedtouch 510, de één poorts versie) zegt wél een verbinding te hebben, maar kreeg geen ip-adres uitgedeeld.

Nu krijgt het modem wel een ip-adres, maar is de verbinding nog niet helemaal stabiel. Hoe staat het nu bij jullie?

[edit]
Dit betrof ook een Lite verbinding. Inmiddels werkt het weer, of het 100% stabiel is kan ik nog niet met zekerheid zeggen. Als er nog problemen zouden optreden, lieten de bewoners me dat nog wel weten.

[ Voor 16% gewijzigd door DrivinUCrazy op 20-01-2007 17:18 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Emunator schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 09:12:
Kijk nog maar een keer, kan nu weer een beetje internetten, maar downloads gaan op 40kb/s ipv 320kb/s.
Ik kan ook nog niet op messenger e.d. komen.
Duurt nu dus al 3 dagen die storing.
Kwam dit tegen en misschien even een reset uitvoeren zoals het er staat? Misschien helpt het wel.

• Emunator
Nu begin ik echt gek te worden.
Hoop dat na 3 dagen dit bericht over de tele2 storing eens op de frontpage komt.
Maar nu zou de storing opgelost zijn, echter iedereen die ik ken met hetzelfde abbo komt niet hoger dan een schamele 50KB/s met downloaden ondanks dat ze een 3MB verbinding hebben.
Tevens kan ik niet meer inloggen op Guild Wars terwijl dit voor de storing vlekkeloos verliep.
Ik krijg echter van tele2 doodleuk te horen dat er geen ondersteuning op spellen word gelevert terwijl ik ze kenbaar heb gemaakt dat ik een half uur met arena net aan de lijn heb gezeten en deze terug verwijzen naar mijn provider.
Dit omdat er bepaalde packet sniffers aanwezig zijn, of er bepaalde poorten niet goed openstaan waar onder TCP poort 6112.
Dus wat kan ik nu verder doen, het is helaas onmogelijk om rechtstreeks met de TD in aanraking te komen of met iemand met verstand van zaken daar.

Ik word het nu zat.

PS. Hiervoor nog geen enkel probleem met tele2 gehad op wat voor manier dan ook, dus tot op heden vond ik het fijne mensen daar.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Het lijkt toch echt een individueel probleem, dus niet echt frontpage-waardig.
Doe eens een reset en installeer het modem dan ff opnieuw. Dat wil vaak helpen.

PSN: djmurcielago

• Emunator
Murcielago schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:41:
Leer eens lezen,

a. Zit niet iedereen op GW
b. MEERDERE mensen zitten nu op een lagere snelheid dan waar ze voor betalen.
c. En tele2 had de prognose pas een paar keer bijgesteld. Eerst zou de storing, 's middags, toen 's avonds toen 's ochtends hebben verholpen voor ALLE TELE2 COMPLETE LITE abo's.

Sorry dat ik het zo zeg, maar wees blij dat je geen tele2 complete lite of adsl lite hebt, maar ik kan niet anders in dit boerendorp. (En dus lekker individueel)

[ Voor 16% gewijzigd door Emunator op 20-01-2007 16:52 ]

• Lekkere Loempia
Murcielago schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:41:
Dat is het dus zeker niet. Via de bovenstaande link kon je dat al zien. In dat bericht zit ook een nuttige link naar een gedeelte van het Tele2 forum, waar je duidelijk meerdere meldingen ziet met praktische dezelfde omschrijvingen. Hoeft voor mij ook niet regelrecht naar FP, maar in dit geval hoeft het ook niet onder stoelen en banken.

• Emunator
Ok, misschien niet gelijk FP nieuws, maar aan de andere kant, welke internet provider haalt er nu een storing die zelfs na 3 dagen nog niet goed is opgelost ?? (die regelmatige storingen van internet plus bellen uitgesloten)

[ Voor 16% gewijzigd door Emunator op 20-01-2007 17:25 ]

• Lekkere Loempia
Emunator schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:24:
Ok, misschien niet gelijk FP nieuws, maar aan de andere kant, welke internet provider haalt er nu een storing die zelfs na 3 dagen nog niet goed is opgelost ?? (die regelmatige storingen van internet plus bellen uitgesloten)
Uhmm......Tele2? _O-

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Emunator schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:24:
Heb jij dan een SLA met ze? Zelfs met een SLA van 99% is het nog gewoon geoorloofd 3,65 dagen downtime te hebben per jaar. Met een consumentenverbinding mag je echt niet zoveel verwachten hoor. Er zijn ook nog zaken zoals overboeking, waardoor je downloadsnelheid ook niet gegarandeerd wordt.
En ook al heb je nu minder downloadsnelheid dan je max, het werkt toch? Dan is het up aan hun kant en als je een SLA van 99% uptime had mocht je niet eens klagen. Dat is nou eenmaal het probleem met consumentenverbindingen. Als je een stabielere/betere verbinding wilt zal je, helaas voor jou, diep in de buidel moeten tasten.

Waar je wellicht wel een punt hebt is dat je bepaalde sites niet kan bereiken. Sluit eerst DNS-problemen etc. uit, voordat je de helpdesk weer belt. Als je echt 100% zeker weet dat het probleem niet bij jou ligt (dus EERST de hele lijst mogelijke problemen aan jouw kant HELEMAAL doorlopen) kan je de helpdesk weer bellen en vragen hoe het zit. Als je geen hulp krijgt van een medewerker kan die daar waarschijnlijk ook niet veel aan doen, omdat het eerselijns is. Je kan dan opnieuw bellen en hopen dat je iemand anders aan de lijn krijgt, als ze je niet doorverbinden :)

• Emunator
He Lekkere Loempia, ik mag jou wel, val bijna van mijn stoel van het lachen, ondaks al die ellende.

• Emunator
@ Dataghost, ik ben het op een breed gebied met je eens.
Overboeking en andere namen ken ik ook.
Maar waar ik nog nooit over heb geklaagt omdat ik fatsoenlijk ben (althans dat hoop ik) zijn bijv. ik haal een schommelende verbinding in dit boerendorp tussen de 100 en 280KB/s, de andere mensen die geen tele2 hebben halen hier een constante 320KB/s dus ok overboeking op centrale ligt aan mij natuurlijk omdat ik geen KPN heb.
Nu is er voor het eerst dat ik bezig ben een echte storing, dan krijg je helpdesk medewerkers die geen achternaam willen noemen voor officiele klachten ect.... die je niet willen/mogen door verbinden (daar kan ik inkomen) ect....Wat moet ik nu nog verder, ik geef eerlijke andwoorden, en zij leveren geen ondersteuning op spellen, terwijl de makers je naar tele2 terug verwijzen omdat volgens hun alles in orde is, maar zij krijgen natuurlijk nooit klachten en het ligt nooit aan hun.

Ik word overal heen en weer geschud nu en helaas ben ik niet de enige bij tele2.
Helaas was wel tele2 de enige die niet het lef had om bij radar/kassa te verschijnen.

Maar helaas, de moed zakt me in de schoenen en alles ligt aan mij, ik ben die domme particulier.

• Lekkere Loempia
Ik vind het zelf totale onzin over SLA en Blabla. Als iemand heavy user is, dan wil je gewoon internetten...punt. Als een provider zijn infrastructuur niet op orde heeft, gaat deze vervolgens met allerlei gesmoes komen, wijzen op de voorwaarden en ga zo maar door. In mijn ogen zit je dan echt bij de verkeerde en moet je gewoon snel wegwezen. SLA of niet.
Bedrijfsmatig kan ik een SLA wel bergijpen, omdat je zaken echt gegarandeerd wilt hebben ivm bedrijfscontinuïteit. Daar zit een consument helemaal niet op te wachten. Ik ken ook geen enkele provider die op ADSL een SLA levert, alleen onder Business DSL.

Verwijderd

Lekker dan, weten we gelijk wat het niveau van Tele2 is, hoewel de meesten wel weten hoe brak de service is denk ik . . .

Verwijderd

Zo, zo, nu weet ik waarom een klant geen kant op kon met TELE 2.

TELE 2 WEG ERMEE!

• digibaro
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:02
Zolang er geen problemen zijn, zijn goedkope produkten prima, als er dan wat mis gaat moet je de mindere service (of geen) wel voor lief nemen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
DataGhost schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:37:
[...]

Heb jij dan een SLA met ze? Zelfs met een SLA van 99% is het nog gewoon geoorloofd 3,65 dagen downtime te hebben per jaar. Met een consumentenverbinding mag je echt niet zoveel verwachten hoor. Er zijn ook nog zaken zoals overboeking, waardoor je downloadsnelheid ook niet gegarandeerd wordt.
En ook al heb je nu minder downloadsnelheid dan je max, het werkt toch? Dan is het up aan hun kant en als je een SLA van 99% uptime had mocht je niet eens klagen. Dat is nou eenmaal het probleem met consumentenverbindingen. Als je een stabielere/betere verbinding wilt zal je, helaas voor jou, diep in de buidel moeten tasten.

Waar je wellicht wel een punt hebt is dat je bepaalde sites niet kan bereiken. Sluit eerst DNS-problemen etc. uit, voordat je de helpdesk weer belt. Als je echt 100% zeker weet dat het probleem niet bij jou ligt (dus EERST de hele lijst mogelijke problemen aan jouw kant HELEMAAL doorlopen) kan je de helpdesk weer bellen en vragen hoe het zit. Als je geen hulp krijgt van een medewerker kan die daar waarschijnlijk ook niet veel aan doen, omdat het eerselijns is. Je kan dan opnieuw bellen en hopen dat je iemand anders aan de lijn krijgt, als ze je niet doorverbinden :)
Hangt er vanaf of die SLA geldt over alle uren in de week of alleen 'during business hours' wat dan maar 40 uur per week is natuurlijk ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1