Vraag over HD films afspelen via PC.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-02 16:41
Ik heb veel hulp gehad aan dit topic: Wat gebruiken jullie voor H.264 playback?

echter heb ik nog een vraag:

Ik heb zelf een AMD 64 3200+ met 512 mb en een ATI 9600 pro vga kaart. 720P films draaien opzicht goed alleen een film met 1080P stottert wel een beetje dus niet echt goed kijkbaar. Ik gebruik als player zowel VLC player, Zoom player, Powerdvd 7.2 en Media Player classic en ik heb de K-Lite codec pack geinstalleerd en CoreAVC 1.1.

Nu is mijn vraag zouden 1080P films wel goed draaien als ik mijn systeem upgrade naar een AMD X2 3800 processor en er 512 MB bij zet? Ik kan namelijk voor een leuk prijsje zo'n processor kopen maar doe het dan echt speciaal om dan HD content goed af te kunnen spelen, verder voldoet mijn pc goed voor wat ik er mee doe.

ik hoop dat jullie mij kunnen voozien van een goed antwoord.

Alvast bedankt. :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

dan is het alsnog heel zwaar. kan er geen garanties op geven dat het helpt iig.
een veel betere optie is een videokaart met hardwarematige HD playback.
Bijvoorbeeld een GeForce 7xxx series, en dan nVidia PureVideo kopen en installeren.
Er zijn ook ATI kaarten in de huidige generatie (X1xxx serie) die het kunnen.

Dat werkt echt veel beter voor HD playback dan een snellere CPU.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Dyna20
Hoi,

Dank je wel voor je antwoord, maar voldoet elke 7xxx serie van Nvidia dus ook de goedkoopste of moet ik nog ergens op letten? Game namelijk niet zoveel op mijn pc dus een dure VGA kaart is voor mij niet intressant. En maakt het niet uit of het een AGP kaart? Is want heb nog AGP op mijn MOBO zitten.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Goeie vraag... denk dat het wel op de site van nVidia staat ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Misschien kun je ook eens op htforum.nl kijken, je hebt daar een heel subforum over HD en bovendien een subforum over HTPC's.

Met m'n boerenverstand kan ik je aanraden om in ieder geval processen en services uit te schakelen in Windows die je niet nodig hebt.

[ Voor 35% gewijzigd door FaceDown op 19-01-2007 14:05 ]

Groetjes, FaceDown.

• Dyna20
Dank jullie wel ik ga het proberen uittezoeken.

Verwijderd

Dyna20 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:58:
Hoi,

Dank je wel voor je antwoord, maar voldoet elke 7xxx serie van Nvidia dus ook de goedkoopste of moet ik nog ergens op letten? Game namelijk niet zoveel op mijn pc dus een dure VGA kaart is voor mij niet intressant. En maakt het niet uit of het een AGP kaart? Is want heb nog AGP op mijn MOBO zitten.
1080i films draaien probleemloos op mijn notebook met een Geforce Go 7600.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 17:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:29:
[...]

1080i films draaien probleemloos op mijn notebook met een Geforce Go 7600.
Dat is dan ook 1080i, wat nog lichter is dan 720p. Laat staan 1080p...
Ok, niet lichter dan 720p, maar wel een stuk lichter dan 1080p uiteraard...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 17:35 ]

• Jeev
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik heb momenteel een AMD3500+, 1GB Ram en een 6800GT videokaart. Met behulp van nVidia's Purevideo heb ik geen problemen met 1080p films..

Dus ook ik zou je hun programmatje aanraden!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het ligt ook aan de film hoeveel CPU kracht ie nodig heeft. Ik heb hier 2 1080p films die beide .TS bestanden zijn en de ene heeft 20% CPU kracht nodig en de andere 45%. Dit op een Core 2 Duo E6600 @ 3.2GHz. De film die bij mij 20% nodig heeft zal wel draaien op een 3200+ de andere zeker weten niet vloeiend.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14

job

Mocht je aan de slag willen gaan met hardwarematige ondersteuning door een nvidia kaart te kopen?
Let dan wel op.. voor h264 (wat dus mpeg 4 is) is alleen purevideo niet genoeg.
Purevideo werkt echt geweldig voor mpeg2, maar voor mpeg 4 zal je nog afspeel software moeten aanschaffen welke kan samenwerken met purevideo om mpeg 4 te versnellen.
Tot nu toe zijn dat 3 programma's: cyberlink powerdvd, nero showtime (kreeg ik niet aan de praat) & intervideo windvd (kreeg ik ook niet aan de praat).
Met cyberlink powerdvd kan m'n pc (zie specs) probleemloos h264 materiaal afspelen.. Grote nadeel is dat je dus al je mpeg4 materiaal via powerdvd moet afspelen.

Powerdvd blijft een boutprogramma: Ongevraagd extensies koppelen, en nergens een mogelijkheid tot ontkoppeling. Sommige bestanden speelt dat ding gewoon niet af (veel xvids niet). Daarnaast werkt alleen de Ultimate versie.. en die is vrij duur.... en misschien wel het allergrootste probleem powerdvd doet ook moeilijk over hddvd en bluray rips. Het is wel aan de praat te krijgen maar lekker is het niet. (crashes.... films gewoon niet inladen.. bestanden off-sync of vastlopen na voor/achteruit spoelen).

Ik vind het de aanschaf prijs niet waard en wacht tot corecodec met hardware ondersteuning aan komt zetten. Maar ik vrees dat ik voor die tijd al een nieuwe pc heb gekocht en heb ik geen problemen meer.
PilatuS schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:40:
Het ligt ook aan de film hoeveel CPU kracht ie nodig heeft. Ik heb hier 2 1080p films die beide .TS bestanden zijn en de ene heeft 20% CPU kracht nodig en de andere 45%. Dit op een Core 2 Duo E6600 @ 3.2GHz. De film die bij mij 20% nodig heeft zal wel draaien op een 3200+ de andere zeker weten niet vloeiend.
Ik weet dat een core 2 duo rap is, maar 45% vind ik wel errug weinig. Weet je hoe die film gecodeerd is?

[ Voor 50% gewijzigd door job op 27-01-2007 18:06 ]

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb geen idee hoe ik kan zien hoe ie gecodeerd is. Ik wil er wel ff naar kijken als je mij verteld hoe. Als je 45% weinig vind is die 20% dan niet helemaal weinig ?

Ik gebruik VLC voor het afspelen.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 27-01-2007 17:49 ]

Verwijderd

Ik heb hier ook een TS file, 1080p. 35% cpu op een Athlon 64 Mobile 3200+. Maar dat is dus mpeg2, en mn x700 mob ondersteund daarbij hardware acceleratie. Dus zonder het melden van de gebruikte codec + bitrate zegt cpu gebrak nog minder dan de kleur van je schoenen.

• job

job

PilatuS schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:48:
Ik heb geen idee hoe ik kan zien hoe ie gecodeerd is. Ik wil er wel ff naar kijken als je mij verteld hoe. Als je 45% weinig vind is die 20% dan niet helemaal weinig ?
20% vind ik ook weinig ja :), voor een progressive film wel. Maar misschien is die core 2 duo wel gewoon super snel :P.

Ik haal mijn informatie altijd uit mediaplayer classic. Film inladen, en tijdens het spelen:
file > properties > tabblad details.
Daar staat de gebruikte codec voor geluid en beeld, de resolutie en het aantal frames.

edit: aah vlc dan zou ik het zosnel niet weten.
Wat ik nog weet van vlc is dat het inderdaad minder cpu vermogen gebruikt, maar de beeldkwaliteit vind ik op de een of andere manier echt een stuk minder. En gebruik ik ook niet meer.
Evo bestanden kan je trouwens niet met vlc afspelen, dus dan gebruik ik powerdvd.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 27-01-2007 18:14 ]

• PilatuS
  • Niet online
Als ik het bestand open met Media Player geeft aan dat ie de extensie niet kent en geeft ie geen beeld en geluid. De reden dat ik VLC gebruik is omdat het tot nu toe voor mij het enige proggie is dat alles afspeelt en waarbij ik ook kan doorspoelen. Andere bestanden die Media Player wel afspeelt zijn daarmee niet door te spoelen. (.TS bestanden dan)

• job

job

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:49:
Ik heb hier ook een TS file, 1080p. 35% cpu op een Athlon 64 Mobile 3200+. Maar dat is dus mpeg2, en mn x700 mob ondersteund daarbij hardware acceleratie. Dus zonder het melden van de gebruikte codec + bitrate zegt cpu gebruik nog minder dan de kleur van je schoenen.
Klopt inderdaad
PilatuS schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:56:
Als ik het bestand open met Media Player geeft aan dat ie de extensie niet kent en geeft ie geen beeld en geluid. De reden dat ik VLC gebruik is omdat het tot nu toe voor mij het enige proggie is dat alles afspeelt en waarbij ik ook kan doorspoelen. Andere bestanden die Media Player wel afspeelt zijn daarmee niet door te spoelen. (.TS bestanden dan)
Ik gebruik voor mpeg2 purevideo.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 27-01-2007 18:11 ]

Pagina: 1