Upgrade naar 802.11n wireless

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-02 23:26

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Op MacRumors las ik dat er voor 1.99$ een upgrade te kopen valt zodat je 802.11n enabled notebook van Apple ook echt 802.11n aankan. Ik moet zeggen dat dit mij behoorlijk tegenvalt van Apple, waarom zou hiervoor nou moeten betalen? Een van hun redenen om dit vraag is dat een redelijke prijs moeten rekenen voor bij grote verbeteringen in de functionaliteit van hun producten? Maar we hebben toch een 902.11n notebook gekocht? Ze maakten er toch al reclame voor? Waarom moeten we nu alweer betalen? Lekkere actie...

Meer info: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=271382

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heeft te maken met een of andere belangstellende organisatie. Het mag niet gratis zijn.

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Matias schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 04:44:
Heeft te maken met een of andere belangstellende organisatie. Het mag niet gratis zijn.
Niet een organisatie, maar de Sarbanes-Oxley Act, een accounting-wet die is aangenomen na het Enron-debacle. Deze act bevat een regel die bepaald dat Apple geen omzet mag rekenen over functionaliteit die ze niet in eerste instantie aanboden. Omdat Apple nooit heeft geadverteerd met het feit dat hun computers beschikten over 802.11n-functionaliteit, mogen ze geen omzet rekenen over die functionaliteit. Omdat ze hem nu wel gaan gebruiken, moeten ze een klein bedrag rekenen om die functionaliteit aan te kunnen zetten. Later, als de nieuwe revisies uit gaan komen, zal dit niet meer hoeven.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

FL!PNEUS schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 06:21:
[...]

Niet een organisatie, maar de Sarbanes-Oxley Act, een accounting-wet die is aangenomen na het Enron-debacle. Deze act bevat een regel die bepaald dat Apple geen omzet mag rekenen over functionaliteit die ze niet in eerste instantie aanboden. Omdat Apple nooit heeft geadverteerd met het feit dat hun computers beschikten over 802.11n-functionaliteit, mogen ze geen omzet rekenen over die functionaliteit. Omdat ze hem nu wel gaan gebruiken, moeten ze een klein bedrag rekenen om die functionaliteit aan te kunnen zetten. Later, als de nieuwe revisies uit gaan komen, zal dit niet meer hoeven.
Ik vind dat maar een erg vreemde wet. Hoe zit het dan met software updates, of firmware updates die functionaliteit toevoegen? Wat heeft aandelenfraude bij een energiemaatschappij trouwens te maken met producten die extra functionaliteit krijgen? En los daarvan, waarom vraagt Apple dan wereldwijd een bedrag, terwijl die wet alleen in Amerika geld?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Hoe zit het met de core duo laptops, is die airport extreme niet te upgraden ?

• dago21
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09-2025
Hertog schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 07:58:
[...]

Ik vind dat maar een erg vreemde wet. Hoe zit het dan met software updates, of firmware updates die functionaliteit toevoegen? Wat heeft aandelenfraude bij een energiemaatschappij trouwens te maken met producten die extra functionaliteit krijgen? En los daarvan, waarom vraagt Apple dan wereldwijd een bedrag, terwijl die wet alleen in Amerika geld?
Alleen bedrijven die een beursnotering in the US hebben moeten als de SoX regels voldoen. AAPL heeft een US notering en moet daarom wereldwijd aan de SoX regels voldoen.

Wat me vaak wel opvalt is dat SoX vaak te pas en te onpas gebruikt wordt. Het is dus niet altijd per definitie waar, maar uit voorzorg doen bedrijven het vaak maar.

Maar je hebt gelijk, Firmware / Patches doen in feite hetzelfde. Misschien komt er binnenkort wel een pakket Apple Update Server waar je voor 5 Euro (eenmalig oid) je altijd wordt voorzien van de laatste updates voor al je producten.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 22:33

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

[Airwolf] schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:07:
Hoe zit het met de core duo laptops, is die airport extreme niet te upgraden ?
Nee, het betreft alleen de Core 2 Duo's en Xeon's. Als je een nieuwe Airport Extreme koopt krijg je de update er wel voor nope bij.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
LoeiOrdinair schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:02:
[...]

Nee, het betreft alleen de Core 2 Duo's en Xeon's. Als je een nieuwe Airport Extreme koopt krijg je de update er wel voor nope bij.
Dan kan ik een keer het mini-pci kaartje upgraden, maar dat komt wel als .n wat meer algemeen is.

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Naast de nieuwe iPod Shuffle kleurtjes is de wireless n enabeler vanaf vandaag te koop voor 1,95. De amerikanen betalen trouwens 1,99, volgens mij de eerste keer dat een Apple product in euros goedkoper is dan in dollars. :P.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 23:28
[Airwolf] schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:07:
[...]

Dan kan ik een keer het mini-pci kaartje upgraden, maar dat komt wel als .n wat meer algemeen is.
MacBook Pro's hebben geen PCMCIA/mini-PCI. Ze hebben wel de opvolger daarvan: ExpressCard/34. Koop dus niet het verkeerde ;)

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
En hij is alleen te koop voor mensen die een creditcard hebben. Apple NL kan deze update toch gewoon gratis beschikbaar stellen. Of zie ik dat verkeerd.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
-nickx- schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:11:
En hij is alleen te koop voor mensen die een creditcard hebben. Apple NL kan deze update toch gewoon gratis beschikbaar stellen. Of zie ik dat verkeerd.
Lezen voordat je reageert:
dago21 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:38:
[...]

Alleen bedrijven die een beursnotering in the US hebben moeten als de SoX regels voldoen. AAPL heeft een US notering en moet daarom wereldwijd aan de SoX regels voldoen.

Wat me vaak wel opvalt is dat SoX vaak te pas en te onpas gebruikt wordt. Het is dus niet altijd per definitie waar, maar uit voorzorg doen bedrijven het vaak maar.

Maar je hebt gelijk, Firmware / Patches doen in feite hetzelfde. Misschien komt er binnenkort wel een pakket Apple Update Server waar je voor 5 Euro (eenmalig oid) je altijd wordt voorzien van de laatste updates voor al je producten.
Apple NL is natuurlijk geen apart bedrijf, maar gewoon onderdeel van Apple Inc., geregistreerd in de VS en daar ook op Wall Street te koop :)

[ Voor 54% gewijzigd door The Evil Brain op 30-01-2007 23:18 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tsja, 't is een beetje onzinnig natuurlijk maar aan de andere kant:

• 't is nog geen twee euro
• 't zit gratis bij de nieuwe airport extreme
• je mag de updater in beide gevallen op alle macs die je bezit gebruiken
• macs die nu geshipped worden hebben de updater niet meer nodig
Ze maakten er toch al reclame voor?
Nee.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 30-01-2007 23:24 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-02 20:13

SambalBij

We're all MAD here

Wat ik me nou afvraag; past die update nou iets op de kaart aan waardoor de 802.11n functie in de toekomst gewoon altijd blijft werken (en ook bijv. in andere OS-en) of moet bij bijvoorbeeld een herinstallatie de update ook weer geinstalleerd worden?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

CyBeR schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:23:
Tsja, 't is een beetje onzinnig natuurlijk maar aan de andere kant:

• 't is nog geen twee euro
• 't zit gratis bij de nieuwe airport extreme
• je mag de updater in beide gevallen op alle macs die je bezit gebruiken
• macs die nu geshipped worden hebben de updater niet meer nodig
Ik vind Apple als bedrijf niet altijd even sociaal naar hun klanten, maar ik denk inderdaad ook niet dat ze hier nog 'geld uit proberen te slaan.' Als ik zo hoor wat creditcard-betalingen kosten, om over andere overhead nog maar te zwijgen, dan denk ik zelfs dat ze verlies maken op deze updater.

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-01 13:54

Xe0n

^ Me

Ik heb hier mijn laptopje (macbook) al geupgrade naar 802.11N. Installatie is niet zo boeiend je moet wel ff opnieuw opstarten. Nu nog ff wachten tot mijn N accespoint binnen komt.

Voor de mensen die twijfelen om het te kopen niet doen en anders kan je altijd op nieuwsgroepen / torrentsite kijken ;)

...

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb de topictitel even wat aangepast, zodat deze wat duidelijker het onderwerp van discussie omschrijft :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb zitten kijken bij de kernel extensies, en dan vooral naar de datum waarop deze voor het laatst zijn aangepast, en de driver van de Airport kaart is gewoon van 2006. Heb het idee dat het dus al een tijdje functioneel is, maar dat het puur nog even ingeschakeld moest worden.

Hier stond achterhaalde informatie…

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:20
Gisteravond heb ik de update ook gekocht bij de Apple Store. Wat ik ervan gemerkt heb is dat het geen invloed heeft op b/g stabiliteit. Ik ben benieuwd naar de 802.11n resultaten.

Verwijderd

Hmm helemaal legaal is dat niet he ;).

[ Voor 84% gewijzigd door leon1e op 31-01-2007 19:52 ]

Verwijderd

Ik heb hem ook net gesinstalleerd, maar wil toch een nieuwe router kopen.

heeft iemand al ervaringen in combinatie met de Linksys WRT300N?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 21:52 ]

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 22:33

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:50:
Ik heb hem ook net gesinstalleerd, maar wil toch een nieuwe router kopen.

heeft iemand al ervaringen in combinatie met de Linksys WRT300N?
Daar zou ik nog even mee wachten. Het N netwerk is nog geen standaard. Het zit er dus dik in dat het slecht/niet samen zal werken. Dus als je op N over wil gaan dan is het handig om een Airport Extreme aan te schaffen.
Pagina: 1