Toon posts:

Blauw scherm des doods?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus mijn pc eindelijk klaar en ik zet em aan, en gelijk alles werkt, dus w professional erop, drivers geinstalleerd en start em opnieuw op, dan begin ik met mijn audio software en apple skin erop te zetten. Dus weer restart, opgestart wat dinge in gevuld weer gestart, en opeens blijft hij hangen bij de appel (windows laadscherm). Dus ik wacht even maar ik hoor mijn schijf ook niet meer.

Dus ik zet hem uit en weer aan, hij begint alles te laden, en weer op het appel scherm, "pfffjjjtt" alsof er iets uitvalt, en de hard dis is weer stil.

Dus na een paar keer wil die zelfs bijna de bios niet meer door, en opeens de keer erop

"BLAUW SCHERM DES DOODS"

Windows heeft afgeslote om schade te verkomen.
Reden van aflsluiting is:

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Heeft iemand een idee wat dit betekend? :/

EDIT: Config is :
E6600 ,
P5n32-SLI SE Deluxe, ]
NANYA ELIXER DDR2-800,
RAPTOR 74ADFD

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 01:02 ]

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:57
Ik heb geen idee, maar kan je wel een trapje de juiste richting in geven:

Link, eerste hit google

- knip -

Verwijderd

Topicstarter
Had ik gekeken, maar ik weet niet precies wat ze met UDMA bedoelen, en ik heb mijn schijf sata aangesloten dus volgens mij is dat niet van toepassing.

Ook de foutmelding is anders want mijn technische
foutmelding is : *** STOP: 0x000000ED (0x85F6FC00, 0XC0000006, 0X00000000, 0X00000000

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik mijn geval was dat een kapotte Sata kabel, nieuwe gekocht en alles werkte weer normaal. (ik kreeg ook de Unmountable boot volume).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Zou dat het zijn? Er schijnt soms een bericht te komen van de bios dat je een foute kabel gebruikt, maar mijn pc laad te snel om dat te kunnen nachecken.

Ook zou dit betrekking kunnen hebben tot kapot geheugen? Of staat dat er absoluut buiten?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 01:23 ]

• Igorvans
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-01 21:31
Ik zit op dit moment ongeveer met het zelfde probleem..Na het opstarten, blijft hij hangen terwijl hij bezig is met het opstarten van mijn icoontjes rechtsonder...Het geke is dat dit de ene keer wel gebeurd, en dan een paar keer achter elkaar. En als ik de stoom van de voeding afhaal ,windows wel weer normaal opstart. Als hij blijft hangen,is dat voordat hij bezig is met norton2006. Als hij dat wel red,is het ok! Heb ook een e6600 ,mobo p5n-e sli, 8800gtx corsair xms2 6400c2.. Het blauwe scherm zie ik maar heel kort,en dan start hij weer opnieuw op..zonder succes. Kan het aan norton liggen, of mijn voeding misschien. Temp. is goed. Heb jij norton lopen? succes

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 01:20:
Ik mijn geval was dat een kapotte Sata kabel, nieuwe gekocht en alles werkte weer normaal. (ik kreeg ook de Unmountable boot volume).
Ik heb de kast even opengemaakt, sata kabel zag er nog tiptop uit maar goed, wie niet waagt wie niet wint. Even vervangen

Helaas geen verschil.
Igorvans schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 01:23:
Ik zit op dit moment ongeveer met het zelfde probleem..Na het opstarten, blijft hij hangen terwijl hij bezig is met het opstarten van mijn icoontjes rechtsonder...Het geke is dat dit de ene keer wel gebeurd, en dan een paar keer achter elkaar. En als ik de stoom van de voeding afhaal ,windows wel weer normaal opstart. Als hij blijft hangen,is dat voordat hij bezig is met norton2006. Als hij dat wel red,is het ok! Heb ook een e6600 ,mobo p5n-e sli, 8800gtx corsair xms2 6400c2.. Het blauwe scherm zie ik maar heel kort,en dan start hij weer opnieuw op..zonder succes. Kan het aan norton liggen, of mijn voeding misschien. Temp. is goed. Heb jij norton lopen? succes
Ik draai geen norton, heb ik de kans nog niet voor gekregen :P.

Hij moet wel wat andere dinge lade voordat hij opstart, ik heb ook een paar keer gehad dat hij bleef hangen, en dan haalde ik de voeding los en een uur later startte hij weer.

Maar nou heb echt gewoon een blauw scherm , dat helaas niet snel weggaat. ;(

Verwijderd

Sata kabel kan hele kleine haarfijne haarscheurtjes hebben die je bijna niet ziet

dat is iets wat dit soort problemen kan geven. > bios ff op defaults, zoveel mogelijk los (qua hw)
en ff opnieuw proberen

Verwijderd

Topicstarter
Ik vergat er bij te zeggen dat ik hem vervangen had, kreeg er namelijk 2 bij m'n moederbord en ik heb maar één hd.

Ik heb de bios al op default gezet, en gaf geen verschil.
Ik ga zo even proberen hem te strippen.

Kan het trouwens niet zo zijn dat er een belangrijk windows bestand is beschadigd tijdens het installeren ofzo?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37
Dit heb ik bij een maat van mij wel eens gehad, gewoon WinXP opnieuw erop zetten en klaar was Kee.. Alex :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt alsof de HDD ineens downspint. Wat voor voeding gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Alex3305 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:51:
Dit heb ik bij een maat van mij wel eens gehad, gewoon WinXP opnieuw erop zetten en klaar was Kee.. Alex :)
Klopt dat was het uiteindelijk, schijf geformatteerd en opnieuw xp erop en hij loopt weer als een zonnetje. :)

Verwijderd

Topicstarter
Opnieuw geformatteerd en windows lijkt goed te lopen, maar na een paar dagen ik zit muziek te luisteren en opeens een complete freeze, kan de muis niet meer bewegen, keyboard reageert niet meer en alles is still. behalve dat ik dat pssjsjt geluid weer hoorde net voor het gebeurde. :'(

Ik krijg nou weer blauw scherm alleen verdwijnt hij binnen een seconde en probeert weer opnieuw op te starten.
Exorcist schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 00:58:
Lijkt alsof de HDD ineens downspint. Wat voor voeding gebruik je?
Coolermaster 450w Real power.

Ik dacht dat toch een redelijke kwaliteit voeding was.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 15:37 ]

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

check je disk eens met wat tooltjes op fouten. (van fabrikant of Hiren's Boot CD)

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Heb ik ook gehad, schijf half gaar.

Nieuwe schijf gekocht nadat ik de schijf had getest, fixed problem.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Verwijderd

ik heb dat ook een keer meegemaakt. ik had 2 samsung schijven in een thuis servertje zitten. en die deden het gewoon heel normaal todat eens in de zoveel weken de motor net iets te veel happerde de schijf zo mijn pariitie table overschreef en ik dus alles kwijt was. maar als ik daarna de boel weer gewoon opnieuw installeerde bleek er niks aan de hand todat er dus weer zo'n fatal schijfactie foute ging.

bleek na uren testen met tooltje van samsung dat de motor te langzaam spinde. schijven terug gebracht want ik had nog garantie. maar was echt een heel vaag probleem omdat het maar eens in de zoveel keer fout ging.

Verwijderd

Topicstarter
Aha ok , wat zijn er voor tools om je schijf te testen en moet je een specifieke hebben voor elke schijf?

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb dus via western digital data lifeguard diagonostic gedownload.

Ik heb eerst een extensieve test gedaan, die kwam hij gewoon door.

En daarna quick test, toen hoorde ik de hard disk van heel laag naar heel snel spinnen, maar halverwege stopte hij er ineens mee. Dat duurde 2 minuten, en toen pas ging hij verder , dus die kwam hij niet helemaal probleemloos door.

Wil dit dus zeggen dat hij defect is?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 17:20 ]

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Nee dat zegt niets, maar is wel twijfel geval.
Ging de test door toen je de schijf niet meer hoorde, zo ja, wat was toen de uitkomst?

- Misschien nog een keer draaien.
- Molex stekertjes verwisselen (misschien ligt het daaraan, heb ik ook gehad, schijf ging spinnen).
- Voeding voltages al bekeken???

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Verwijderd

voor het testen van de schijf, kun je het beste de tool van de fabrikant zelf gebruiken, in jouw geval dus inderdaad 'data lifegaurd diagonostic'. het wordt aangeraden om deze tool te gebruiken om te kijken of jouw WD schijf een hardware defect heeft.

als de uitkomst van deze tool bij ALLE test 'passed' of OK geeft dan is er geen hardware defect. het wordt aangeraden om de test meerdere keren te draaien want als je een schijf terug stuurt voor garantie en er blijkt niks mee te zijn dan mag je wel dokken.

zo'n tool geeft dus uitsluitsel.
Pagina: 1