afmetingen computervoeding

Pagina: 1
Acties:
  • 809 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:26
Ik heb al op verschillende sites zitten zoeken wat de typische afmetingen zijn van een computervoeding (o.a. op de sites van tagan, enermax, aopen,...). Maar als je naar de datasheets kijkt, dan zie je enkel en alleen maar de voltages die ze leveren op elke lijn. Ik zoek dus effectief de fysieke afmetingen van een pc voeding (omdat ik aan het klooien ben in sketchup voor een toekomstige CM).. Heb hier ook al op got rondgekeken, maar in de pc voeding topic vind ik niets... Heeft iemand raad voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:23

DataGhost

iPL dev

Fr!st! schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:15:
Ik heb al op verschillende sites zitten zoeken wat de typische afmetingen zijn van een computervoeding (o.a. op de sites van tagan, enermax, aopen,...). Maar als je naar de datasheets kijkt, dan zie je enkel en alleen maar de voltages die ze leveren op elke lijn. Ik zoek dus effectief de fysieke afmetingen van een pc voeding (omdat ik aan het klooien ben in sketchup voor een toekomstige CM).. Heb hier ook al op got rondgekeken, maar in de pc voeding topic vind ik niets... Heeft iemand raad voor me?
Je hebt niet toevallig een voeding liggen of een meetlint en schroevendraaier? Maak je pc even open en meet hoe groot je voeding is :+

Als ik trouwens Google naar 'psu dimensions', krijg ik als eerste hit een pagina met o.a. standaardmaten. Met een merknaam in je zoekquery kom ik voor bijv. Antec uit op zo'n soort pagina, waar de afmetingen ook gewoon staan.
Fr!st! schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:19:
Heb ik ook al aan gedacht, maar het feit is dat ik in m'n CM wel iets anders wil gebruiken dan een regular 300W voedinkje van sweex, en dus denk ik dat die afmetingen dan niet kloppen, of ben ik nu verkeerd aan het redeneren?
Ja, die 2kW-modellen zijn afwijkend ja. Met bovenstaande zoekquery kan je ver genoeg komen lijkt me. Bedenk je ook nog even dat die sweex-voedingen voor pakweg 2% gevuld zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door DataGhost op 18-01-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Heb ik ook al aan gedacht, maar het feit is dat ik in m'n CM wel iets anders wil gebruiken dan een regular 300W voedinkje van sweex, en dus denk ik dat die afmetingen dan niet kloppen, of ben ik nu verkeerd aan het redeneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 18:07

Barrycade

Through the...

Voedingen hebben zich te houden aan de ATX standaard. Dus even googlen op "ATX power supply en dimensions" leverde mij in de eerste hit dit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

ATX2.2 zoeken dan. Al weet ik niet of dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185550

Tja zoek een atx voeding en je vindt: 15x15x8,6

Dus is niet echt een standaard maat voor zo lijkt het.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
he dankje
ik zocht op afmeting computervoeding, en daar vond ik niet zo direct iets op, buiten de aanbiedingen van marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Anoniem: 185550 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:25:
Tja zoek een atx voeding en je vindt: 15x15x8,6

Dus is niet echt een standaard maat voor zo lijkt het.... :(
Standaard voor ATX: 150 x 140 x 86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggio666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 22:25
Volgens mij heb je ook nog andere standaarden (onder ATX?) met andere afmetingen, zal ook vast wel via google te vinden zijn.

Ik kwam tegen:
watson
en
informatique

(L*D*H?)
10*15*8,5
14*15*8,6
(D*L*H?)
15*17,2*8,6

Het hangt er dus wel degelijk vanaf welke voeding je neemt, de meest voorkomende maat is wel 15*14*8,6 en sommige high end voedingen zijn dieper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:32:
[...]

Standaard voor ATX: 150 x 140 x 86
Tja, maar als de standaard maar de helft van de tijd wordt gebruikt, is het niet echt een standaard meer natuurlijk, maar ok... Je hebt wel gelijk inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

Anoniem: 185550 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:45:
Tja, maar als de standaard maar de helft van de tijd wordt gebruikt, is het niet echt een standaard meer natuurlijk, maar ok... Je hebt wel gelijk inderdaad...
Wat je wel ziet is dat enkel de diepte afwijkt van de standaard. Daar kan je je op baseren voor je CM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
je hebt misschien ook de mogelijkheid om afh. van je configuratie reeds ook al een voeding te plannen en aan de hand daarvan je sketch te maken ?
in de product survey, of bij web-shops vind je soms wel extra informatie qua afmetingen

en tussentijdse sketches maken met de standaard maten. en wat ruimte laten voor een beetje extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik zou zeggen, zoek de maten van jouw voeding en pas het ontwerp daaraan aan.

Misschien is het verstandig om te overwegen om ruimte te houden voor een hele grote voeding zoals de enermax galaxy. Afmetingen: 150L x 86H x 220D...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Diepte is niet echt het probleem, ik De belangrijkste voeding komt helemaal bovenaan, waar in principe enkel nog de radiator en wat darmpjes moeten passeren... Het gaat me vooral in de lengte en de breedte op het achterpaneel, om dat wat te kunnen inschatten...
Pagina: 1