[XP] Poort80-verkeer dood bij ander verkeer

Pagina: 1
Acties:

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:24

mees

Duuuussss...

Topicstarter
Zoals gewoonlijk heb ik weer eens een vaag probleem..

Sinds een aantal dagen is het zo, dat zodra ik internet/netwerk verkeer start over een poort anders dan poort 80, ál het poort 80 verkeer compleet platgelegd wordt. Bijvoorbeeld, zodra ik start met het streamen van een wmv'tje, krijg ik in IE en FF bij elke internetpagina een timeout. Zelfs naar de configuratie van mn router kom ik niet. Ping naar de router is er dan echter wel. Ook blijven programma's als Live Messenger gewoon online, ik kan ook gewoon met mensen praten via de messenger.

Zodra ik het streamen stop, is na ongeveer een minuutje alles weer normaal. Het gebeurt niet alleen bij het streamen van een WMV, maar bijvoorbeeld ook als ik een mysql-server lokaal opstart. Wat vreemd is, is dat het niet gebeurt als ik FTP-verkeer start.

Wat heb ik geprobeerd?
- Router (van Versatel) heb ik al naar fabrieksinstellingen gezet, geen resultaat.
- Als ik een andere laptop op het netwerk zet, heeft die nergens last van.
- Ik heb Wired en Wireless netwerkkaart in mn laptop, maakt niet uit over welke kaart ik verbind, het probleem blijft
- Adware en virusscans geven niets vreemds aan, met Hijackthis heb ik ook niets vreemd gevonden.

Heb ook al her en der wat gezocht, alleen ik lijk geen goede zoekwoorden te kunnen vinden voor dit probleem..

Wie-o-wie heeft er een idee wat er hier aan de hand kan zijn?

8 bitterballen = 1 byterbal

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Gebruik je een software firewall of iets als Norton anti-virus voor virusscanner? :)

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:24

mees

Duuuussss...

Topicstarter
Normaal staat de Windows Firewall aan, maar ook als die uitgeschakeld is doet het probleem zich voor.. Als virusscanner heb ik Avast, ook deze uitgeschakeld maakt geen verschil.

Edit:
zojuist had ik het zelfde probleem, alleen ik had geen streampje lopen o.i.d. Gewoon ineens. Na het afsluiten van alle browservensters deed alles het weer...

Het zit niet specifiek in de browser, als het probleem optreed, heb ik daarna in zowel IE als FF geen verbinding meer.

Edit 2:
Het kan misschien vaag klinken, maar ik heb het PowerUtility-programma van Toshiba gedeinstalleerd, en nu lijkt het allemaal goed te gaan.. Wat de accu van mn laptop hiermee te maken heeft weet ik niet, maar ik kan nu streamen en internetten tegelijk.

[ Voor 66% gewijzigd door mees op 19-01-2007 20:46 ]

8 bitterballen = 1 byterbal