Toon posts:

[asp.net] kommagetallen invoeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

ik zit met volgend probleem

Ik maak gebruik van formviews en wanneer ik een insert wil doen en ik geef kommagetallen in bv 2.78 dan wordt dit in mijn database opgeslagen als 278. Wanneer ik een gegeven wil aanpassen en daar staan ook kommegetallen bv 2.67 dan wordt dit ook 267.Ik heb al geprobeerd om een "format number {0:N}" te gebruiken maar dit helpt niet ook niet wanneer ik aanduid dat mijn LCID=2067.

Hoe kan ik dit oplossen??

Mvg

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

De juiste culture settings voor de pagina in de web.config definieren. Verder kan je ook eea afvangen dmv een regexvalidator.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:07:
De juiste culture settings voor de pagina in de web.config definieren. Verder kan je ook eea afvangen dmv een regexvalidator.
in web.config had ik dit al gezet
<globalization
culture="nl-BE"
/>
maar dit bleek niet te helpen

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

In Belgie is een . nog steeds een scheidingsteken voor duizendtallen en een , voor decimalen. Tenzij de zuiderburen het leuk vinden om de Amerikanen na te doen.

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:21:
In Belgie is een . nog steeds een scheidingsteken voor duizendtallen en een , voor decimalen. Tenzij de zuiderburen het leuk vinden om de Amerikanen na te doen.
ookal geef je het in met een kommagetal dan nog is er geen verschil

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

En weet je zeker dat het goed de database in gaat (zie Profiler). Maak je gebruik van parametrized queries?

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:25:
En weet je zeker dat het goed de database in gaat (zie Profiler). Maak je gebruik van parametrized queries?
ik ben er zeker van dat het goed in de database gaat

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

Heb je eik al lopen debuggen met breakpoints?

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles al aan het debuggen geweest maar ik zie niets abnormaals. Misschien het ff laten rusten en morgen is verder denken

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:40:
Heb alles al aan het debuggen geweest maar ik zie niets abnormaals. Misschien het ff laten rusten en morgen is verder denken
:? Maar je kan dan toch exact aangeven WAAR het mis gaat?

Je krijgt de textbox.Text waarde terug. Je kijkt of hij hier goed staat.
Indien ja, dan zal je hem waarschijnlijk in een variabele stoppen. Zit hij hier goed in, dan moet je het pad verder volgen. Zit hij hier niet goed in, dan is je Convert functie brak en moet je hier nog een CultureInfo als parameter toevoegen.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:37

Crazy D

I think we should take a look.

Je zou natuurlijk ook nog op 'intelligente wijze' 1 en ander kunnen replacen, en op die manier zowel . als , als decimaal teken accepteren (en eventueel ook duizendtal scheiding). Is het voor een site waar je ook moet inloggen en zo? Zou je er ook nog een setting voor kunnen maken hoe de gebruiker bedragen wil zien en invoeren.

Exact expert nodig?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:30:
[...]

ik ben er zeker van dat het goed in de database gaat
Hoe ziet de query er uit die dat getal in je DB stopt ? Je zegt dat het goed de DB ingaat, maar in je TS zeg je dat het niet goed in de DB komt ? :?
Hoe convert je die string naar een decimal ? Geef je een numberFormatInfo object mee ?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt idd allemaal goed doorlopen maar het komt niet juist in de DB

Ik heb ondertussen de pagina helemaal opnieuw gemaakt en nu doet ie het wel. Heel raar maar het werkt. In ieder geval bedankt voor mij te helpen.
Pagina: 1