xeon dual/quadcore type-aanduidingen

Pagina: 1
Acties:

• dr.dunno
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
beste mensen,

ik zat vandaag te kijken naar een lijst van intel xeon processoren (dual- en quadcore, van de 5000- en 5300-reeks) en het viel me op dat er zowel een type eindigend op -A en een eindigend op -P is; nu zit ik al ruim een uur, mijzelf afvragend wat het verschil is terwijl ze dezelfde prijs hebben, te googlen, te kijken op intel.com en ook op GoT te zoeken naar het antwoord, maar ik kan het maar niet vinden.

iemand een idee? :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://balusc.xs4all.nl/s...eonDPDualprocessorSocketJ
Als ik hier kijk zie ik toch geen -A en -P staan. Waar zie je die dingen dan wel staan?

• dr.dunno
  • Niet online
Terw_Dan schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:22:
http://balusc.xs4all.nl/s...eonDPDualprocessorSocketJ
Als ik hier kijk zie ik toch geen -A en -P staan. Waar zie je die dingen dan wel staan?
intel distributieprijslijst; ik vermoed dat het dezelfde processoren zijn maar misschien met een andere koeler (ipv een normale een 1u cooler ofzo, zoals bij die 'oude' xeons), maar zeker weten doe ik het niet :')

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Grote kans dat het idd een andere koeler is, bedacht ik me ook net. A = Active en P = Passive. Lijkt me best plausibel :)

• dr.dunno
  • Niet online
Terw_Dan schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:28:
Grote kans dat het idd een andere koeler is, bedacht ik me ook net. A = Active en P = Passive. Lijkt me best plausibel :)
hm... actieve koeling heb je nodig als je een kleiner koelblok hebt... even kijken of ik er wat over kan vinden. :)

Verwijderd

Kan aan mij liggen.... maar van de pakweg 100 xeon woodcrests die ik door de handen heb zien vliegen waren het echt allemaal koperblokken van 1u hoog met een actieve fan eraangeschroefd

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Grote kans dat het idd een andere koeler is, bedacht ik me ook net. A = Active en P = Passive.
Hier kan ik me wel in vinden. Zie ook de product order codes :)

• dr.dunno
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:57:
[...]

Kan aan mij liggen.... maar van de pakweg 100 xeon woodcrests die ik door de handen heb zien vliegen waren het echt allemaal koperblokken van 1u hoog met een actieve fan eraangeschroefd
dan zul jij wel alleen de A-versie door je handen hebben zien gaan :)

heb inmiddels van meer bronnen bevestigd gekregen dat dit waarschijnlijk het onderscheid is, dus dan zal dat het antwoord zijn op mijn vraag :)
Pagina: 1