Ik heb een vraagje over ram geheugen. Ik heb nu een 64 MB ram computer, als ik nu 128 MB erbij koop, kan ik het dan gewoon erbij doen, zodat het 192 MB wordt? Of moet ik het op 128 houden?
Nee hoor stop er maar lekker 128 bij....werkt prima 
Hoe meer hoe beter
Hoe meer hoe beter
Money for nothin' and your chicks for free
He bedant dat jullie zo snel hebben gereageerd. Ik heb het net geprobeerd, maar windows zegt dat ik maar 128 MB heb 
Weten jullie hoe dat komt?
Weten jullie hoe dat komt?
Welke windows draai je?
windows 98 tweede editieOp zaterdag 03 februari 2001 16:41 schreef DeeJee het volgende:
Welke windows draai je?
Mmmm ik weet het niet ????? IEMAND?
Ik zal eens kijken....
Ik zal eens kijken....
Ff, in un andere geheugebank douwe allubei, scheelt vaak oowk...
I see dead pixels...
Ik heb hetzelfde gehad met een COMPAQ p-II 300. Ik had eerst 48 meg en heb die eruit geript en er 2x 64meg in gezet (maar 2 DIMM banks). WIndows gaf nog steeds 48 meg aan.
terwijl dxdiag (weetjewel directx enzo) 128 aangaf. Het hangt er volgens mij van af waar je kijkt. (trouwens laatst lag ie in de kreukels en na een formateer en installeer sessie gaf ie wel 128 meg aan.) het kan denk ik ook heel misschien aan je OEM info liggen van je systeem.
Da's wat ik uit eigen ervaring weet.
Succes ermee!
terwijl dxdiag (weetjewel directx enzo) 128 aangaf. Het hangt er volgens mij van af waar je kijkt. (trouwens laatst lag ie in de kreukels en na een formateer en installeer sessie gaf ie wel 128 meg aan.) het kan denk ik ook heel misschien aan je OEM info liggen van je systeem.
Da's wat ik uit eigen ervaring weet.
Succes ermee!
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Probeer inderdaad eens een benchmark proggie...kijken wat die zegt over het geheugen. Kan best zijn dat windows zijn info screen niet update
benchmark proggie.... geen idee wat dat isOp zaterdag 03 februari 2001 16:53 schreef DeeJee het volgende:
Probeer inderdaad eens een benchmark proggie...kijken wat die zegt over het geheugen. Kan best zijn dat windows zijn info screen niet update
Een programma waarmee je je systeem kan testen op allerlei dingen. Zoals geheugen enzo.....
Iemand een goed simpel progje?
Iemand een goed simpel progje?
Verwijderd
sisoft sandra is wel een makkelijk programma om je memory te testen. moet je ff op www.download.com kijken ofzo
Bedankt allemaal.
Het is nu gelukt, ik heb die ram dingen in andere gleufjes gedouwd enz. Daarna gaf windows 192 mb aan.
Het is nu gelukt, ik heb die ram dingen in andere gleufjes gedouwd enz. Daarna gaf windows 192 mb aan.
Gelukkig maar....:):)
Ik heb een Compaq presario
met 1x 64 + 1x 128
loopt als een trein (Win2K)
loopt als een trein (Win2K)
Bij een win9x systeem maakt het niet uit hoeveel geheugen je erin doet alles boven de 128Mb kan windows toch niet gebruiken (op progs. als PhotoShop na).Op zaterdag 03 februari 2001 16:43 schreef Percival het volgende:
windows 98 tweede editie
Wil je je 192Mb kunnen gebruiken zul je toch echt over moetten naar WinNT of Win2k, die kunnen de vollegige 192Mb wel benutten.
Klopt als een bus.Op zaterdag 03 februari 2001 21:04 schreef digital8 het volgende:
[..]
Bij een win9x systeem maakt het niet uit hoeveel geheugen je erin doet alles boven de 128Mb kan windows toch niet gebruiken (op progs. als PhotoShop na).
Wil je je 192Mb kunnen gebruiken zul je toch echt over moetten naar WinNT of Win2k, die kunnen de vollegige 192Mb wel benutten.
Er zit echter een truukje achter om die zooi wel te gebruiken ,dit deels als extra cache voor je harde schijven.
Klik bij rechtermuisklik mijn computer -> eigenschappen -> Performance (Ehm... ben even de vertaling naar nederlands vergeten) -> Bestandssysteem -> IN PLAATS VAN DESKTOP COMPUTER ; NETWERK SERVER AAN.
-=@@D=-
-=@@D=- Macbook Pro 16"
Pagina: 1