Alround/game systeem, max 2000 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:32
Zwaar allround/game systeem

Na ruim 3 jaar trouwe dienst is mijn huidige PC weer aan vervanging toe. Met de komst van een aantal interessante games en natuurlijk Windows Vista, vond ik het een mooi moment om een nieuwe dik systeem weg te zetten, welke hopelijk weer 3 jaar mee kan.

Ik doe eigenlijk zowat alles met de PC, dus het moet een flinke allrounder worden. Onder andere de volgende zaken moet hij goed kunnen:
- Nieuwe games draaien (O.a. Test Drive Unlimited, de nieuwe C&C en mogelijk ook Supreme Commander)
- Vista Ultimate soepel draaien
- Snel rarren en parren
- DVD encoden/decoden
- Foto- en af en toe videobewerken
- VMWare Workstation draaien
- En nog wat licht spul (office, websites bouwen/beheren)

Ik heb het budget, inclusief Vista Ultimate OEM licnentie, vastgesteld op maximaal 2000 euro. Dit is exclusief monitor/tobo/muis/speakers etc, dus puur kast + inhoud. Meer dan genoeg om een lekker systeem in elkaar te kunnen zetten denk ik!

Een verdere eis is dat het systeem redelijk stil moet zijn. Hij staat namelijk in de huiskamer en de PC moet aan kunnen blijven staan als er bezoek is, zonder dat we er last van hebben.

Ik ben al minstens 2 maanden bezig met het selecteren van een systeem en ben al redelijk vergevorderd in de selectie van de onderdelen. Ik wil over een week of wat de bestelling gaan plaatsen, zodat ik na de release van Vista vrij snel de beschikking over het systeem kan hebben. ik zit echter nog met een paar twijfels, onder andere de voeding, cpu koeler, de harddisks en de videokaart, dus vandaar deze post.

Het systeem zoals ik die in gedachten heb:

Kast: Antec P180B
Afbeeldingslocatie: http://boutique.3dchips-fr.com/images/P180_noir.jpg
Een goede en stille kast vind ik erg belangrijk. Uiterlijk is belangrijk in de zin dat de kast niet opzichtig moet zijn, maar ook niet standaard beige. De meerlaagse panelen, de 12cm fans en de algemene indeling zien er erg goed, vooral de voeding onderin vind ik een interessant gegeven. Ik heb naar alternatieven gekeken, zoals de Antec Sonata en kasten van Silentmaxx en Coolermaster, maar P180B komt voor mij persoonlijk toch het beste naar voor. Het stevige prijskaartje is het wat mij betreft wel waard.

Voeding: Antec Truepower Trio 430W Seasonic S12-550+
Via Antec en Zalman toch terecht gekomen bij Seasonic, onder andere naar aanleiding van deze roundup bij SilentPCReview. De voeding schijnt goed, stil en efficient te zijn. 550W is voorlopig meer dan genoeg. De prijs is wat aan de hoge kant misschien, maar als hij echt zo stil is als ze zeggen, dan is me dat wel waard!

Moederbord: Asus P5B Deluxe
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_8922_G.jpg
Mijn voorkeur gaat uit naar Asus als merk en de P965 chipset. De P5B serie ziet er goed uit en is zeker compatibel met de processor die ik wil. De Deluxe versie is erg compleet en heeft de mogelijkheid om met de onboard Intel Raid controller zowel Raid0, Raid1 als Raid5 te kunnen draaien.

Processor: Intel Core 2 Duo E6600
In de hogere range is dit de beste qua prijs/kwaliteit denk ik. De E6400 heeft minder cache en een andere core, de E6700 is bijna 200 euro duurder. De E6600 zit daar mooi tussenin. Mogelijk wordt er in de toekomst nog overgeklokt, afhankelijk van de mogelijkheden van de E6600 zonder extreme koeling.

Processorkoeler: Arctic Freezer 7 Pro
Uit verschillende reacties, reviews en de BB guide hier op T.net haal ik dat dit toch wel een heel goede upgrade is ten opzichte van de stock koeler. Koelt beter, is op lagere toeren stiller en kost nog geen 20 euro. Zonde om niet te doen denk ik.

Geheugen: 2x 1GB (kit) GSkill PC6400, CAS 4
In verband met mogelijke overklokplannen is het handig om geheugen te hebben dat wat ruimte biedt. PC6400 biedt meer dan voldoende speelruimte. GSkill is zeer geschikt om over te klokken.

Raid controller: Highpoint Pocketraid 2310 SATA2
De Raid controller is geschapt, ik toch met de onboard controller. Het prestatieverschil met de Pocketraid is verwaarloosbaar en op deze manier scheelt het weer geld.

Harddisks: 2x Seagate Barracuda 7200.10 320GB / 16MB Cache
Hoewel ik al jaren Hitachi schijven gebruik naar volle tevredenheid, ga ik toch de overstap wagen naar Seagate. Verschillende reviews zijn erg lovend over de 7200.10 Barracuda schijven en het geluidsniveau schijnt laag te zijn. Perfect voor mijn systeem dus. Ze zullen in een Raid0 config gaan draaien.

Videokaart: Sapphire X1950XTX (512MB)
Eindelijk de knoop doorgehakt... Het wordt de X1950XTX. De Nvidia 8800GTS is me net te duur en de X1950Pro is me toch iets te 'gemiddeld' ;) Ik wil gewoon een dikke videokaart en ik denk dat onder de 8800GTS de X1950XTX de beste keus is. DX10 vind ik nog niet van belang, tegen de tijd dat dit echt mainstream wordt, is mijn kaart alweer verouderd en kan ik beter dan een nieuwe kopen... Sapphire wordt het merk, de X1950XTX is interessant geprijsd en ik heb vertrouwen in het merk.

Geluidskaart: Creative X-Fi Xtreme Music
Ik ben niet echt onder de indruk van onboard geluidschips, dus dan maar weer een Creative kaart. De Xtreme Music schijnt alle features te hebben die ik nodig heb (waaronder een digitale output voor naar m'n versterker) en is netjes geprijsd, dus hier twijfel ik niet over.

Floppydrive: Mitsumi 3,5" incl 7-in-1 cardreader
Ik kan nog niet zonder floppydrive en een ingebouwde cardreader is wel handig.

DVD-ROM: Plextor PX-130A
Ik heb veel plextor apparatuur gehad en voor het geringe prijsverschil tussen andere merken en deze, ga ik niet moeilijk doen.

DVD Brander: NEC 4570 (al in bezit)
Mijn huidige brander neem ik mee, is nog geen jaar oud en doet het prima.

De OEM prijzen van Ultimate vallen me mee, dus ga ik hier wel voor. Alleen is het nog de vraag: 32bit of 64bit? Zijn er veel programma's/spellen/drivers die niet met (Vista) 64bit overweg kunnen?

De vragen nog even opgesomd:
- Voeding: Truepower Trio of een andere Antec? 430W genoeg? -> Seasonic 550W
- Processorkoeler: is de Arctic Freezer 7 Pro stiller dan de stock koeler? -> Arctic Freezer is een goede keus
- Geheugen: PC4200, of sneller ivm overklok potentieel? Zo ja, PC5300 of PC6400? En maakt CAS latency (4 of 5) veel uit? -> GSkill PC6400 CAS4
- Harddisks: Hitachi, of toch WD? -> Seagate Barracuda 7200.10
- Videokaart: 8800GTS, X1950XTX of stillere/goedkopere 7950GT? -> Sapphire X1950XTX

Ik heb al veel reviews en benchmarks gezien, maar ben er toch niet helemaal uit en zit eigenlijk meer op doorslaggevende tips/ervaringen/meningen te wachten. Dus kom maar op :)

Edit: inmiddels al verschillende wijzigingen doorgevoerd sinds originele setup

[ Voor 39% gewijzigd door Entity op 20-01-2007 19:30 . Reden: Nog meer wijzigingen doorgevoerd ]

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Ziet er goed uit overigens zou ik kiezen voor PC 5300 als je een beetje je gaat overklokken, veel dan PC6400. En over het operating systeem ik denk niet dat het verstandig is om 64 bit te nemen tot nu toe. Er zijn sowieso genoeg problemen met vista, daarom heb ik het ook niet geinstalleerd, zo zou McAfee, BF2, BF2142 (recente game) niet eens werken op vista. Over Battlefield heb ik van een vriend gehoord, mijn vader heeft problemen met McAfee, het werkt wel maar niet juist.

[ Voor 18% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 18-01-2007 21:01 ]

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:10

Shaggy

Misantroop pur sang

Op zich een heel leuk systeem, maar heb bij 1 onderdeel een beetje mijn bedenkingen.

Je hebt het over de aanschaf van de Highpoint RocketRaid 2310.

Dit is idd en erg betaalbare controller, maar helaas is deze controller globaal genomen net zo snel en soms zelfs nog langzamer dan de huidige onboard controllers. Tevens is het geen echt HW RAID controller ( eigen I/0 processor, en geheugen ) maar een SW/Hostbased controller.

http://www.tweaktown.com/...1_introduction/index.html
reviews: Mega roundup van Serial ATA RAID 5-adapters

Ik denk als je echt straks betrouwbaar en senel wil gaan werken je beter geld kan steken in een kaart als deze: pricewatch: Areca ARC-1210 (V2)(4x SATA300 RAID, 256MB, PCI-e X8)

Deze heeft een eigen I/0 processor, 256Mb geheugen en is erg snel ( zeker met 4 schijven in RAID 5 ) en vooral betrouwbaar. Helaas is hij wel het dubbele in prijs, maar dit is gezien de werking en kwaliteid zeker te rechtvaardigen.

Making an ass of myself since the 70's

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Een andere voeding is wel aan te raden, een truepower is nou niet het beste. Voor het geld dat je te besteden hebt is echt wel iets beters te vinden. En alle normale atx (2kw+ dus niet) voedingen moeten voldoen aan de atx standaard 150*140*86(?), dus het past allemaal wel.

Waarom geen p5b-deluxe? Die is weer net iets beter, en de prijs verschilt niet echt.

Ik zou voor pc6400 geheugen gaan, de meeste c2d's klokken erg lekker. Het zou bijna zonde zijn om niet te overklokken. De cas waardes maken niet echt veel uit, maar een beetje goede pc6400 kan vast wel op pc4300 cas 3 draaien.

De seagates zijn op dit moment de snelste schijven, vooral de 320GB barracuda is een mooie.

• Entity
Bedankt voor de reacties tot dusver, het heeft me wel geholpen om een aantal beslissingen/wijzigingen door te voeren. Ik zal ook de startpost wijzigen.

- Geheugen: ik ga toch voor PC6400. Ik weet dan zeker dat het geen belemmering vormt bij het overklokken
- Moederbord: het wordt toch de P5B Deluxe, o.a. vanwege mijn Raid beslissing
- Raid controller: hoewel ik slechte ervaringen heb met onboard raid controllers, ga ik het toch weer proberen. De P5B Deluxe maakt gebruik van de Intel raid controller en dit zal waarschijnlijk net zo goed werken als de Highpoint controller. De Areca is uiteraard wel interessant, maar toch te duur voor nu. Mochten er in de toekomst toch problemen onstaan, dan kan ik altijd nog besluiten om een goede raid controller aan te schaffen
- Voeding: na nog wat rondgekeken te hebben, ben ik er inderdaad achter gekomen, dat de Antec voedingen niet super zijn. Ik heb goede ervaringen met Zalman voedingen en heb over de ZM460B-APS 460W voeding goede dingen gelezen en bovendien gelezen dat hij in de kast past. In principe passen wel alle standaard voedingen, maar de voedingskabel van het moederboard moet lang genoeg zijn om bij de aansluiting op het mobo te komen, dat is soms een probleem bij deze kast.
- Harddisks: Volgens StorageReview is de Hitachi 7K500 serie wel erg goed, beter dan de barracuda. Ook heb ik veel vertrouwen in Hitachi, dus daar twijfel ik niet meer over.

Videokaart en OS (32bit of 64bit) zijn nog twijfelpunten :) Meer tips/opmerkingen zijn welkom!

Verwijderd

let wel op dat het in StorageReview gaat over de Barracuda 7200.9 en niet de 7200.10 versie die ondertussen al een tijdje op de markt is. Kan er helaas zo snel geen Benchmarks vinden wat het verschil.
Toch een benchmark http://www.gamepc.com/lab...9642543A95D07D441118C06CF
hieruit blijkt dat de 7200.10 een stuk beter presteert dan de 7200.9 en ook dan de Hitachi 7K500.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 11:29 ]

• Entity
Daar heb je gelijk in, dat had ik niet gezien. De 7200.10 is ook bij Storagereview getest, daar is hij vergelijkbaar met de 7K500... Wat wel belangrijk is, is dat de 7200.10 in de meeste gevallen stiller is dan de 7K500, dus de Seagates zijn een serieus alternatief geworden nu.

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
PSU:
Volgens de verschillende PSU Calculator heb je minimaal een 500W voeding nodig. Ik weet niet zeker of je 460W voeding dit trekt het zal erom spannen maar voor de zekerheid, en om zeker te zijn voor de toekomst zou ik minimaal voor 500W gaan(Tagan, Seasonic, Enermax & Antec NeoHE).

Koeler:
Verder is de AC koeler stil daar kan je vanuit gaan, maar op sommige moederborden geeft hij een hoge fanspeed door dus een transistor ertussen of een kleine fanregelaar is altijd handig.

Kast:
Je zou ook voor de Antec 900 kunnen gaan deze heeft meer koeling en kost 30 euro minder.

HDD:
Ook zou ik voor Seagte hardeschijven gaan simpelgezegt:
The fastest HDD next to the WD Raptor (c) Tomshardware

Zegt genoeg denkik ;)

Moederbord:
Je kan ook het MSI P965 Platinum bord overwegen deze ligt in dezelfde prijsklasse en presteerd beter zonder overklock. Heeft iets minder functies voor de extreme overklocker maar presteerd beter dan een P5DHW deluxe zonder te overklocken.

3D:
Sinds de Ati 2000 serie uitkomt zou ik wachten met het kopen van een dx10 kaart. Kijk eerst wat de nieuwe kaarten te bieden hebben qua prijs en preformance. Tot die tijd kan je het met een oud kaartje doen of een goedkopere die je later kan doorverkopen.

Specs

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Ik zou Vista x64 nemen! Het is de toekomst en problemen ondervind ik hier amper. Tot nu toe ben ik eigenlijk niets tegengekomen dat niet werkt. Desnoods draai je XP (desnoods minder legaal ;) ) in dualboot tot al je apps worden ondersteund. Ik zou het iig zonde om nu nog veel geld aan een 32-bit OS weg te gooien. Verder hoor ik van veel mensen dat het in performance behoorlijk uitmaakt (met x64 als winnaar). Zlef kan ik dat niet echt testen (draai alleen x64 Vista), maar ik kan wel zeggen dat het hier even vlot draait als XP x86!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 11:29
Ik zou zelf geen 460W nemen. Het is genoeg, maar als de aanbevolen wattages omhoog blijven gaan, dan zul je over een paar (lees: 2 a 3) in de problemen komen met kracht, IMO.
Ik ga zelf voor een nette 650 Watter (Enermax Infiniti 650W, nog niet in de winkels), dan maar overkill.

De Artic Freezer Pro is denk ik stiller dan de stock, maar zijn kracht ligt meer in de temps (van je processor) die je krijgt voor je geld.

Bij geheugen is PC6400 een mooi getal om mee te OC'en. CAS maakt voor OC'en niet veel uit, het ligt vooral aan de chips die erop zitten. In dit geval zoek je 2GB (2x1GB) DDR2 OC-geheugen, dus dan moet je zoeken naar 1GB PC6400 modules met Micron D9GMH's. De Team Xtreme PC6400 2GB kit heeft onder andere die chips op die snelheid, met Lifetime warranty, 6-layer PCB en spanning van 1,95V-2,3V. 325 euro bij Salland.
Bron: Ram List en Salland.

Als je nu een DX10-kaart wilt, neem dan nu een 8800GTS/X. Voel je je niet genoodzaakt om nu al DX10 te hebben, neem dan een X1950Pro en spaar voor een 2e generatie DX10-kaart. Ik ben bang dat er nog kinderziekten in die eerste generatie zitten, al kan ik dit niet bewijzen. De X1950Pro is een goede bang-for-the-buck en een meer dan waardige opvolger voor je 9800Pro.

Als jij je prettig voelt met Hitachi's, dan doe je dat. De 7200.10 krijgt echter mijn keuze.

Veel succes!
Leuke kaart, waar heb je die vandaan? :9

[ Voor 11% gewijzigd door Limit-NL op 19-01-2007 17:23 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
l1m1t schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:18:
Ik zou zelf geen 460W nemen. Het is genoeg, maar als de aanbevolen wattages omhoog blijven gaan, dan zul je over een paar (lees: 2 a 3) in de problemen komen met kracht, IMO.
Ik ga zelf voor een nette 650 Watter (Enermax Infiniti 650W, nog niet in de winkels), dan maar overkill.
Je hebt overkill en overkill. Die 650W voedingen kosten zoveel meer dat ik het het prijsverschil niet waard vind. Dan eventueel maar ergens in de toekomst upgraden. Dan zijn de prijzen ook weer wat gedaald. Met 460W kun je eerst nog wel even vooruit.
De Artic Freezer Pro is denk ik stiller dan de stock, maar zijn kracht ligt meer in de temps (van je processor) die je krijgt voor je geld.
Als je em niet op volle kracht laat draaien, dan is ie stiller, als je em op volle kracht laat draaien is het net een vliegtuigmotor.
Als jij je prettig voelt met Hitachi's, dan doe je dat. De 7200.10 krijgt echter mijn keuze.
En volgens de reviews blijkt de 7200.10 ook beter te zijn. De 7200.10 krijgt dus ook mijn voorkeur.

• Entity
Wederom bedankt voor de reacties! ik heb weer wat wijzigingen doorgevoerd :)

- Voeding: ik heb de Seasonic S12-550W+ gekozen. Komt goed uit reviews, is stil en efficient. Wat aan de dure kant, maar wel de moeite waard denk ik. 550W is ook ruim voldoende voorlopig.

- Harddisks: ik ga inderdaad toch voor de Seagates 7200.10. De reacties hier en verschillende reviews hebben me toch overgehaald :P

- Geheugen: ik denk dat ik voor Kingston HyperX geheugen ga. PC6400 en CAS4 en bovendien interessant geprijsd (250 euro ongeveer voor een 2GB kit).

- Videokaart: ik ben niet van plan om op korte termijn weer een upgrade te doen. DX10 vind ik nog niet zo interessant, ik wil vooral een kaart waar ik voorlopig zeker genoeg aan heb. Dat de Ati 2x00 serie eraan komt, is wel leuk, maar zo kun je altijd wel ergens op wachten... Ik denk dat ik toch voor de Sapphire X1950XTX 512MB ga.

Qua OS denk ik dat ik voor Vista x64 ga. Steeds meer programma's worden geschikt voor x64 en het zou zonde zijn als ik later spijt zou krijgen van de keuze voor x32.

• Limit-NL
Entity schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:09:
Wederom bedankt voor de reacties! ik heb weer wat wijzigingen doorgevoerd :)

- Voeding: ik heb de Seasonic S12-550W+ gekozen. Komt goed uit reviews, is stil en efficient. Wat aan de dure kant, maar wel de moeite waard denk ik. 550W is ook ruim voldoende voorlopig.

- Harddisks: ik ga inderdaad toch voor de Seagates 7200.10. De reacties hier en verschillende reviews hebben me toch overgehaald :P

- Geheugen: ik denk dat ik voor Kingston HyperX geheugen ga. PC6400 en CAS4 en bovendien interessant geprijsd (250 euro ongeveer voor een 2GB kit).

- Videokaart: ik ben niet van plan om op korte termijn weer een upgrade te doen. DX10 vind ik nog niet zo interessant, ik wil vooral een kaart waar ik voorlopig zeker genoeg aan heb. Dat de Ati 2x00 serie eraan komt, is wel leuk, maar zo kun je altijd wel ergens op wachten... Ik denk dat ik toch voor de Sapphire X1950XTX 512MB ga.

Qua OS denk ik dat ik voor Vista x64 ga. Steeds meer programma's worden geschikt voor x64 en het zou zonde zijn als ik later spijt zou krijgen van de keuze voor x32.
Mooi, dat wordt een leuke setup! Ik neem aan dat jij je spullen bij Azerty haalt? Dat zie ik aan de prijzen... ;)

Dan zou ik toch echt even 26 euro extra neerleggen voor die GSkill HZ 2GB PC6400 kit. Die heeft namelijk ook Micron D9GMH's, en dat zijn de beste DDR2 chips die er zijn voor overclockers. Ik kan me voorstellen dat 40 euro extra voor die Team Xtreme ietwat teveel is... maar 26 euro extra op een budget van 2000 euro is niet zo veel. De Corsair TWIN2X2048-6400 zijn ook (relatief) aantrekkelijk geprijsd, 262 euro. Die clocken ook wel lekker voor net wat minder geld. Die Kingstons zijn goedkoop voor een reden.

Jij moet voor jezelf uitmaken of je een X1950XTX of een X1950Pro wilt, maar ik vind de X1950Pro een hele aantrekkelijke prijs hebben voor wat je krijgt.

Wat PSU betreft heb je een goede wattage gekozen, 550W. Ik vind wel dat je moet opletten op een tweetal dingen. Ten eerste, vind je het erg dat er allerlei draden van je PSU in je kast hangen die je niet gebruikt. Modulair is de oplossing, maar dan moet je een andere voeding kiezen.
Ten tweede, jouw PSU heeft een 2x 6-pin PCI-E. Dat is mooi, want de high-end kaarten gaan in de toekomst 2x 6-pin connectors innemen. Bij de mid-end komt er echter de 8-pin PCI-E connector en die zijn maar op een aantal nieuwe PSU's te krijgen, zoals de nieuwe Enermax Infiniti (nog niet in de winkel, opvolger Liberty) en de nieuwe Silverstone Strider ST85FZ.

[ Voor 3% gewijzigd door Limit-NL op 20-01-2007 13:37 ]

• Entity
Bedankt voor je reactie!

Ik ga inderdaad bestellen bij Azerty. Nog niet eerder gedaan, maar ik lees er goede dingen over en ze zijn erg aantrekkelijk geprijsd.

Die 26 euro extra kan er inderdaad wel bij voor het GSkill geheugen als die inderdaad lekkerder overklokken.

Er komt een X1950XTX, daar ben ik nu aan uit. De 8800GTS vind ik toch net iets te duur, maar ik wil wel een dikke kaart waar ik mee vooruit kan tot er games uit gaan komen die echt DX10 nodig gaan hebben, maar ik verwacht dat dat nog zeker 2 jaar duurt. Het budget is er en ik wil mezelf wel verwennen ;)

De PSU heb ik gekozen vanwege het lage geluidsniveau en de kwaliteit. Hij komt in de P180B kast onderin te zitten, dus geen last van bungelende kabels. Mocht ik straks een andere connector nodig gaan hebben voor een eventuele nieuwe videokaart, dan zullen er vast wel verloopstekkers in omloop komen denk ik. En zoals gezegd, het is eigenlijk niet de bedoeling om binnen 2 jaar te upgraden. Mijn huidige systeem heeft het ruim 3 jaar volgehouden en is nog steeds niet heel traag te noemen.

Ik denk dat ik ergens halverwege komende week de bestelling ga plaatsen. Op sommige onderdelen zitten 14 dagen levertijd volgens de site, dus tegen de tijd dat alles binnen is, is ook Vista OEM verkrijgbaar en kunnen zel alles opsturen :)

• Limit-NL
Mooi, ik vind het een erg mooie setup! Ik hoop dat je er blij mee zult zijn. :)

BTW: Ik heb nu ook nog een 3-jaar oude PC met een P4 2,6GHz, 512mb RAM en een FX5200 128mb.
Ik heb echter een Xbox 360 gekocht en heb nog steeds geen spijt!
Mijn PC gebruik ik nu alleen nog voor Internet, E-mails, MSN een spelletje PKR (online Poker).
Ik ga na het schooljaar weer eens bij mijn ouders smeken om een nieuwe Game-PC met DX10 en Vista... :p

Verwijderd

mooie setup igg

• Entity
Zo, de startpost weer bijgewerkt - ik ben er in principe uit, zoals in de startpost is te zien. Ik wacht nog een paar daagjes en dan ga ik m'n spaarrekening plunderen ;) Hopelijk heb ik het systeem dan begin februari binnen, op tijd voor Test Drive Unlimited, Supreme Commander en C&C3!

Bedankt voor de tips allemaal! Ik dacht het wel goed op een rijtje te hebben, maar wat second opinions zijn niet weg en hebben toch wat wijzigingen in de setup tot gevolg gehad!
Pagina: 1