Toon posts:

2e laptop beeldscherm draagbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een 2e beeldscherm voor mijn laptop. Het kan echter niet een standaard tft scherm zijn want hij moet mee kunnen in de laptoptas. Dus eigenlijk zoek ik iets wat net zo groot is als het standaard breedbeeldscherm, en makkelijk te koppelen/ontkoppelen. Gewicht minimaal.

Iemand sugesties?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:06
Hoe wil je het voeden?

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Voorkeur USB, weet niet of dat kan, anders via aparte adaptor

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 14:50
USB lukt nooit. Is maar 500mAh en ene scherm trekt denk ik wel meer ;)

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 16:22
luccie schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:14:
USB lukt nooit. Is maar 500mAh en ene scherm trekt denk ik wel meer ;)
is die Photo-ding van Philips niks voor je?

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
kun je niet kijken naar een tweedehands laptop en het scherm daarvan af halen?

Dan heb je scherm met uitgaande kabeltjes.
Het verwerken van die kabels naar voeding en video (VGA stekker?), is dan een kwestie van electronica, en daar is zoveel keus in dat het vast wel mogelijk is.
Ik kwam op dit topic omdat ik dit ook graag wil. Dus als iemand is met het verstand om te zeggen of dit mogelijk is...!! graag :)

Ctrl+k

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 19:03

mux

99% efficient!

daar kan ik wel wat over zeggen :-)

De interne 50-pins connector voor lvds digitale signalling naar een laptopscherm is redelijk specifiek voor intern gebruik, en kan niet zomaar op een dvi- of d-sub-aansluiting worden gepropt. Het is dus lastig om een oud laptopscherm op dualview ofzo aan te sluiten via een externe poort, en zelfs al heeft je laptop intern een tweede digitale poort (jaja, mijn aldilaptop heeft dat :-)) dan wil dat lang niet altijd zeggen dat daar makkelijk je tweede scherm op aan te sluiten is, want zoek maar eens een goede kabel daarvoor :s.

Ik heb ooit eens een circuitje gezien dat dvi en vga omzette naar intern digitaal voor de aansturing van je tft. Dat was een reteduur ding, volgens mij meer dan 100 dollar (en elke tft is goedkoper). Je kunt dan dus misschien proberen uit een oude desktop-tft een analoog-naar-digitaal controller te slopen (ik heb er wel eentje liggen voor je evt.) en te kijken of die past op een tfttje. (vaak wel, intern zijn die schermen redelijk gestandaardiseerd).

Dan is het nog even lastig om de helderheid van zon scherm te regelen, maar provisorisch kan dat iig wel worden gedaan met een potmetertje en 12V aansluiting :-)

Ja, het is een kwestie van elektronica maar dedicated elektronica om dit mogelijk te maken is er gewoon bijna niet, of althans, niet voor consumenten. Als je aan de slag wilt gaan met een controller uit een oud beeldscherm (zoals die die ik heb liggen) wil ik graag meetweaken, lijkt me heel leerzaam.

• Sibylle
ssj3gohan schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:10:
daar kan ik wel wat over zeggen :-)

De interne 50-pins connector voor lvds digitale signalling naar een laptopscherm is redelijk specifiek voor intern gebruik, en kan niet zomaar op een dvi- of d-sub-aansluiting worden gepropt. Het is dus lastig om een oud laptopscherm op dualview ofzo aan te sluiten via een externe poort, en zelfs al heeft je laptop intern een tweede digitale poort (jaja, mijn aldilaptop heeft dat :-)) dan wil dat lang niet altijd zeggen dat daar makkelijk je tweede scherm op aan te sluiten is, want zoek maar eens een goede kabel daarvoor :s.

Ik heb ooit eens een circuitje gezien dat dvi en vga omzette naar intern digitaal voor de aansturing van je tft. Dat was een reteduur ding, volgens mij meer dan 100 dollar (en elke tft is goedkoper). Je kunt dan dus misschien proberen uit een oude desktop-tft een analoog-naar-digitaal controller te slopen (ik heb er wel eentje liggen voor je evt.) en te kijken of die past op een tfttje. (vaak wel, intern zijn die schermen redelijk gestandaardiseerd).

Dan is het nog even lastig om de helderheid van zon scherm te regelen, maar provisorisch kan dat iig wel worden gedaan met een potmetertje en 12V aansluiting :-)

Ja, het is een kwestie van elektronica maar dedicated elektronica om dit mogelijk te maken is er gewoon bijna niet, of althans, niet voor consumenten. Als je aan de slag wilt gaan met een controller uit een oud beeldscherm (zoals die die ik heb liggen) wil ik graag meetweaken, lijkt me heel leerzaam.
lijkt me hartstikke leuk, ik heb echter niet veel ervaring met electronica. Ik studeer natuurkunde en ik ken de principes wel, en de electronica denkrichting zal mij niet zo zwaar vallen verwacht ik. Maar toch heb ik geen id hoe en wat!

Een controler uit een TFT lijkt me wel leuk om mee te stoeien. Is er wel duidelijke documentatie en uitleg over die controller nodig, anders snap ik niet wat er gebeuren moet :P
Ik ga eens zoeken vanmiddag als ik tijd heb.

Ctrl+k

• mux

mux

99% efficient!

ik zou zeggen.... msn me! e *dot* nijssen _ape(n)ding_ gmail *dot* com

lijkt me een leuke (kleine? best grote...) mod. De controller die ik heb liggen is uit een jammerlijk gevallen iiyama prolite e481s 17" tft (4x backlight). Zal denk ik wel een lastige opgave worden om daar docu over te vinden...

• mux

mux

99% efficient!

Nog even een update op mn vorige posts: ik heb het printplaatje aan de gang gekregen met een tft, dus de print werkt in ieder geval. Hij heeft zowel een dvi- als vga aansluiting en hangt aan een gestabiliseerde voeding met dubbele inverter inclusief en een controlebordje voor de ccfletjes.

• Sibylle
klinkt mooi en verleidelijk :P

ik heb het komende tijd erug druk, met studie en ook met werk.
Ik ga proberen om een tweedehands goedkoop scherm op de kop te tikken en me goed inlezen.

Heb nu tentames, dus duurt wel ff voordat ik tijd heb gehad. :)

Ctrl+k

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

en 'n tablet pc? Gewoon zo'n oude ding, maar wel mooi scherm!

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

Pagina: 1