daar kan ik wel wat over zeggen :-)
De interne 50-pins connector voor lvds digitale signalling naar een laptopscherm is redelijk specifiek voor intern gebruik, en kan niet zomaar op een dvi- of d-sub-aansluiting worden gepropt. Het is dus lastig om een oud laptopscherm op dualview ofzo aan te sluiten via een externe poort, en zelfs al heeft je laptop intern een tweede digitale poort (jaja, mijn aldilaptop heeft dat :-)) dan wil dat lang niet altijd zeggen dat daar makkelijk je tweede scherm op aan te sluiten is, want zoek maar eens een goede kabel daarvoor

.
Ik heb ooit eens een circuitje gezien dat dvi en vga omzette naar intern digitaal voor de aansturing van je tft. Dat was een reteduur ding, volgens mij meer dan 100 dollar (en elke tft is goedkoper). Je kunt dan dus misschien proberen uit een oude desktop-tft een analoog-naar-digitaal controller te slopen (ik heb er wel eentje liggen voor je evt.) en te kijken of die past op een tfttje. (vaak wel, intern zijn die schermen redelijk gestandaardiseerd).
Dan is het nog even lastig om de helderheid van zon scherm te regelen, maar provisorisch kan dat iig wel worden gedaan met een potmetertje en 12V aansluiting :-)
Ja, het is een kwestie van elektronica maar dedicated elektronica om dit mogelijk te maken is er gewoon bijna niet, of althans, niet voor consumenten. Als je aan de slag wilt gaan met een controller uit een oud beeldscherm (zoals die die ik heb liggen) wil ik graag meetweaken, lijkt me heel leerzaam.