Toon posts:

2x externe hd usb & firewire snelste manier om te copieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb volgende opstelling:

MacBook
2x IcyBox 360UE_B_BL

nu wil ik data copieren van icybox 1 naar icybox 2

en ik heb 1 firewire poort & 2 usb poorten op m'n macbook

wat is nu de snelste manier

ofwel macbook=>firewire hd1 = >firewire hd2

ofwel macbook => firewire hd1
=> usb HD2
ofwel macb ook=>usb HD1
=>usb HD2

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Zal niet veel uitmaken denk ik. Ik weet alleen niet direct of de usb snelheid gedeelt wordt als je meerde usb-apparaten gebruikt. Maar hoogstwaarschijnlijk niet. USB 2.0 is ongeveer net zo snel als firewire.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@hierboven: USB2 is idd ongeveer net zo snel als FW. Ligt ook aan de data die je gaat verzenden geloof ik. Ik meen dat FW beter is bij grote bestanden (denk ook aan bijv het streamen van DV-cams), maar pin me daar niet op vast :P
Als de USB's op de zelfde controller zitten (vermoed van wel) dan zal je eerst optie de snelste zijn. Kunnen er namelijk 2 controllers gebruikt worden. Anders krijg je het zelfde efect als het kopieren van 2 HDD's die op dezelfde IDE controller hangen - d'r moet dan iedere keer geswitcht worden tussen lezen en schrijven door de controller, wat vertragend werkt :)

[ Voor 24% gewijzigd door The Eagle op 18-01-2007 20:36 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb regelmatig vernomen dat firewire iets sneller zou zijn als je veel data moet copieren maar of dit echt klopt...???

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon testen en dan weet je het :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)