ISDN weg, analoog terug voor adsl, logisch?

Pagina: 1
Acties:

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 11:46
Ik zal eerst even de oorzaak van het posten van dit topic uitleggen alvorens tot de kern te komen.

Ik heb nu al ruim 2 jaar XS4all, ik begon met 8 mbit ging toen naar 12 en
uiteindelijk zelfs naar 8-20( haalde 15) mbit. :)

De laatste 2 abbonnementen zijn ADSL2+, sinds ik dat heb merkte ik dat mijn Signal To Noise Margin nogal laag was geworden, zie hieronder:
  • SN Margin (Up/Down) [dB]: 16,5 / 8,5
Het akelige nadeel van deze noise margin is dat mijn snelheid voor download nu "maar" 7.3 mbit is. Dus hij voldoet niet eens aan het minimum van 8 mbit. :/

Nu belde ik KPN voor de zoveelste keer, eindelijk na 20 minuten werd ik geholpen. Alleen om dan te horen dat het aan mijn ISDN lag aangezien de TD(Technische Dienst) de snelheid niet omhoog kreeg via de wijkcentrale. Toch heb ik ooit 12mbit werkend gehad voor een half jaar en mijn lijntest is nu nog steeds oke. Het zou volgens de TD aan teveel ruis liggen door ISDN (klinkt logisch).

Mijn regio ligt in het groene gebied van KPN, wat inhoud dat er goede snelheden(15 mbit zou niet abnormaal zijn) haalbaar zijn.

Moet ik nou die gozer van kpn geloven en denken dat het aan ISDN ligt, zo ja dan gaat het linea recta eruit en komt analoog terug (hoeveel moeite dat ook kost).
Of wordt ik hier afgewimpeld omdat meneer zijn lunchpauze wou houden? :?

If it aint broke, fix it till it is!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 22:29

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Het kan heel goed dat het aan je ISDN ligt. Als er meerdere PSTN (analoge) ADSL verbindingen bij zijn gekomen in de kabel waar jij ook op zit dan gaan die PSTN verbindingen jou ISDN verbinding storen. De ISDN verbinding is wat dat betreft zwakker dan de PSTN signalen.
Ik ben daarom ook eerst terug gegaan naar PSTN voordat ik IPB heb aangevraagd.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Of je hebt een oude NT1 hangen, die willen dit ook nog wel eens veroorzaken. Vreemde is dat je snelheid laag is ondanks je SNR gewoon ruim hoger dan 6dB is.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 11:46
bjck schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:42:
Of je hebt een oude NT1 hangen, die willen dit ook nog wel eens veroorzaken. Vreemde is dat je snelheid laag is ondanks je SNR gewoon ruim hoger dan 6dB is.
Nee die heb ik al vervangen toen ik xs4all nam omdat die problemen gaf met isdn. Nu heb ik de nieuwste versie.

If it aint broke, fix it till it is!