Netgear WGR614 onthoudt poorten niet

Pagina: 1
Acties:

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05-2025
Ik heb sindskort bij @home een simpel abbotje. Daarbij heb ik (lekker makkelijk) meteen het draadloos router besteld. Dat is in mijn geval een Netgear WGR614. Op zich een geinig apparaatje en erg easy in te stellen! Maar, ik probeer wat poorten op te zetten om diablo 2 te spelen, maar het spel geeft aan dat ik problemen heb met mijn router settings dan wel internet settings. Andere programma's die poorten gebruiken heb ik niet veel op wat torrent programma's na, deze werken wel.

De poort die ik open heb gezet is 6112 UDP/TCP voor mijn eigen lokale IPadres 192.168.1.2.
die doe ik in de router onder: Port Forwarding / Port Triggering
Verder gebruik ik een static IP adres.

Mijn vraag is, heeft iemand ervaringen met de Netgear wgr614, en het instellen van zijn poorten?
Heb ik een kat in een @home-zak gekocht? of doe ik iets fout?
Is er misschien een tooltje om te kijken of iig mijn poorten werken?
Hoe betrouwbaar is mijn Netgear WGR614 eigenlijk? iemand ervaring?

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien niet echt een antwoord op je vraag, maar AFAIK hoef je voor Diablo 2 helemaal geen poorten te mappen. Weet je zeker dat er geen strenge firewall tussenzit die teveel verkeer blockt of iets dergelijks?

• Druss
Om een game te hosten (en volgens mij ook joinen) dmv Battle.net heb je poort 6112 UDP/TCP nodig. Zie ook bericht boven.

Belangrijk detail welke ik niet genoemd heb is dat ik extreem sporadisch kan inloggen. Vervolgens start ik een server en kom ik niet verder dan het laad scherm (dit onderdeel is niet echt voor dit forum maar past dan weer beter onder games oid) als of mijn router af en toe goed functioneert.

Een firewall bezit ik niet, de standaard XP variant is permanent uitgeschakeld.

• Druss
Ik heb vanmorgen geprobeerd via een open DMZ te connecten.

Dat heeft me 4 minuten speeltijd opgeleverd.
Na het proberen van een her-connect geeft hij weer aan dat er iets mis is met de poorten en/of verbinding.

• Druss
Ik heb met verschillende portscanners vastgesteld dat de gewenste poorten niet open staan. terwijl ik zeker weet dat ik ze open heb gezet en dat ze open staan! Heeft iemand ervaring met deze router? is dit normaal?