Toon posts:

Standaard NiMH AAA in DECT telefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor mijn nieuwe VOIP ATA (Grandtream 486) heb ik één paar KPN Boston 500 DECT telefoons uit te kast getrokken.
Deze waren al in geen twee jaar gebruikt en van één laden de accu's niet meer op.
Deze accu's zijn er uit als gewone AAA penlites, er staat op: "GP recharcheable NiMH Battery, 1.2V 550mAh".

Nu vraag ik mij af of ik deze kan vervangen door gewone NiMH AAA batterijen, of zijn deze toch even anders?
En als ik deze gewoon kan vervangen, kan ik ze dan ook zonder probleem vervangen door batterijen met een hogere mAh?

Alvast bedankt!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

zo heb ik hier 2 dects ingebruik met 2200 mah batteryen van de gamma :) gaat prima!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarschijnlijk wel :)
Het zullen ws een aantal AAA batterijen zijn, die onderling een verbonden zijn (plus op min van de andere, alsof je ze achter elkaar zou leggen, goed kijken) en in een krimpkous zitten. Misschien zit er ook nog wel een connector-kabeltje aan.

Vervangen door een batterij met een hogere capaciteit kan, alleen hou er dan wel rekening mee dat het volledig opladen een stukje langer zal duren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt!
Zal morgen maar eens naar de kijkshop.

Het zijn drie losse accus, niet eens aan elkaar verbonden!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:09
Ja, kan gewoon, al heb je kans dat je batterijen wel relatief snel verrot zijn.

De oudere batterijen zijn vaak NiCD, terwijl de huidige (hoge capacteit) meestel NiMH zijn. NiMH batterijen laden in een NiCD lader werkt wel, maar is niet bevorderlijk.

Maar ja, dan nog, gezien de kosten van een simpel setje NiMH... >:)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:38

Reinier

\o/

DJSmiley schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:32:
Ja, kan gewoon, al heb je kans dat je batterijen wel relatief snel verrot zijn.

De oudere batterijen zijn vaak NiCD, terwijl de huidige (hoge capacteit) meestel NiMH zijn. NiMH batterijen laden in een NiCD lader werkt wel, maar is niet bevorderlijk.

Maar ja, dan nog, gezien de kosten van een simpel setje NiMH... >:)
Er staat nota bene in de startpost dat er nu ook NiMH in zit ;)

Kan zonder problemen dus.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:09
Reinier schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:36:
[...]

Er staat nota bene in de startpost dat er nu ook NiMH in zit ;)

Kan zonder problemen dus.
|:( |:( |:(

Niets gezegd, no problemo dus idd

ik moet gaan slapen ;)
Pagina: 1