Kan besturingssysteem niet laden door northbridge?*

Pagina: 1
Acties:

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:08
Me pc is vandaag een beetje de weg kwijt geraakt, misschien door het rare weer ik weer het niet.

Het probleem:
Windows gaf elke keer een bsod en het was error 0x0000000A dat heb ik op google opgezocht, en dat zou een fout zijn in de bios. Dus moest ik de bios resetten, dat gedaan doet hij weer hetzelfde. Daarna heb ik dus maar geprobeerd windows te installeren alles ging goed. Maar nadat hij opnieuw bootte om weer in windows te komen zei hij kan besturingssysteem niet laden.

Config:
AMD 64 3000+
DFI Lanparty NF4 Ultra-D
2x512MB geheugen
XFX 7800GT extreme
2x160GB western digital @raid0

Ik hoop dat het probleem wel is opgelost kan worden want ik word er langzaam simpel van

[ Voor 3% gewijzigd door shinchan03 op 19-01-2007 12:04 . Reden: hoofdlettertjes toevoegen :) ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

hier is een prima faq voor ....opstarten en hangen troubleshooter....loop die even daar. post hier de resultaten en dan kunnen we wellicht wat....

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Check Windows XP en 2000 BSOD guide even. Wordt je vast wat wijzer van :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• shinchan03
het probleem is dus juist dat hij die bsod niet meer geeft. hij zegt nu gewoon als hij windows wil booten kan besturingssysteem niet laden. dus weet eigenlijk niet meer wat ik moet proberen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan zodat de Windows versie er in staat, verder - hoofdletters kosten niks extra hier op GoT dus zou je die ook willen gebruiken op de juiste plekken? :P

• lamko
  • Laatst online: 25-05 20:39
Als het besturingssysteem niet meer geladen kan worden is gewoon meestal 10 van de 9x de hd stuk dit is mijn ervaring hier in ik werk bij een Td voor pc reparaties.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• shinchan03
Ik denk dat me raid config dan niet meer spoort. Dan ga ik daar even naar kijken.

offtopic:
Sorry zal voortaan hoofdlettertjes en dergelijke gebruiken

Edit: Heb net windows opnieuw geinstalleerd, wanneer ik hem nu wil opstarten zegt hij niet meer: Kan besturingssysteem niet laden. Maar hij zegt: Fout tijdens laden van besturingssysteem

Misschien iemand ervaring mee?

Edit 2: Raid Config inmiddels uitgezet en nu windows xp gezet op 1 van de 2 schijven (hij heeft de bestanden gekopieerd) daarna bios optimal defaults geladen en nu zegt hij schijfleesfout. iemand een idee?

[ Voor 63% gewijzigd door shinchan03 op 19-01-2007 16:36 ]

Verwijderd

mh, raar probleem

maar doen de hardeschijven het wel met een windows installatie op andere pc's?

ik vermoed of je northbridge met zijn sata controller of je windows installatie? mischien een linux distubutie bij de hand die je kan proberen?

• shinchan03
me northbridge koeler stond jammergenoeg een tijdje stil pas.. toen werd me northbridge te heet

denk je dat het misschien invloed daarop heeft gehad?

• shinchan03
ik denk nu dus dat het aan me moederbord ligt. kan iemand dat bevestigen dat hij dan zulke problemen kan gaan geven :)?

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• shinchan03
Ik was me topic al kwijt :( maar toen dacht ik inderdaad ineens hieraan

Nu weer ontopic:
Iemand dus een idee, omdat ik een paar keer hier voorbij heb zien komen dat het aan het moederbord kan liggen. En ook mensen op msn die het zeiden.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

lamko schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:34:
Als het besturingssysteem niet meer geladen kan worden is gewoon meestal 10 van de 9x de hd stuk dit is mijn ervaring hier in ik werk bij een Td voor pc reparaties.
Arme winkel waar je voor werkt dan, aangezien hij meldt dat hij zijn BIOS gerest heeft. Logisch dat de PC Windows niet meer kan vinden, waarschijnlijk is de bootvolgorde simpelweg verkeerd. (Dan ben je wel weer terug bij het oude probleem, maar toch)

:>

• shinchan03
Exorcist schreef op maandag 22 januari 2007 @ 18:26:
[...]

Arme winkel waar je voor werkt dan, aangezien hij meldt dat hij zijn BIOS gerest heeft. Logisch dat de PC Windows niet meer kan vinden, waarschijnlijk is de bootvolgorde simpelweg verkeerd. (Dan ben je wel weer terug bij het oude probleem, maar toch)

:>
Die bootvolgorde heb ik natuurlijk weer goed ingesteld ;) dus daar kan het niet aan liggen ;)

Edit:
Iemand hier nog ervaringen mee, want zo schiet het ook niet erg op

Edit 2:
Ik gok het er dan maar op en heb nieuw moederbord gehaald bij cool-prices (RMA model A8N-SLI) kan dus toch weer vooruit denk ik en anders pech :P

[ Voor 19% gewijzigd door shinchan03 op 22-01-2007 22:56 ]

Pagina: 1