Foutmelding bij booten: AMD Athlon(tm) X....

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Sinds vandaag wil mijn pc niet meer herstarten.
Wanneer de bios klaar is en de SATA drives gedetecteerd zijn krijg ik een foutmelding (vlak voordat het windows logo komt met booten):
AMD Athlon(tm) X.......... staat er vervolgens gebeurd er niks meer.

Voor een paar weken terug had ik dit ook, maar toen ik de pc resette deed hij het gewoon weer.

Moederbord: Asus A7N8X Deluxe
Procossor: AMD 2800+ (Barton)
Geheugen: 1024 mb Dane-elec

De voeding loskoppelen van de pc helpt niet.
Vreemde melding, want hier kan je niks mee, de pc vertoonde ook geen vreemde problemen ofzoiets.

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 01:06
krijg je van je moederbord ook piepjes die betrekking hebben tot fouten op en rond het moederbord?
zijn alle condensatoren nog gaaf (niet bol?)

• Binnetie
pin_point schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:14:
krijg je van je moederbord ook piepjes die betrekking hebben tot fouten op en rond het moederbord?
Nee ik hoor geen piepjes. De ene keer zegt de pc "reboot complete" (zo'n vrouwelijke stem) en dan computer is now booting from operating systeem.
Ik gekke is dat ik ook helemaal niet de bios in kan. Ik heb een bedraad ps/2 toetsenbord aangesloten maar hij reageerd niet wanneer ik op DEL druk.

Edit: het vreemde nu is dat mijn numlock lampje oranje brand (terwijl deze altijd groen brand). Het is een Target toetsenbord van 8 a 9 jaar oud.

[ Voor 11% gewijzigd door Binnetie op 18-01-2007 20:22 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb je al een cmos (bios) reset gebrobeerd?
pin_point schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:14:
Condensatoren zijn geen bekend probleempunt meer bij moderne moederborden, althans niet bij de A7N8X.

🖥️ | 🚗

• Binnetie
MadMarky schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:22:

[...]

Condensatoren zijn geen bekend probleempunt meer bij moderne moederborden, althans niet bij de A7N8X.
Heb ik gedaan, toen kon ik wel weer in de bios, heb alles opnieuw ingesteld (tijd en bussnelheid), maar ik krijg de melding weer.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Nouja dan de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter maar doorlopen?
Te beginnen met het systeem kaal opstarten, eerst eens alle schijven loskoppelen enzo.

🖥️ | 🚗

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MadMarky schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:22:

[...]

Das niet helemaal waar. Ik heb hier nog een heleboel plankjes (S478 en S462) liggen die ook dit soort problemen hebben, dus het komt nog wel eens voor, bij de A7N8X ben ik het zelf nog niet tegengekomen, maar even checken kan geen kwaad.

Voor de TS zou ik zeggen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter handig om even door te lezen :)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Kortsluiting in/met je toetsenbord? Kan een pc heel raar door doen, zeker op ps2.

• Binnetie
ToFast schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:54:
Kortsluiting in/met je toetsenbord? Kan een pc heel raar door doen, zeker op ps2.
Ik gebruik normaal een usb dongle voor mn draadloos toetsebord en muis. Ik zal de troubleshooter eens doorlopen. Veel dingen heb ik al gedaan. Alleen processor in ander moederbord zou ik nog kunnen proberen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Draai eens een lagere fsb, kijken of ie dan wel post.

• Binnetie
KillerAce_NL schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:02:
Draai eens een lagere fsb, kijken of ie dan wel post.
Ik heb de bios gereset en nu staat hij op 100 mhz, maar ook dit wil niet.

Edit:
Ik heb de pc maar eens uitgeblazen, wat een stof kwam eraf. Nu is alles mooi schoon, maar verder opstarten wil hij nog steeds niet.

Edit 2:
Processor eruit gehaald en geprobeerd met een AMD TB 700. Nu start de pc wel op. Eens kijken of het probleem dan een defecte processor is.

[ Voor 38% gewijzigd door Binnetie op 18-01-2007 22:51 ]

Pagina: 1