Toon posts:

Acquring Network Address (Linksys WAP54G, Planet WL-8314, XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

ik zit hier met een Acquiring Network Address probleem:

Het probleem
Mijn Wifi-status geeft eerst een minuut aan dat ie een Network Address aan het acquiren s. Na die minuut geeft-ie op en komt er de 'Limited or no connectivity'. Uj weet niet preces wat de oorzaak zou kunnen zijn. Soms heeft-ie opeens, vooral 's avonds laat nadat de pc lang aangestaan heeft, opeens prima verbinding. Dit is nu een paar dagen zo, eerder deed hij het altijd fantastisch en de mac's in mijn wifi netwerk hebben nergens last van (zoals altijd bij mac's |:( ) en andere pc's zitten niet op wifi.

Als hij 'limited or no connectivity aangeeft, geeft de ipconfig het IP 168.254.77.165 weer, wat mij volstrekt onbekend voorkomt. intern is alles 192.168.1.X, en extern is het 69.X.X.X. Het Subnet Mask is dan ook fout.
Verder lukt pingen niet, en heb ik standaard alles op automatically obtain (DHCP) staan.

Ik gebruik Windows XP SP2 Home UK, heb een Linksys WAP54G wifi router, en een Planet (Taiwanees merk) WL-8314 PCI wifikaart.

Geprobeerd:
-Wifi-software herinstalleren
-Firewall (zonealarm en windows) uitzetten
-Static IP meegeven
Dit heeft een vreemd resultaat: Ik maak opeens probleemloos verbinding, en ik kan de router gewoon met resultaat pingen. Toch kan ik internet niet op (DNS'en zijn goed ingesteld) of verbinding maken met andere computers in het netwerk.
-NetBIOS over TCP/IP inschakelen

-TCP/IP 6 installeren en inschakelen, de andere uitschakelen
-DNS flushen
-TCP/IP resetten
-Repair wireless connection
-Alle mogelijke encrypties

Dat was het volgens mij zo'n beetje.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen en bedankt voor het zo ver lezen,

Apekooi.

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Heb je soms een wachtwoord ingestelt op je wireless verbinding ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zelfde als altijd gewerkt heeft. En hetzelfde als nog steeds op de macs werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 20:59 ]

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Heb je op de Windows pc gekeken welke Data Encryptie je gebruikt ?
AES of TKIP ?
Het kan zijn dat deze verkeerd ingesteld staat.

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-03 12:43
Probeer het anders eens met de tool van windows zelf ipv het meegeleverde tooltje bij de draadloze netwerkkaart, werkt bij mij soms beter. Ook kun je proberen het profiel helemaal weg te gooien, hem opnieuw te laten zoeken en dan je wachtwoord invullen zodat hij alles opnieuw probeert te detecteren, werkt bij mij soms, misschien helpt het ook bij jou

Verwijderd

Topicstarter
software - Alles geprobeerd...
TargetX - precies hetzelfde resultaat...

Als ik Repair gebruik bij netwerkinstellingen blijft-ie ook steken bij 'Renewing IP Address', andere naam voor tzelfde

Verwijderd

Is dit nog opgelost geworden? Ik zit opeens met hetzelfde probleem. Nieuwe Windows install gedaan op een computer die daarvoor zonder mankeren werkte en opeens (met bekabeld netwerk) de Limited or No Connectivity melding. Alsmede, en dat vind ik het raarste, een (door Windows, niet de DHCP) toewijzing van een 169.* adres, terwijl intern alles 10.* is.

Alle pcs doen het normaal, en krijgen van de dhcp een adres, maar deze niet, en nog lastiger is dat een handmatige toewijzing van een correct adres (buiten de dhcp pool) de melding 'Limited or No Conn.' wel doet verdwijnen, maar ondertussen ís er nog steeds geen werkende verbinding.

Ik kan er echt niks meer mee. We hebben het hier over een verse, up-to-date Windows :/
Pagina: 1