Toon posts:

Samsung 226BW Ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi! Ik ga zeer binnenkort een high end game pc kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.putfile.com/pic.php?img=4536699

Nu twijfel ik alleen over het scherm.
Ik heb oa deze in gedachten:
Samsung 205BW
http://azerty.nl/producten/product_d...-en-zwart.html

LG L203WT-BF
http://azerty.nl/producten/product_d...D=9667&GROEPEN[]=155&IMG_NORMAAL=0&TAB=specificaties

Samsung 931C
http://azerty.nl/producten/product_d...rt-zilver.html

De muis, (G5 SE) is niet meer beschikbaar dus koop ik hem ergens anders.
Dan kan oik iets meer aan de pc uitgeven.
Dus dacht ik aan dit scherm:

Samsung 226BW

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/v/v5lu07.jpg

* Merk
* Samsung

* Schermgrootte
* 22 inch

* Contrast verhouding
* 3000:1

* Resolutie horizontaal
* 1680 pixels

* Resolutie verticaal
* 1050 pixels

* Inkijkhoek horizontaal
* 160 graden

* Inkijkhoek verticaal
* 160 graden

* Response tijd
* 2 ms

* Ingebouwde speakers
* Nee

* Auto-adjust
* Ja

* DVI-D
* Ja

* D-sub
* Ja

* USB-hub
* Nee

* Kleur
* Zilver en zwart

€ 352,74

Kwa specs ziet het er erg goed uit, maar ik kan geen reviews vinden en ook op GOT is niet echt nuttige info te vinden.
Heeft iemand dit scherm en zo ja wat zijn de ervaringen?
Met vriendelijke groeten,
Floris.

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-07 13:38
Ik heb 'em zien staan in een foldertje van Computerland, maar uit andere replys blijkt dat dat pure reclame is. Hij ligt namelijk nog niet in de winkel. Iemand ( :w J van E ;) ) had Computerland gebeld, maar die wisten zelfs niet wanneer hij aankwam...

[ Voor 3% gewijzigd door FereiDON op 18-01-2007 20:09 ]

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Fractal Design North

Verwijderd

Klopt, dat was ik. ;) Het scherm is nog niet leverbaar dus het zal nog wel even duren dat je vraag beantwoord zal worden. En zelfs als een scherm wel al leverbaar is (zou moeten zijn...!) duurt het vaak nog een heeeeeeeele tijd voordat iemand 'm daadwerkelijk heeft en er wat zinnigs over kan zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
OK, dat geeft niet, ik ben nu al lange tijd bezig met een systeem, maar ik koop em pas als ze in mn huis klaar zijn met verbouwen. Dus het word afwachten!
Floris

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 20:11 ]

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 16:24
Deze ziet er inderdaad erg goed uit, maar ik vraag me af of de Asus MW221U een concurrent is.
Er is namelijk maar 1 Productsurvey over de Asus en geen reviews. Over de Samsung is sowieso niks te vinden.
Ze zijn trouwens allebei erg mooi qua design en specs! :9~

Asus MW221U (Asus site)

Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/NeweggImage/productimage/24-236-011-04.jpg

Verwijderd

er zijn wel review over de M221U :D het is een heel redelijk scherm alleen de kleurweergave is gewoon brak. Ik denk dat de nieuwe schermen van LG een veel grotere concurent gaan worden. L226WT ( http://www.hardware.info/...anceert_Vistamonitorlijn/ ) PRECIES de zelfde specs + ez zooming wat me héééééééél aantrekkelijk lijkt :D

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-01 15:26

Plekuz

available in strong mint

Ik ben wel benieuwd of deze monitor een echt 8 bit panel bevat. Op de Samsung site staat 16.7 (ipv 16.2) miljoen kleuren, maar een 8 bit panel met 2ms gtg? Da's wel ietwat verdacht. Maar ben wel benieuwd naar de eerste goede reviews!

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Verwijderd

Ik ga zelf ook binnenkort een nieuwe high end game rig bestellen, maar ik wacht op twee dingen a) de nieuwe monitor 226 bw of de concurrent van LG aangezien die wel goed 4:3 kan weergeven en b) De strijd tussen de 8800 GTX en R600. Als werkelijk blijkt dat de R600 maar 5 a 10 procent sneller wordt dan is de keuze gauw gemaakt.

Dit is zeker een interessant topic om in de gaten te houden en als LG niet met de 22 inch was gekomen, dan had ik nu al een 226 bw gepreordert, maar nu wacht ik dus nog even. Ik kijk wel uit naar de reviews van mensen die hem wel blindelings besteld hebben.

• ILT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2021

ILT

Zolang 22inch nog steeds 1680*1050 zijn zie ik de voordelen niet tov een 20.1 inch met eenzelfde resolutie. De 226BW is en blijft een TN panel (wat toch niet de beste technologie is voor aanvaardbare kleuren en kijkhoeken tov CRT), de contrastverhouding van 3000 is natuurlijk dynamisch, en dat moet ook maar net werken (het is vrij subjectief of je het fijn vind of niet).
Voor 350-400 euro zou ik niet gaan schipperen qua kwaliteit en gewoon 100 bijbetalen, dan maar geen Samsung dat common sense een superieur merk schijnt te zijn (net als Apple voor beeldverwerking) :z

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:22:
Ik ga zelf ook binnenkort een nieuwe high end game rig bestellen, maar ik wacht op twee dingen a) de nieuwe monitor 226 bw of de concurrent van LG aangezien die wel goed 4:3 kan weergeven en b) De strijd tussen de 8800 GTX en R600. Als werkelijk blijkt dat de R600 maar 5 a 10 procent sneller wordt dan is de keuze gauw gemaakt.
Da's ook precies mijn situatie! Ik denk dat er wel heel wat meer mensen op dit moment zitten te dubben...!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarschijnlijk kun je geen reviews vinden omdat het scherm nog maar net uit is. In ieder geval wordt het scherm intensief besproken in \[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 16

Verwijderd

nu ik ook :|

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ILT schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:16:
Zolang 22inch nog steeds 1680*1050 zijn zie ik de voordelen niet tov een 20.1 inch met eenzelfde resolutie. De 226BW is en blijft een TN panel (wat toch niet de beste technologie is voor aanvaardbare kleuren en kijkhoeken tov CRT), de contrastverhouding van 3000 is natuurlijk dynamisch, en dat moet ook maar net werken (het is vrij subjectief of je het fijn vind of niet).
Voor 350-400 euro zou ik niet gaan schipperen qua kwaliteit en gewoon 100 bijbetalen, dan maar geen Samsung dat common sense een superieur merk schijnt te zijn (net als Apple voor beeldverwerking) :z
22" schermen zijn er alleen nog maar met TN technologie. En imo: Size does matter, dus ik zie wél het voordeel tov een 20" scherm. En wat je van de kwaliteit vind is ook maar subjectief. Als je niet persé supergoede kleuren hoeft is een TN-scherm ook prima. Het is echt niet zo dat die slecht zijn, ze zijn gewoon minder. Contrastverhouding is inderdaad dynamisch en moet ook met een korreltje zout worden genomen. Wat de daadwerkelijke kwaliteit is (in vergelijking met bijvoorbeeld z'n voorganger, de 225BW) valt nog maar te bezien.
Verder schijnt Samsung inderdaad een superieur merk te zijn, iets wat ik niet zo goed begrijp (hoewel ze wel goede producten maken verder)

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

RoD schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:12:
Verder schijnt Samsung inderdaad een superieur merk te zijn, iets wat ik niet zo goed begrijp (hoewel ze wel goede producten maken verder)
Nou ja, superieur, tis maar naar welke markt je kijkt ... voor de gemiddelde thuisgebruiker wel inderdaad. Komt nog bij dat deze schermen overal te vinden zijn, ook in de "offline" winkels, waardoor ze sowieso grotere bekendheid genieten. Ik zal in ieder geval nooit blind een monitor kopen puur en alleen omdat ie goede reviews heeft gehad. Moet 'm wel altijd ff in een winkel eerst zien draaien.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Verwijderd

Nou, ik heb de 225BW nog nergens gezien... Je moet toch echt naar een speciaalzaak, denk ik, om die te zien (al is hij dus onlangs bij de Mediamarkt gesignaleerd, maar die is er niet bij mij in de buurt). Ik ben erg benieuwd of de 226BW wat beter leverbaar wordt.

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 08:49:
Nou, ik heb de 225BW nog nergens gezien... Je moet toch echt naar een speciaalzaak, denk ik, om die te zien (al is hij dus onlangs bij de Mediamarkt gesignaleerd, maar die is er niet bij mij in de buurt). Ik ben erg benieuwd of de 226BW wat beter leverbaar wordt.
Idem. Ben wel naar de MM hier geweest, maar verder dan de 205BW komen ze daar niet ...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Het is alleen de bedoeling om "Ervaringen"-topics te openen als je zelf ervaringen hebt die je wilt delen. Heb je geen ervaringen maar zoek je die juist? Gebruik dan de search :z

Dan vind je onder andere dit topic:
\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 16

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.