Toshiba Sattellite Pro laptop geeft raar beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jeroentjahh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-01 21:57
Hallo,

Ik heb een Toshiba Sattellite Pro laptop. Hij heeft het altijd prima gedaan tot laatst.
Ik zat gewoon te werken en opeens liep hij vast, ik heb hem herstart en sindsdien doet het beeld heel raar ( zie de screenshots ). Als ik de laptop openschroef en een beetje rommel aan de videokaart etc doet hij het een tijdje goed. Totdat ik een zwaardere applicate open, dan gebeurt het weer.

Weet iemand wat het probleem is ?

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kartoffeltjuhh/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kartoffeltjuhh/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kartoffeltjuhh/3.jpg

Greets,

Jeroen

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Ik zit te denken aan een gefrituurde videokaart... Zeker omdat je zegt dat het bij zwaare apps voorkomt (ik neem aan dat je 3D intensieve taken bedoelt). Probeer hem anders eens met een overclock progsel ver onder te klokken, dat wil soms wel helpen. Als je nog garantie hebt zou ik die iig gebruiken, deze krijg je mss met geluk nog draaiend, maar in deze staat zul je gamen en andere 3D apps kunnen vergeten iig.

• Jeroentjahh
Ja daar zat ik ook al aan te denken,ik heb geen garantie meer. maar zou ik misschien een nieuwe viedeokaart kunnen bestellen ergens ofzo?

• Jeroentjahh
weet iemand misschien een winkel?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Nee, videokaarten kun je niet vervangen in laptops, vaak vastgesoldeerd en anders is een nieuwe laptop nog een betere optie. Welke GFX zit er eigenlijk in?

Verwijderd

Jeroentjahh schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:27:
Als ik de laptop openschroef en een beetje rommel aan de videokaart etc doet hij het een tijdje goed.
Wat heb je precies gerommeld, zit er een losse videokaart in? Zo ja, dan is ie wel vervangbaar.

• Jeroentjahh
Gewoon beetje zachtjes op duwen enzo, dan doet hij het wel goed, het zal dus wel gewoon een slecht contact zijn.
Ja er zit een losse videokaart in , is deze gewoon te bestellen bij toshiba dat je weet?

[ Voor 39% gewijzigd door Jeroentjahh op 19-01-2007 13:13 ]

Verwijderd

Haal 'm er eens uit, en zet hem weer terug. Kan schelen. Zit er een (vuile) fan op? Heb je een part number, dan kan je op Ebay zoeken, zeker een goedkope vervanger (misschien zelfs een upgrade) voor te vinden. Bij Toshiba betaal je de hoofdprijs.

• Jeroentjahh
Ik heb hem er al een keer uit en in gedaan, er zit geen fan op, alleen een koelplaatje, heb ik er ook al afgehad.

ik heb een part number: GeForce4™ 420 Go
maar op ebey helaas niks te vinden. en marktplaats ook niet.

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:07
Wat voor type is het, de 6100?
Ik heb zo'n ding met hetzelfde euvel.

Er is wel veel over te vinden op internet. Ze hebben de videokaart exact onder de muis zitten wat erg slecht is qua design.
Zowiezo is de notebook heet meeste buigzaam in het midden, en ook onder de muis daar druk je het meeste op.
Waarschijnlijk haarscheurtjes in de verbindingen van het systemboard naar de videokaart.

Ik heb het ding met hetzelfde euvel. Helaas nog geen tijd gehad om het ding nader te onderzoeken.
Zoeken op google levert wel veel op, en ook zogenaamde reparatie guides.

Succes!

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Jeroentjahh schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:35:
Ik heb hem er al een keer uit en in gedaan, er zit geen fan op, alleen een koelplaatje, heb ik er ook al afgehad.

ik heb een part number: GeForce4™ 420 Go
maar op ebey helaas niks te vinden. en marktplaats ook niet.
Dat is het type, niet echt een part number. Zoek iets van p/n 300454440 of iets dergelijks. Staat er niks in je manual over geinstalleerde delen?

• Jeroentjahh
Heb een bod gedaan op een grafische kaart op ebay.de

iedereen bedankt voor de informatie!

• Jeroentjahh
Veiling verloren, en is ook niet zo handig uit duitsland.

ik heb een part nummer gevonden:

Nvidia Geforce 420 Go met 32MB
Type: FMNVG2
Toshiba partnummer: P000344180

Verwijderd

Eentje op voorraad bij http://www.nowthatsit.nl/, €70,- en dan nog maar 16MB. Je krijgt een hoop links op Google met typenummer P000344180, zoeken maar!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-01 14:40
Hier hetzelfde probleem! Strepen, vage kleuren en als je op de kaart drukt is het even goed.

Ik heb een "nieuwe" besteld voor 3 tientjes, krijg hem morgen binnen.

Verwijderd

045Crew schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:56:
Hier hetzelfde probleem! Strepen, vage kleuren en als je op de kaart drukt is het even goed.

Ik heb een "nieuwe" besteld voor 3 tientjes, krijg hem morgen binnen.
Waar heb je die gehaald?

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-01 14:40
Advertentie gezet op Marktplaats, aanbiedingen afgewacht en voor de goedkoopste gegaan,.

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-01 16:11
Heb soortgelijk probleem gehad met mijn Acer Aspire 2001WlCi.
Bleek dat het videokabeltje naar het TFT scherm bijna los te zijn getrilt.
Probeer eens dat kabeltje aan te drukken? (ook schermzijde)
Pagina: 1