[XP] Cconvert naar ntfs - wanneer vast gelopen?*

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
ik probeer via de cmd mijn e schijf naar ntfs te converteren. Helaas werkt het convert commando niet erg mee. nadat de benodigde schijfruimte bepaald was voor het converteren naar ntfs, en er begonnen was met converteren kreeg ik voor 3 mappen de melding:
fout bij converteren van {map}
de map is mogelijk beschadigd of er is onvoldoende schijfruimte.

Nou de schijfruimte zal het niet zijn. De vereiste schijfruimte was 114570 kb en er was 6265300 kb vrij.

Maar na de melding van die drie mappen, blijft er nu dus telkens een streepje knipperen.

wat betekent dat? wordt de rest van het station nu wel gewoon geconverteerd? of is het weer vast gelopen en kan ik beter het scherm weg klikken?

Verwijderd

mocht je nog de windows shell kunnen draaien, kun je ook :

start > run > "diskmgmt.msc" uitvoeren

met een beetje mazzel werkt dat wel.
Mocht dat ook niet werken zou ik eerst al je partities even laten controleren met chkdisk

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 19:31 ]

• DeRooney
ik kan diskmgmt.msc draaien, maar kan ik daar ook de schijf converteren naar ntfs zonder data verlies?
ik heb partition magic 8 ook al geinstalleerd maar die kan niet naar ntfs converten (die bewuste schijf / partitie), alleen maar naar primary.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-03 15:39
Gooi chkdsk er eens overheen, wat RRoo ook al postte.

En ja, die partitiemanager van Windows zelf kan ook converten naar NTFS zonder dataverlies.

• DeRooney
ben nu op fouten aan het controleren via diskmgmt.msc
hoop dat daar wat uitkomt.

[update] de foutcontrole is klaar, ik heb geen bericht gekregen over foutmeldingen maar er zal ongetwijfeld iets gefixed zijn. Toen ik gelijk erna weer convert e: /fs:ntfs deed, werd alles zonder problemen binnen een mum van tijd geconverteerd.

[ Voor 60% gewijzigd door DeRooney op 18-01-2007 20:23 ]