Harman Kardon HiFi Set kopen of laten staan?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Topicstarter
Als eerste wil ik beginnen met: ik ben alles behalve een audiofiel en heb 0,0 verstand van hifi producten. Nu heb ik gelukkig wel smaak en vind uiterlijke kenmerken van hardware belangrijk. Ik heb nu de mogelijkheid gekregen om in mijn nieuwe woning gebruik te maken van een 40" LCD en daarbij wil ik ook een fatsoenlijke receiver en speakers hebben. Gelukkig weet ik dat er op GoT heel veel mensen zijn die verstand hebben van hifi producten. Mijn budget voor receiver en speakers is helaas niet meer dan 1000 euro. Ik heb het volgende in gedachten:

Harman Kardon AVR 245 voor 519 euro
Afbeeldingslocatie: http://www.harmanaudio.com/images/products/front_large/AVR245_230.jpg
http://www.harmankardon.c...rod=AVR%20245/230&sType=C

Hier staat nog wat meer informatie hierover:
http://news.ecoustics.com/bbs/messages/10381/270814.html
http://www.kieskeurig.nl/...704A1C1256E7A006376A6.htm

Nu is er dus ook een AVR345 maar persoonlijk vind ik dat te duur en ik denk dat ik een hoop van zijn functies niet ga gebruiken.
The AVR 345 includes DCDi® (Directional Correlational Deinterlacing) by Faroudja technology, which provides upconverted and enhanced high-definition 720p video output from 480i and 480p video sources through its HDMI 1.1 connection, for remarkably sharp and clear picture quality that is virtually free of color and motion artifacts. The AVR 345 also delivers multichannel audio via its HDMI output.
Misschien dat jullie vinden dat dit wel degelijk de meerprijs waard is?

Nu moet ik ook speakers hiervoor hebben. :*)
Ik denk dat het verstandig is om HK speakers te nemen omdat ze dan goed kunnen samenwerken(?). Ik neem aan dat de fabrikant zijn eigen producten op elkaar heeft getoetst en natuurlijk de beste combinatie heeft neergezet in zijn assortiment.

Ik dacht aan een HKTS11 set voor 425 euro:
Afbeeldingslocatie: http://www.harmankardon.com/images/product_large/HKTS11.jpg
http://www.harmankardon.c...rod=HKTS%2011/230&sType=C

Nu denk ik dat ze beide in staat zullen zijn om mij te doen genieten van een mooie weergave. Alleen ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen met HK en jullie alternatieven.

Alle informatie hierover is welkom! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166470

Ga je deze set ook voor muziek gebruiken? Voor muziek zal deze set minder voldoen vrees ik. Tevens vind ik de receiver wat duur als je kijkt naar de speakers die je erop gooit. Dit is geen instap receiver meer maar een middenklasse, terwijl de speakers geen middenklasse zijn.

En nog belangrijker: wil je perse sattelieten of mogen het ook vloerstaanders / boekplankmodel speakers zijn. Je zou bijv. ook dit kunnen nemen:

http://www.kieskeurig.nl/...FF66FC125707A003F8C3E.htm Even goed als zijn duurdere broertjes, alleen geen hdmi aansluiting e.d. Deze receiver heeft ook een goede stereoweergave staat in reviews en dat kan ik beamen aangezien ik hem zelf bezit. Even goed zoeken in Duitsland en je hebt hem voor < 300 euro.

Dan hou je nog 700 euro over voor de speakers. Nu heb je een paar opties: je neemt 5.0 en draait tijdelijk zonder subwoofer of je koopt iets goedkopere zuilen met een subwoofer.

Ik heb bijv. voor 70 euro per stuk bij Redcoon deze besteld (omdat ik stands moet kopen voor mijn boekplankspeakers dacht ik ik kan ook een zuiltje nemen, bevalt die niet stuur ik ze terug, maar ik hoor goede verhalen over Heco):

http://www.kieskeurig.nl/...9F1ADC125711600366809.htm

Koop er daar 4 van en je zit op 280 euro, incl verzendkosten op 600 euro totaal. Nu moet je nog een sub en een center kopen. http://www.heinhuis-luidsprekers.nl/ Hier kan je de Vitas center kopen voor 90 euro. Koop de magnat betasub 38(!!!!!!)a op dezelfde site voor 300 euro en je bent klaar. Dat is een sub met een 38 cm woofer en die gaat diep!.

Disclaimer: nu ga ik ervanuit dat je je set ook gebruikt om muziek mee te luisteren. Als je hem alleen voor Home Cinema gebruikt moet die wel voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:33
Ik zou hem laten staan, voor dat geld kan je wel wat mooiers kopen. Ik zou in elk geval 2 degelijke luidsprekers voor muziek nemen en dan maar wat minder besteden aan surround. Als je alleen films kijkt is een soortgelijke set goed te doen, maar ik zou wel nog ff rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PHiXioN schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:29:
Ik zou hem laten staan, voor dat geld kan je wel wat mooiers kopen. Ik zou in elk geval 2 degelijke luidsprekers voor muziek nemen en dan maar wat minder besteden aan surround. Als je alleen films kijkt is een soortgelijke set goed te doen, maar ik zou wel nog ff rondkijken.
Ik wil de speakers voornamelijk gebruiken voor het kijken van dvd films. Dus een 5.1 set is eigenlijk wel een vereiste. Daarnaast wil ik het ook gebruiken om televisie uitzendingen hierop te luisteren en natuurlijk muziek via de ipod. Ik heb dus een goede 5.1 set nodig. Wat voor iets zou jij dan adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 166470 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:26:
Ga je deze set ook voor muziek gebruiken? Voor muziek zal deze set minder voldoen vrees ik. Tevens vind ik de receiver wat duur als je kijkt naar de speakers die je erop gooit. Dit is geen instap receiver meer maar een middenklasse, terwijl de speakers geen middenklasse zijn.

Ik vind dat ik juist doe met de receiver. Voor de komende tijd zal ik daarmee zoet zijn denk ik. Het is inderdaad een middenklasser. Die wil ik graag laten voor wat het is. Ik zal de receiver voornamelijk gebruiken voor dvd films. Dus een 5.1 set is een vereiste. Daarnaast wil ik natuurlijk ook wel muziek luisteren via de cd en tv uitzendingen volgen.

En nog belangrijker: wil je perse sattelieten of mogen het ook vloerstaanders / boekplankmodel speakers zijn. Je zou bijv. ook dit kunnen nemen:

Het hoeft absoluut geen satelliet speaker te zijn. Alleen deze zijn vaak voordeliger dan een vloerstaander. Het moet een 5.1 set zijn dus alles wat betaalbaar is welkom.

http://www.kieskeurig.nl/...FF66FC125707A003F8C3E.htm Even goed als zijn duurdere broertjes, alleen geen hdmi aansluiting e.d. Deze receiver heeft ook een goede stereoweergave staat in reviews en dat kan ik beamen aangezien ik hem zelf bezit. Even goed zoeken in Duitsland en je hebt hem voor < 300 euro.

Dan hou je nog 700 euro over voor de speakers. Nu heb je een paar opties: je neemt 5.0 en draait tijdelijk zonder subwoofer of je koopt iets goedkopere zuilen met een subwoofer.

Ik heb bijv. voor 70 euro per stuk bij Redcoon deze besteld (omdat ik stands moet kopen voor mijn boekplankspeakers dacht ik ik kan ook een zuiltje nemen, bevalt die niet stuur ik ze terug, maar ik hoor goede verhalen over Heco):

Ik hoor heel erg veel positieve dingen over JBL en KEF speakers. Maar ja die zijn volgens mij echt ver boven mijn budget. Ik hoor Heco voor het eerst maar ik moet zeggen dat ik ze wel ok vind uitzien. Nu is de Heco Vitas 500 inderdaad 70 euro p/stuk. Ik heb hier dus 4 van nodig. 4 x 70 = 280 euro.
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/FC0A9730A599F1ADC125711600366809_big.jpg
Daarnaast heb ik een center en een woofer nodig.
Ik zag op je website Heco Concerto C-13 staan voor 99 euro.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/heinhuis-luidsprekers/heco/center/concertow13.jpg
380 euro kwijt en ik heb dan nog een woofer nodig. Heco Vitas 25 A Aktieve Subwoofer kost 215 euro.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/heinhuis-luidsprekers/heco/sub/vitas.jpg
of zo een
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/heinhuis-luidsprekers/magnat/sub/beta38big.jpg
Dus in totaal bijna 600 euro aan speakers.

Zouden deze speakers echt veel beter geluid leveren als de HKTS11 set wat ik eerder heb uitgekozen?

http://www.kieskeurig.nl/...9F1ADC125711600366809.htm

Koop er daar 4 van en je zit op 280 euro, incl verzendkosten op 600 euro totaal. Nu moet je nog een sub en een center kopen. http://www.heinhuis-luidsprekers.nl/ Hier kan je de Vitas center kopen voor 90 euro. Koop de magnat betasub 38(!!!!!!)a op dezelfde site voor 300 euro en je bent klaar. Dat is een sub met een 38 cm woofer en die gaat diep!.

Waarom de magnat en niet de Heco?

Disclaimer: nu ga ik ervanuit dat je je set ook gebruikt om muziek mee te luisteren. Als je hem alleen voor Home Cinema gebruikt moet die wel voldoen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 19-01-2007 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Magnat komt uit dezelfde fabriek als Heco en komt klanktechnisch gezien dus zeker overeen. De Magnat subwoofer die ik als voorbeeld nam heeft een 38 cm woofer en gaat dus lekker diep bij films zonder dat die vervormt.

Overigens nam ik de speakers slechts als voorbeeld. Als ik jou was zou ik gaan luisteren naar wat je mooi vindt. Het nadeel is dat Magnat en Heco niet in veel serieuze winkels verkocht worden. Op zich is het niet gek dat je er nog nooit van hebt gehoord, hier is het niet echt groot. In Duitsland (waar ze vandaan komen) zijn het twee grote merken.

En over JBL: kan ik niet over oordelen, aangezien ik nog nooit een JBL heb gehoord. Wel staat het merk inderdaad goed bekend. KEF daarentegen heb ik wel eens geluisterd maar vind ik vrij emotieloos. Het klinkt zeker niet slecht, maar gaat bij mij na een tijd vervelen omdat het imho te vlak klinkt. Alhoewel ik de KEF Cresta 30 voor 150 euro per stuk niet slecht vind klinken.

En over je vraag of het beter geluid levert: haast elke zuil levert een beter geluid af dan een satteliet (zeker met muziek). Een satteliet kan niet laag genoeg, waardoor de subwoofer al het laag op zich moet nemen. Hierdoor wordt die a) lokaliseerbaar en b) er is een gat in het geluidsbeeld. Nu valt dit bij films niet zo heel erg op, maar bij muziek vallen sattelietsystemen al vrij snel door de mand. En hoewel H/K een goed receivermerk is, lees ik vaak dat hun sattelietjes snel kapot gaan. Ik praat ook uit ervaring, want mijn rechter ex-computerspeaker van H/K had het na een jaar al begeven.

En nog even over je receiver: wat je zegt klopt, alleen de receiver die ik aanhaalde is minstens zo goed als de H/K en 200 euro goedkoper. Hierdoor hou je meer over voor je speakers. Ook zou je ervoor kunnen kiezen om een tijdje zonder sub te draaien, en later nog een sub te kopen. Hierdoor kan je kwalitatief gezien betere speakers kopen.

Denk dan aan merken als Mission, Wharfedale, JBL, Kef, Monitor Audio, B&W, Mordaunt Short. De wat duurdere Heco's en Magnats bieden ook veel waar voor je geld. Ik draai overigens zelf momenteel zowel voor muziek als film met Missions en die bevallen prima. Ik heb staan als fronts: Mission m32i, rears: m30i, center: m3c1. Dit alles was 480 euro (via een dealer, en dat was goedkoper dan je op internet zou betalen). Maar ik ben van kamer verhuisd en daarom moet ik stands kopen voor mijn m32i's (ik kan ze nergens kwijt). Dat is aardig duur en daarom heb ik een setje Heco Vitas 500 besteld (Mission zuilen vond ik iets te duur, de m33 is 130 euro p/s en de m34 225). Als ik ze binnen heb vertel ik je wel of ze bevallen. Diep gaan ze iig wel. Heco zelf beweert dat ze 24 hz halen, maar dat zal nooit op -3db zijn. Echter 30-35 hz op -3db zullen ze zeker halen.

Nog even een edit:

Als ik jou was zou ik naar een leuke hifi winkel in de buurt gaan en even luisteren naar wat speakers en hen je situatie / budget voorleggen. Zij kunnen je ook uitleggen welke speakers met welke versterk er matchen. Sommige versterkers (Marantz bijv.) hebben een warme sound, en op warme speakers (Wharfedale) aangesloten kan het geluid iets te 'warm' worden. Andere versterkers (Yamaha bijv.) zijn vrij helder en op heldere speakers (B&W) kan dat weer iets te helder worden. Maar ook daar kan je weer van houden. Geluid = emotie en heel persoonlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 166470 op 18-01-2007 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Ik heb de avr 335
Deze versterker is zeker geen miskoop.
Op lage volume heb je een heldere geluid op alle tonen
Mijn ouwe versterker (heb ik nog)is een pioneer dts versterker van 2@3jaar terug .
De pioneer versterk is ook zeer goed maar op lage volume waren de tonen niet in belans(schel weinig bass)

De harman kardon, nad, maranz en denon zijn zeer goeie versterkers
Bij correct in rotterdam is er nu in de koopjes kelder een zeer mooie denon dts versterker in de aanbieding(overjarige product)
www.correct.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ik heb de 235 en die speakers alleen met standaarden erbij, receiver is top, overzichtelijk, en easy to use. ik ben daar op uitgekomen omdat daar voldoende aansluitingen op zaten om al mijn apparatuur op aan te sluiten.

speakers ben ik minder blij mee geluid valt mij een beetje tegen.
ik luister geen muziek is alleen voor dvd's en gamen.
het kan natuurlijk ook aan de opstelling liggen maar ik was van de week bij bcc die hadden kev (oid)staan en daar kwam heel mooi geluid uit vergeleken met de hk's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 166470 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:11:
Magnat komt uit dezelfde fabriek als Heco en komt klanktechnisch gezien dus zeker overeen. De Magnat subwoofer die ik als voorbeeld nam heeft een 38 cm woofer en gaat dus lekker diep bij films zonder dat die vervormt.

Overigens nam ik de speakers slechts als voorbeeld. Als ik jou was zou ik gaan luisteren naar wat je mooi vindt. Het nadeel is dat Magnat en Heco niet in veel serieuze winkels verkocht worden. Op zich is het niet gek dat je er nog nooit van hebt gehoord, hier is het niet echt groot. In Duitsland (waar ze vandaan komen) zijn het twee grote merken.

En over JBL: kan ik niet over oordelen, aangezien ik nog nooit een JBL heb gehoord. Wel staat het merk inderdaad goed bekend. KEF daarentegen heb ik wel eens geluisterd maar vind ik vrij emotieloos. Het klinkt zeker niet slecht, maar gaat bij mij na een tijd vervelen omdat het imho te vlak klinkt. Alhoewel ik de KEF Cresta 30 voor 150 euro per stuk niet slecht vind klinken.

En over je vraag of het beter geluid levert: haast elke zuil levert een beter geluid af dan een satteliet (zeker met muziek). Een satteliet kan niet laag genoeg, waardoor de subwoofer al het laag op zich moet nemen. Hierdoor wordt die a) lokaliseerbaar en b) er is een gat in het geluidsbeeld. Nu valt dit bij films niet zo heel erg op, maar bij muziek vallen sattelietsystemen al vrij snel door de mand. En hoewel H/K een goed receivermerk is, lees ik vaak dat hun sattelietjes snel kapot gaan. Ik praat ook uit ervaring, want mijn rechter ex-computerspeaker van H/K had het na een jaar al begeven.

En nog even over je receiver: wat je zegt klopt, alleen de receiver die ik aanhaalde is minstens zo goed als de H/K en 200 euro goedkoper. Hierdoor hou je meer over voor je speakers. Ook zou je ervoor kunnen kiezen om een tijdje zonder sub te draaien, en later nog een sub te kopen. Hierdoor kan je kwalitatief gezien betere speakers kopen.

Denk dan aan merken als Mission, Wharfedale, JBL, Kef, Monitor Audio, B&W, Mordaunt Short. De wat duurdere Heco's en Magnats bieden ook veel waar voor je geld. Ik draai overigens zelf momenteel zowel voor muziek als film met Missions en die bevallen prima. Ik heb staan als fronts: Mission m32i, rears: m30i, center: m3c1. Dit alles was 480 euro (via een dealer, en dat was goedkoper dan je op internet zou betalen). Maar ik ben van kamer verhuisd en daarom moet ik stands kopen voor mijn m32i's (ik kan ze nergens kwijt). Dat is aardig duur en daarom heb ik een setje Heco Vitas 500 besteld (Mission zuilen vond ik iets te duur, de m33 is 130 euro p/s en de m34 225). Als ik ze binnen heb vertel ik je wel of ze bevallen. Diep gaan ze iig wel. Heco zelf beweert dat ze 24 hz halen, maar dat zal nooit op -3db zijn. Echter 30-35 hz op -3db zullen ze zeker halen.

Nog even een edit:

Als ik jou was zou ik naar een leuke hifi winkel in de buurt gaan en even luisteren naar wat speakers en hen je situatie / budget voorleggen. Zij kunnen je ook uitleggen welke speakers met welke versterk er matchen. Sommige versterkers (Marantz bijv.) hebben een warme sound, en op warme speakers (Wharfedale) aangesloten kan het geluid iets te 'warm' worden. Andere versterkers (Yamaha bijv.) zijn vrij helder en op heldere speakers (B&W) kan dat weer iets te helder worden. Maar ook daar kan je weer van houden. Geluid = emotie en heel persoonlijk.
Een ander vraagje: Dankzij jouw advies heb ik nu bijv. 4 van die grote zuilen opgenomen in mijn prijsberekening maar ik zie overal, 2 grote speakers, 2 kleine speakers, center en eeen woofer als 5.1 set staan. Klinkt het straks wel mooi wanneer de front en back speakers allemaal van hetzelfde formaat zijn?

zie bv:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/heinhuis-luidsprekers/aanbieding/vitaspakket.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/heinhuis-luidsprekers/aanbieding/jblpakket.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/heinhuis-luidsprekers/aanbieding/celan500pak-small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Allereerst: ik heb er geen verstand van, maar bij gewoon muziek wordt er volgens mij over je 2 frontspeakers gespeeld. Dat betekent dat je in ieder geval dáár goede speakers wil hebben. Je rear speakers hoeven minder vaak te spelen. Bovendien komt bij een 5.1 film alsnog het meeste geluid van voren. Je hebt dan ook voor je zuilen staan, en achter je de wat kleinere speakers. Dat heeft tevens het voordeel dat je vaak de speakers achter je meer uit het zicht kan zetten (iets wat je vaak wil) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mithras schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 09:34:
Allereerst: ik heb er geen verstand van, maar bij gewoon muziek wordt er volgens mij over je 2 frontspeakers gespeeld. Dat betekent dat je in ieder geval dáár goede speakers wil hebben. Je rear speakers hoeven minder vaak te spelen. Bovendien komt bij een 5.1 film alsnog het meeste geluid van voren. Je hebt dan ook voor je zuilen staan, en achter je de wat kleinere speakers. Dat heeft tevens het voordeel dat je vaak de speakers achter je meer uit het zicht kan zetten (iets wat je vaak wil) :)
Ok maar ik zie dat de frontspeakers (op dit momemt 70 euro kosten) goedkoper zijn dan de kleine rear speakers. Dus ik neem aan dat ik dan het beste gewoon vier van die dingen kan kopen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 09:10

FaceDown

Storende factor.

Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:48:
[...]

Ok maar ik zie dat de frontspeakers (op dit momemt 70 euro kosten) goedkoper zijn dan de kleine rear speakers. Dus ik neem aan dat ik dan het beste gewoon vier van die dingen kan kopen toch?
Een reden om kleinere achterspeakers te kopen kan zijn omdat je niet van die kolossen overal in je kamer wil hebben staan. Qua geluid zal het niet veel uitmaken omdat lage tonen (die je in kleinere speakers minder hebt) toch non-directioneel zijn. Je hoort (bij een correcte afstelling) niet waar ze vandaan komen. Achterspeakers zijn dus echt voor de hogere tonen.
Vind je 4 grote speakers in je kamer geen probleem en zijn ze ook nog goedkoper, dan zou ik inderdaad daarvoor gaan.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Mijn vader heeft ook een Harman Kardon set (DVD-speler, Receiver, speakers) en vind het zelf goed klinken. Ik weet helaas de typenummers zo niet maar was niet goedkoop :P
Grootste nadeel is toch echt wel de gebruiksvriendelijkheid. Die is er nagenoeg niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Anoniem: 79417 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:02:
Grootste nadeel is toch echt wel de gebruiksvriendelijkheid. Die is er nagenoeg niet...
daar heb ik geen last van, dit was de eerste receiver voor mij die zo uit de box werkte instellingen kunnen via een simpel OSD menu ingesteld worden.
mijn vorige pioneer, sony, jvc. had ik veel meer gezeur mee om juist in te stellen.
maar das voor iedereen weer anders natuurlijk, je moet mij ook niet achter een mac zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
markmg schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:25:
[...]

daar heb ik geen last van, dit was de eerste receiver voor mij die zo uit de box werkte instellingen kunnen via een simpel OSD menu ingesteld worden.
mijn vorige pioneer, sony, jvc. had ik veel meer gezeur mee om juist in te stellen.
maar das voor iedereen weer anders natuurlijk, je moet mij ook niet achter een mac zetten
Volgens mij heeft de HK AVR245 ook zo'n OSD instelling toch? Zodat het automatisch kan instellen? Of moet ik hiervoor de AVR345 aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:53:
[...]

Volgens mij heeft de HK AVR245 ook zo'n OSD instelling toch? Zodat het automatisch kan instellen? Of moet ik hiervoor de AVR345 aanschaffen?
De 245 heeft een ipod aansluiting dacht ik, en een soort van microfoon om je geluids afstand instellen dat gaat dan automatisch.
OSD hebben ze allemaal volgens mij idd. maar je moet nog wel wat instellen, het gaat niet automatisch, denk aan je audio uitgangen en aan welk kanaal deze hoort, tijd vertraging, suround setup speaker setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:42

BeaM-R

Powerrrrr

Ik heb sinds een jaar of 2 de AVR130 incl DVD22 en de HKTS-7 surround speakers.
Aangezien je zelf al aangeeft geen audiofiel te zijn denk ik dat bovenstaande set echt ruim voldoende voor je is.
Ik snap eigenlijk niet waarom je een hoger type zou nemen, met het "instapmodel" AVR130 heb je al meer als voldoende vermogen. De speakerset bevalt me ook erg goed, mooi geluid en deze kunnen je ruiten bol laten staan (bij wijze van).

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ik kan je als receiver de Panasonic SA-XR aanbevelen. Dit is een zeer goede receiver voor het geld.
Het is van het type class-d in tegenstelling tot veel andere receivers welke meestal class a/b zijn.

Ik heb deze receiver ook (de sa-xr57) en heb deze veelvuldig vergeleken met andere recievers. En ik heb nog geen enkele class a/b gehoord tot een prijsklasse van ~ 1500 euro die ik beter vind klinken.

Ik heb zoal merken beluisterd als:
Marantz, Onkyo, Pioneer, HK, Denon, Kenwood, Sony, Yamaha ect.
(ik heb nog niet geluisterd naar merken als Arcam enzo maar ga dit zeker wel doen. Ik verwacht dat deze merken wat hoger scoren, maar dat mijn class-d toch zeker nog lekker meekomt, vooral als je de prijs laat meewegen!)

De Marantz vond ik de betere keus, maar zelfs de 7500 vond ik minder dan mijn Panasonic. De Marantz staat bekend om de goede stereo-weergave. Maar de panasonic doet dit mijns inziens nog een stukje beter met meer detail. Ik vind de Panasonic zelfs gewaagd aan de 8500 van Marantz op stereo gebied. En da's echt wel een dure receiver !!!

Moet je nagaan wat de nieuwste Panasonic SA-XR700 allemaal zou overtreffen !!!

Neem eens een kijkje op het amerikaanse avs-forum voor wat meer info over deze receiverlijn. Daar zijn ze helemaal weg van dat ding, terwijl hier (nederland/europa) maar weinig mensen er wat in lijken te zien... (waarschijnlijk doordat ze deze nog niet hebben gehoord of vooraf al sceptisch zijn ofzo, een andere reden kan ik niet indenken...)

[ Voor 8% gewijzigd door Ejorne op 19-01-2007 13:10 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 09:20:
[...]

Een ander vraagje: Dankzij jouw advies heb ik nu bijv. 4 van die grote zuilen opgenomen in mijn prijsberekening maar ik zie overal, 2 grote speakers, 2 kleine speakers, center en eeen woofer als 5.1 set staan. Klinkt het straks wel mooi wanneer de front en back speakers allemaal van hetzelfde formaat zijn?

zie bv:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je echt perfect op elkaar afgestemd geluid wil, moet je 5 dezelfde speakers nemen >:) . Echter dat geldt eigenlijk voor een prijsklasse die stukken hoger is dan die van jou imho. Bij lagere prijsklassen is het echt geen schande als je niet dezelfde speakers hebt. Voor 2 zuilen en achter 2 boekplank speakers is echt geen ramp. En het klopt idd dat je laag geluid niet echt kan lokaliseren, dus je achterspeakers hoeven ook niet belachelijk diep te kunnen. En voor diepteweergave heb je nog altijd de sub.

Maar nogmaals: het beste ga je gewoon naar een hifi-winkel en leg je hen je situatie voor en ga je daar luisteren. Wij kunnen niet bepalen wat jij mooi vindt klinken eigenlijk. Er is niets zo persoonlijk als geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Zelf heb ik al een jaar of 2-3 een HK receiver staan met een set JBL Northridge speakers. Het zachte/warme geluid van de HK in combinatie met de harde klank van de Northridge klinkt naar mijn idee zeer goed. Ik heb kleine fronts genomen omdat ik grote (E80/E90/E100) in mijn vorige huis niet kwijt kon. Maar ook omdat ik eigenlijk alleen drama films kijk, geen actie films en zelden stereo geluid. Wil je de receiver ook in stereo gebruiken dan moet je eigenlijk wel E80/E90/E100 aanschaffen, afhankelijk van hoeveel bass je in je speakers wil.

Heb je beperkt budget, begin met een goede receiver, wat de AVR-245 is, een een paar goede stereo speakers, bijv. E90, en blijf je onder je budget. Met een paar E90's vinden veel mensen een sub overbodig, omdat de E90 en zeker de E100 erg veel bass kunnen geven. Zelf heb ik mijn sub ook nooit aanstaan, maarja ik kijk ook zelden een actie movie.

Receiver: Harman/Kardon AVR 330

Speakers: JBL
- Fronts: Northridge E50
- Centre: Northridge EC35
- Rears: Northridge E30
- Sub: Northridge E250P

[ Voor 12% gewijzigd door tHe_BiNk op 19-01-2007 18:04 ]

APPLYitYourself.nl - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tHe_BiNk schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:52:
Zelf heb ik al een jaar of 2-3 een HK receiver staan met een set JBL Northridge speakers. Het zachte/warme geluid van de HK in combinatie met de harde klank van de Northridge klinkt naar mijn idee zeer goed. Ik heb kleine fronts genomen omdat ik grote (E80/E90/E100) in mijn vorige huis niet kwijt kon. Maar ook omdat ik eigenlijk alleen drama films kijk, geen actie films en zelden stereo geluid. Wil je de receiver ook in stereo gebruiken dan moet je eigenlijk wel E80/E90/E100 aanschaffen, afhankelijk van hoeveel bass je in je speakers wil.

Heb je beperkt budget, begin met een goede receiver, wat de AVR-245 is, een een paar goede stereo speakers, bijv. E90, en blijf je onder je budget. Met een paar E90's vinden veel mensen een sub overbodig, omdat de E90 en zeker de E100 erg veel bass kunnen geven. Zelf heb ik mijn sub ook nooit aanstaan, maarja ik kijk ook zelden een actie movie.

Receiver: Harman/Kardon AVR 330

Speakers: JBL
- Fronts: Northridge E50
- Centre: Northridge EC35
- Rears: Northridge E30
- Sub: Northridge E250P
Kun je mij een url geven over de specs van je E90 en E100? Hoe duur zijn ze?
Wat voor een combinatie zou jij dan nemen bij de AVR245?

Edit:
Volgens mij is dit de JBL E100
http://www.kieskeurig.nl/...40FB4C1256D27004678C8.htm
Mooie speakers maar wel 234 euro p/stuk. :'(
Is het niet beter om 4 stuks Heco Vitas 500 te kopen voor hetzelfde bedrag?

JBL E90
http://www.kieskeurig.nl/...9C82EC1256D270045B126.htm
Is 14 euro goedkoper dan zijn grotere broer E100 en heeft hierdoor een 200mm woofer (terwijl de E100 250mm heeft). Voor een tientje meer kun je dus veel beter een E100 kopen. Maar nog altijd is de vraag of 2x E100 beter geluid geeft dan zo'n Heco 5.1 set bij elkaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 19-01-2007 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:17:
[...]

Hier staan ook de overige speakers van JBL. De E90 en E80 zijn erg goed geloof ik :). De E100 lees ik van dat die een iets te overheersende bas heeft (vaak het probleem met de grootste speaker uit de serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:17:
[...]

Edit:
Volgens mij is dit de JBL E100
Mooie speakers maar wel 234 euro p/stuk. :'(
Is het niet beter om 4 stuks Heco Vitas 500 te kopen voor hetzelfde bedrag?
Ik denk dat de JBL's bij muziek beter zullen presteren, alhoewel ik dat niet zeker weet. Maar ik zou zeker voor 1000 euro niet blind dingen gaan kopen, straks bevalt het je niet. Je kan natuurlijk wel bestellen, en als het niet bevalt terugsturen... Via de wet koop op afstand mag je het tot na 7 dagen na aankomst terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 166470 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:21:
[...]

Hier staan ook de overige speakers van JBL. De E90 en E80 zijn erg goed geloof ik :). De E100 lees ik van dat die een iets te overheersende bas heeft (vaak het probleem met de grootste speaker uit de serie).
LOL! goed dat jij met zo'n info aankomt want een n00b dat ik ben, dacht meteen dat 250mm woofer beter geluid zo produceren dan een 200mm uitvoering. Dus een E100 is niet beter als een E90?

EDIT:
Misschien ga ik nu iets stoms zeggen, maar ik weet niet eens of ik uberhaupt wel een 5.1 set nodig heb. Ik lees nu de reviews op kieskeurig en de mensen zijn erg tevreden over hun JBL E90 en E100 en geven bijna allemaal aan dat ze hun subwoofer overbodig vinden. Is het misschien een idee om zo'n HK AVR245 te kopen met een tweetal van JBL E90/E100 speakers? Zou dit mij dan ook tevreden houden bij het kijken van een dvd film?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 19-01-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Een goede stereoset geeft zéér zeker ook een geweldige beleving bij het kijken van een DVD :)
Voordeel is dat je dan wat meer geld aan je fronts kunt uitgeven, en eventueel later upgraden :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-05 04:32
Dagi, wat ik je kan adviseren is eerst je geld in de zak houden en vervolgens gaan luisteren bij enkele aanbieders. Neem vooral de tijd en ga b.v niet kijken op een koopavond of de zaterdag.
Luister eens naar het verschil tussen een surround setje en een paar goede frontspeakers.
Design is leuk maar het gaat tenslotte om de kwaliteit van het geluid.
Mijn ervaring is dat je beter in luidsprekers kan investeren dan in een hele mooie receiver. Jarenlang heb ik t&a luidsprekers gehad en nu over naar elac. Een rib uit mijn lijf maar je wil niet weten hoe mooi het geluid is.

Luister en kies wat het beste voor je is, sommige winkels laten het toe om een setje te testen voor een aantal dagen. Thuis klinkt het toch weer anders, hou daar rekening mee.
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tw_eek schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:32:
Dagi, wat ik je kan adviseren is eerst je geld in de zak houden en vervolgens gaan luisteren bij enkele aanbieders. Neem vooral de tijd en ga b.v niet kijken op een koopavond of de zaterdag.
Luister eens naar het verschil tussen een surround setje en een paar goede frontspeakers.
Design is leuk maar het gaat tenslotte om de kwaliteit van het geluid.
Mijn ervaring is dat je beter in luidsprekers kan investeren dan in een hele mooie receiver. Jarenlang heb ik t&a luidsprekers gehad en nu over naar elac. Een rib uit mijn lijf maar je wil niet weten hoe mooi het geluid is.

Luister en kies wat het beste voor je is, sommige winkels laten het toe om een setje te testen voor een aantal dagen. Thuis klinkt het toch weer anders, hou daar rekening mee.
suc6
Bedankt voor je advies en ik ga het ook zeker opvolgen maar omdat ik echt 0,0 verstand hiervan heb vind ik het prettig om eerst van jullie kenners informatie op te doen. Dan kan ik wanneer ik in de showroom sta tenminste hiernaar vragen en de meest geschikte speakers beluisteren. :*)

Ik moet zeggen dat ik de JBL E100 ook wel erg mooi vind uitzien. 8) Het grote voordeel hiervan is dat ik niet meteen de woonkamer vol hoef te gooien met Heco speakers. Draadjes in een woonkamer vind ik alles behalve mooi :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:24:
[...]

LOL! goed dat jij met zo'n info aankomt want een n00b dat ik ben, dacht meteen dat 250mm woofer beter geluid zo produceren dan een 200mm uitvoering. Dus een E100 is niet beter als een E90?

EDIT:
Misschien ga ik nu iets stoms zeggen, maar ik weet niet eens of ik uberhaupt wel een 5.1 set nodig heb. Ik lees nu de reviews op kieskeurig en de mensen zijn erg tevreden over hun JBL E90 en E100 en geven bijna allemaal aan dat ze hun subwoofer overbodig vinden. Is het misschien een idee om zo'n HK AVR245 te kopen met een tweetal van JBL E90/E100 speakers? Zou dit mij dan ook tevreden houden bij het kijken van een dvd film?
Daar had ik eigenlijk nog niet eens aan gedacht :D . En het houdt je zeker tevreden. Als je echt leuke fronts hebt staan, is dat beter dan een surroundset van 500 euro totaal prijs. Maar stel dat je alleen twee fronts wil: heb je zo'n 500 euro voor een speakerpaar te besteden (ervan uitgaande dat je de H/K als receiver neemt).

Dan kan je naast de JBL naar deze gaan kijken:

http://www.kieskeurig.nl/...7A05BC1256DC100571300.htm

Mission heb ik zelf en bevalt zeer goed. Van de m35i (de hoogste in de M serie) heb ik gelezen dat hij te veel bas geeft, net als de JBL e100 :+

Je zou ook naar Wharfedale 9.5 / 9.6 kunnen gaan kijken.

http://www.kieskeurig.nl/overview2/wharfedale/speaker.htm

Canton Le 190:

http://www.kieskeurig.nl/...F9DEFC1257075004C41F4.htm

Verder zijn B&W, Kef, Dynaudio, Dali, Focal, Monitor Audio, Klipsch goede merken. Maar nogmaals: ga luisteren! Voor hetzelfde geld bevalt JBL je totaal niet of bevalt de JBL e100 je totaal wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Laatst online: 09:25
Ik zou eerst hem eens in echt bekijken die E100! Het zijn echt grote bakbeesten! Zelf heb de E60 en deze kunnen al erg hard, als dat belangrijk is.

En die missions geven echt niet zoveel bass als een E100!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 07:16
Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:38:
[...]

Ik moet zeggen dat ik de JBL E100 ook wel erg mooi vind uitzien. 8) Het grote voordeel hiervan is dat ik niet meteen de woonkamer vol hoef te gooien met Heco speakers. Draadjes in een woonkamer vind ik alles behalve mooi :X
En daar hebben ze mooie gootjes voor uitgevonden :). Maar zoals iedereen hier al zegt neem gewoon je tijd hiervoor. Geen overhaaste dingen doen.

Ik heb zelf al een dikke drie jaar een AVR500 van H/K. Toentertijd (ik was 17) voor een prikkie kunnen kopen (tweedehands) op eBay. Bij de beste man geluisterd en meegenomen, nooit spijt van gehad.

Enkele maanden later (ook weer via eBay) een erg mooie JBL (5.1) set op de kop getikt. Gevraagd aan de aanbieder of ik m'n receiver mee mocht nemen om aldaar te luisteren. Was geen probleem. Na het luisteren besloten de set mee te nemen. Ik was toen voor een dikke 900 euro klaar. En ben rustig ook aan het kijken naar een nieuwe receiver. Maar daar moet je gewoon de tijd voor nemen :).

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gelukkie schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:54:
Ik zou eerst hem eens in echt bekijken die E100! Het zijn echt grote bakbeesten! Zelf heb de E60 en deze kunnen al erg hard, als dat belangrijk is.

En die missions geven echt niet zoveel bass als een E100!
Het gaat niet alleen om bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Omdat jij al een HK receiver hebt en ook op zoek bent naar iets nieuws, wat vind je van mijn keuze? Moet ik de AVR245 nemen of toch nog doorsparen voor de AVR345?
ZeRoXcOoL schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:54:
[...]

En daar hebben ze mooie gootjes voor uitgevonden :). Maar zoals iedereen hier al zegt neem gewoon je tijd hiervoor. Geen overhaaste dingen doen.

Ik heb zelf al een dikke drie jaar een AVR500 van H/K. Toentertijd (ik was 17) voor een prikkie kunnen kopen (tweedehands) op eBay. Bij de beste man geluisterd en meegenomen, nooit spijt van gehad.

Enkele maanden later (ook weer via eBay) een erg mooie JBL (5.1) set op de kop getikt. Gevraagd aan de aanbieder of ik m'n receiver mee mocht nemen om aldaar te luisteren. Was geen probleem. Na het luisteren besloten de set mee te nemen. Ik was toen voor een dikke 900 euro klaar. En ben rustig ook aan het kijken naar een nieuwe receiver. Maar daar moet je gewoon de tijd voor nemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad :) Ik ben zeker niet zo'n bass-fanaat. Ik vind het soms zelfs hinderlijk wanneer het overduidelijk aanwezig is. Daarentegen vind ik mijn huidige speakers te plat klinken (emotieloos) en dat mis ik soms. Ik hoorde 'hotel california live - the eagles' bij een collega van me en zijn speakers klonken super! Zo warm! Zoals het hoort ;) _/-\o_ (alleen zijn speakers waren zijn eigen producten / gemaakt tijdens zijn studie elektrotechniek :| tja, daar zijn er niet twee van :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Laatst online: 09:25
Klopt zeker, maar had dacht ik stukje terug gelezen dat deze kwa bass met elkaar werden vergeleken.

Die van the eagles (hell freezes over?) vond ik echt top klinken op mijn E60's, de E80 vond ik door de 2 basswoofers doffer klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:01:
[...]

Inderdaad :) Ik ben zeker niet zo'n bass-fanaat. Ik vind het soms zelfs hinderlijk wanneer het overduidelijk aanwezig is. Daarentegen vind ik mijn huidige speakers te plat klinken (emotieloos) en dat mis ik soms. Ik hoorde 'hotel california live - the eagles' bij een collega van me en zijn speakers klonken super! Zo warm! Zoals het hoort ;) _/-\o_ (alleen zijn speakers waren zijn eigen producten / gemaakt tijdens zijn studie elektrotechniek :| tja, daar zijn er niet twee van :+ )
Ah, nu komen we ergens. Als je warme speakers zoekt, ga dan zeker luisteren naar Wharfedale en Mission. De wat meer analytische B&W sound bijv. zal je dan al minder bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:58:
Moet ik de AVR245 nemen of toch nog doorsparen voor de AVR345?
Of toch maar de digitale Panasonic SA-XR700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
Anoniem: 166470 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:08:
[...]

Ah, nu komen we ergens. Als je warme speakers zoekt, ga dan zeker luisteren naar Wharfedale en Mission. De wat meer analytische B&W sound bijv. zal je dan al minder bevallen.
Denk ook aan de combinatie van versterker en luidsprekers. Bijvoorbeeld een Yamaha versterker geeft een behoorlijk ander geluid dan een Pioneer of een Sony. Maar dan ben je al verder dan onze topicstarter nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 09:20:
Bij stereo zijn je frontspeakers het belangrijkst, en bij 5.1 is je centerspeaker nog belangrijker: ongeveer 80% van het geluid bij 5.1 films komt uit je center!
De rear speakers moeten liefst wel eenzelfde klankkleur hebben als je fronts en center, maar ze hoeven niet zo laag te kunnen, dus boekenplankformaat is dan prima te doen. Maar wanneer je de plek en het budget voor floorstander rears hebt, is daar niks mis mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

tw_eek schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:32:
Wat was er mis met je T+A's??? Ik luister ondertussen al zo'n 18 jaar naar T+A TMR80 speakers (3-weg transmissielijn floorstanders), en die bevallen me nog steeds uitstekend!
Eerst op een Luxman LV-105u versterker (hybride, FET voortrap, buizen tussentrap en MOSFET eindtrap), en sinds een paar jaar op een Marantz AV9000/MM9000 combinatie.
In combinatie met dat soort "warme" versterkers blijven die T+A's gewoon fantastisch klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138414

Ik zou zeggen, kijk ook eens naar de Magnat Quantum 505 als frontspeaker. Alhoewel ik het niet een geweldige speaker vind qua uiterlijk, vind ik hem erg goed klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is denk ik een mooi apparaat alleen ik vind de HK receiver erg mooi passen bij een Samsung tv en de specs van de AVR 245 zijn ook niet verkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 14829 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:42:
[...]
Wat was er mis met je T+A's??? Ik luister ondertussen al zo'n 18 jaar naar T+A TMR80 speakers (3-weg transmissielijn floorstanders), en die bevallen me nog steeds uitstekend!
Eerst op een Luxman LV-105u versterker (hybride, FET voortrap, buizen tussentrap en MOSFET eindtrap), en sinds een paar jaar op een Marantz AV9000/MM9000 combinatie.
In combinatie met dat soort "warme" versterkers blijven die T+A's gewoon fantastisch klinken.
Allemaal termen die ik niet ken maar wilde juist roepen dat ik niet meer dan 500 euro te besteden heb aan mijn speakers (dat kunnen 2 speakers zijn of een 5.1 set natuurlijk). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 181923 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 00:48:
Is denk ik een mooi apparaat alleen ik vind de HK receiver erg mooi passen bij een Samsung tv en de specs van de AVR 245 zijn ook niet verkeerd ;)
Staar je niet blind op specs... Het is je gehoor die je moet bedienen, niet je ogen. :P

Maar de HK is natuurlijk ook een goede receiver, hoewel mijn voorkeur toch eerder uit zou gaan naar een Marantz. Maar qua klank en detail vind ik mijn Panasonic beter presteren dan bijvoorbeeld de Marantz 7500. Hoewel die Marantz toch echt veel duurder is en mijn Panasonic maar 430 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit is inderdaad ook een mooie receiver. Helaas is zijn prijskaartje wat aan de dure kant (635 euro) en ik weet niet hoe de reviews hiervan zijn. Ik heb gelukkig meer positieve reacties gehad over de HK receivers. Marantz, Denon, NAD zijn natuurlijk ook erg mooi maar helaas hebben zij geen hdmi receiver voor 500 euro. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
Anoniem: 14829 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:42:
[...]
Er is helemaal niets mis met T&A. Die van mij waren versleten :'( na meer dan 20 jaar trouwe dienst. De lagetonen begonnen uitelkaar te vallen. De buitenste ring werd poreus.
Lang gekeken naar andere T&A's. Het verschil tussen T&A en Elac is m.i. niet zo groot. De Elacs kon ik voor een hele goede prijs kopen. Vandaar Elac.
Mijn Elacs zijn de 209.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
M34i / 225 euro
http://www.hifisystems.nl...g-speaker--per-stuk-.html

M35i / 325 euro

KEF IQ5 / 245 euro
http://www.kieskeurig.nl/...A7E7EC12570750050BD3C.htm

Canton LE190 / 206 euro
http://www.redcoon.nl/ind...id/9004/refId/kieskeurig/

Wharfedale Diamond 9.6 / 269 euro
http://www.kieskeurig.nl/...F8446C125700A0049A610.htm

JBL E90 / 220 euro

JBL E100 / 234 euro

Ik heb in ieder geval besloten voor mezelf om te beginnen met twee speakers! Ik kan denk ik meer genieten van een volle stereo geluid dan zo'n platte 5.1 set. Hierboven staan de speakers die jullie geadviseerd hebben verschillend van 206 tot zo'n 325 euro. Nu zou ik graag de bovenstaande producten willen beluisteren. Waar zou ik zo'n range kunnen vinden in een winkel? Zijn er nog meer speakers die jullie mij adviseren? Welke zou volgens jouw smaak het beste bij jezelf passen en waarom? Thanks :)

edit:

Op de website waar ze Missions verkopen staat een bijzonder mooie uitleg over de capaciteit van de speakers. Denk hierbij aan: Kapton voice-coil former, Gold-plated connections, Bi-wire terminals en etc. Is dit iets wat alleen de Mission heeft of mag ik vanuit gaan dat elk van de bovengenoemde speakers een goldplated connection en een biwire terminal heeft?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 20-01-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 07:16
Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:58:
Omdat jij al een HK receiver hebt en ook op zoek bent naar iets nieuws, wat vind je van mijn keuze? Moet ik de AVR245 nemen of toch nog doorsparen voor de AVR345?

[...]
Ik maak uit je posts op dat je iets boven het 'start' segment zit. Ik zou 'gewoon' voor de 245 gaan. Ik zie de 345 niet staan op hk.com maar ik gok dat het verschil tussen beide versterkers 5 watt vermogen per kanaal is. Nou dan zeg ik pak de 245. Scheelt je denk ik zo'n 150 euro en het verschil tussen de receivers is minimaal.

Ik ben toentertijd onder andere voor een H/K gegaan vanwege Logic7. Die stereogeluid om kon zetten naar 5.1 geluid. Persoonlijk vond ik dat beter dat Dolby's ProLogic (wat er eveneens op zit), maar ben er nog steeds fan van.
Anoniem: 181923 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:39:
M34i / 225 euro

M35i / 325 euro

KEF IQ5 / 245 euro
http://www.kieskeurig.nl/...A7E7EC12570750050BD3C.htm

Canton LE190 / 206 euro
http://www.redcoon.nl/ind...id/9004/refId/kieskeurig/

Wharfedale Diamond 9.6 / 269 euro
http://www.kieskeurig.nl/...F8446C125700A0049A610.htm

JBL E90 / 220 euro

JBL E100 / 234 euro

Ik heb in ieder geval besloten voor mezelf om te beginnen met twee speakers! Ik kan denk ik meer genieten van een volle stereo geluid dan zo'n platte 5.1 set. Hierboven staan de speakers die jullie geadviseerd hebben verschillend van 206 tot zo'n 325 euro. Nu zou ik graag de bovenstaande producten willen beluisteren. Waar zou ik zo'n range kunnen vinden in een winkel? Zijn er nog meer speakers die jullie mij adviseren? Welke zou volgens jouw smaak het beste bij jezelf passen en waarom? Thanks :)

edit:

Op de website waar ze Missions verkopen staat een bijzonder mooie uitleg over de capaciteit van de speakers. Denk hierbij aan: Kapton voice-coil former, Gold-plated connections, Bi-wire terminals en etc. Is dit iets wat alleen de Mission heeft of mag ik vanuit gaan dat elk van de bovengenoemde speakers een goldplated connection en een biwire terminal heeft?
Ik heb zelf weinig ervaring met andere speakers. Maar een keer luisteren kan - zoals gezegd - helemaal geen kwaad. Anders als je je receiver gekocht hebt eens aan een zaak vragen of je hem mee nog nemen om verschillende sets te beluisteren.

En ik denk dat de keuze voor stereo prima is. Je kunt nu meer geld aan je speakers besteden en op een later moment er nog altijd een mooie center en twee boekplankjes bijkopen.

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok het is echt een lange tijd geleden dat ik hier heb gepost maar ik wil toch even een update plaatsen. Ik heb vandaag de mogelijkheid gehad om meerdere speakers en receivers te luisteren. \
Ik was van overtuigd dat het een HK 245 receiver zou worden maar ik heb vandaag besloten een voor een kwaliteit stereo versterker te kiezen. Na het luisteren naar meerdere versterkers vond ik de Denon en Marantz versterkers eruit springen. Wat klinken zij vol en warm zeg! :-D
Helaas vond ik de Denon versterkers iets te prijzig dus heb ik gekozen voor een Marantz PM 7001.
Dit is denk ik een van de betere stereo versterkers. Ik ga dit gebruiken met een Denon 1930 dvd/sacd speler. Dit is tevens een van de beste dvd spelers die ik ken. Nu zijn jullie denk ik ook erg benieuwd naar de speakers. Het was de bedoeling dat ik max. 250 euro zou uitgeven voor 1 speaker maar ik zit nu ruim aan het dubbele daarvan. Ik ben zo verkocht aan de KEF IQ9!
Ik kreeg kippenvel bij het luisteren naar de Kef IQ9 icm met de Denon en Marantz. Dus mochten hier gebruikers zijn die een Denon, Marantz of een KEF willen jullie dan jullie bevindingen noteren? :)

edit:

Heel misschien ga ik nog even doorsparen voor een Denon PMA-1500. Dit was namelijk in combinatie met de KEF IQ9 echt helemaal super! Wat zouden jullie mij adviseren? De Marantz of de Denon?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 08-04-2007 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

ik heb een denon avr-1907
Deze kan biwire aan (heb ik ook actief )
Dit doet hij door 2extra rear kanalen om te zetten naar front.
Dus in plaats van 7,1 set word het een 5,1 set.
Ik heb ze in combo met heco victa300 (boeken plank speakers)
Als ik jouw was zal ik naar de heco Victa 700 luisteren
Toen ik mijn boekenplank speakers ben wezen luisten heb ik meerden speakers beluistert.
Waaron ook de kef jbl jamo mission en enzz .
Persoonlijk vond ik mijn heco speakers heldere met hooge tonen.
Mog je meer geld over hebben kan je ook kijken heco Celan 700 serie.
Deze gaan nog hoger en lager namelijk 22 - 50.000 Hz
Naar deze speakers even luisteren kost geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 181923 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 23:09:
Ik kreeg kippenvel bij het luisteren naar de Kef IQ9 icm met de Denon en Marantz. Dus mochten hier gebruikers zijn die een Denon, Marantz of een KEF willen jullie dan jullie bevindingen noteren? :)
Waarom heb je zoveel bevestiging nodig? Jij krijgt er kippevel bij dus dat is de perfecte luidspreker voor jou. Ik vind ze totaal bagger klinken, maar ik hoer er bij jou niet naar te luisteren (ga je nu die speakers niet kopen omdat iemand anders ze niet mooi vindt?)
Heel misschien ga ik nog even doorsparen voor een Denon PMA-1500. Dit was namelijk in combinatie met de KEF IQ9 echt helemaal super! Wat zouden jullie mij adviseren? De Marantz of de Denon?
Versterkers maken altijd VEEL minder uit op het geluidsbeeld dan luidsprekers. Ik zou voor de goedkopere gaan als dat niet veel scheelt. Als jij de Denon mooier vindt (en waarschijnlijk ook wat mooier eruit vindt zien, het is een wat kloeker ding), dan moet je die nemen.

Dat van die speakers was trouwens een grapje, ik ken die kef's niet. Die Denon versterker vind ik niet echt heel bijzonder. Prima ding verder, maar niet superbijzonder ofzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JvS schreef op zondag 08 april 2007 @ 18:29:
[...]
Waarom heb je zoveel bevestiging nodig? Jij krijgt er kippevel bij dus dat is de perfecte luidspreker voor jou. Ik vind ze totaal bagger klinken, maar ik hoer er bij jou niet naar te luisteren (ga je nu die speakers niet kopen omdat iemand anders ze niet mooi vindt?)

[...]
Versterkers maken altijd VEEL minder uit op het geluidsbeeld dan luidsprekers. Ik zou voor de goedkopere gaan als dat niet veel scheelt. Als jij de Denon mooier vindt (en waarschijnlijk ook wat mooier eruit vindt zien, het is een wat kloeker ding), dan moet je die nemen.

Dat van die speakers was trouwens een grapje, ik ken die kef's niet. Die Denon versterker vind ik niet echt heel bijzonder. Prima ding verder, maar niet superbijzonder ofzo.
Het is dat ik hier helemaal geen kaas van hebt gegeten en natuurlijk is elk soort advies welkom. :)
Zonder jullie adviezen had ik niet eens gevraagd naar KEF speakers. Mag ik vragen welke set speakers en versterkers jij dan wel bijzonder vindt en wat hen bijzonder maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Persoonlijk hou ik het meest van een warme 'Britse/Amerikaanse' sound. Warm, vol en stevig. Japans klinkt naar mijn smaak toch vaak wat te schel en opdringerig, iets waar je vrij snel luistermoe van wordt.

Bij Corrupt hebben ze momenteel wat leuke dingen in de koopjeskelder.

Harman Kardon HK-3380 Stereo Receiver 249,-
Wharfedale DIAMOND 9.5 169,- p/s.

Een lekker Brits/Amerikaans klinkend setje voor een wel heel erg scherpe prijs.

Maar zoals eerder gezegd, geluid is zeer persoonlijk, dus ga vooral zelf luisteren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:47
Overweeg ook eens om 2ehands te kopen, dat scheelt je ontzettend veel geld. Zomaar een paar advertenties op htforum die interessant zouden kunnen zijn voor je:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=57872.0 (setje KEF eitjes)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=54535.0 (4x KEF Q70 voor 150 euro/stuk)

Ik heb zelf een tijdje geleden een setje Q7's 2ehands gekocht via htforum voor 600 euro, ben er nog steeds erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

2e hands kopen moet je doen als je zeker weet dat je die luidsprekers wil hebben. Of als het je niet zo heel veel kan schelen hoe ze klinken. Je kan dan moeilijk vergelijken en aan wat anderen ergens van vinden heb je niet zo heel veel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 8819 schreef op zondag 08 april 2007 @ 18:02:
ik heb een denon avr-1907
Deze kan biwire aan (heb ik ook actief )
Dit doet hij door 2extra rear kanalen om te zetten naar front.
Dus in plaats van 7,1 set word het een 5,1 set.
Ik heb ze in combo met heco victa300 (boeken plank speakers)
Als ik jouw was zal ik naar de heco Victa 700 luisteren
Toen ik mijn boekenplank speakers ben wezen luisten heb ik meerden speakers beluistert.
Waaron ook de kef jbl jamo mission en enzz .
Persoonlijk vond ik mijn heco speakers heldere met hooge tonen.
Mog je meer geld over hebben kan je ook kijken heco Celan 700 serie.
Deze gaan nog hoger en lager namelijk 22 - 50.000 Hz
Naar deze speakers even luisteren kost geen geld
Zijn er nog andere Denon versterkers die Bi-wire hebben? Wat vind je van deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.denon.de/site/datadir/gr/1_gr_eb_PMA1500AE_PSilver.jpg
http://www.denon.co.uk/si...ction=start&ver=&check=1#

Ik wilde in het begin ook een 5.1/7.1 receiver halen maar heb besloten om voor hetzelfde bedrag een hoogwaardig stereo versterker te halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 09-04-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-05 17:53
Anoniem: 181923 schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:16:
[...]

Zijn er nog andere Denon versterkers die Bi-wire hebben?
http://www.denon.de is een erg overzichtelijke site, vinde je alles wat je wil weten.

En zo'n pma-1500ae kun je moeilijk vergelijken met een instap/middensegment av reciever lijkt me. Als je beslist alleen voor stereo wil gaan boek je hier een hoop winst.

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ToniBraxton schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:30:
[...]

http://www.denon.de is een erg overzichtelijke site, vinde je alles wat je wil weten.

En zo'n pma-1500ae kun je moeilijk vergelijken met een instap/middensegment av reciever lijkt me. Als je beslist alleen voor stereo wil gaan boek je hier een hoop winst.
Thanks! Dus ik kan beter zo'n super kwaliteit PMA-1500 halen (winnaar EISA award?) dan zo'n Marantz 7000? Kun je mij misschien ook vertellen wanneer ik een Denon 1930 dvd speler zou aansluiten op een Denon receiver het geluid dat beter wordt weergegeven (misschien omdat ze op elkaar zijn afgestemd?) of maakt dit totaal niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 181923 schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:16:
Zijn er nog andere Denon versterkers die Bi-wire hebben?
Zou me daar niet al te druk om maken, Bi-Wire is nutteloos (i.t.t. Bi-Amping).
Pagina: 1