[IIS] PHP fsockopen blocked port

Pagina: 1
Acties:

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Nadat ik me suf gezocht heb, en niemand kan vinden met hetzelfde probleem richt ik me maar tot mijn vrienden tweakers.

Ik ben bezig met een php script, waarbij ik gebruik maak van fsockopen, echter kan ik naar geen enkele andere host connecten dan 127.0.0.1

Ik heb geinstalleerd:

IIS 5.1 (De standaard versie die geleverd wordt bij XP MCE)
PHP 5.2.0 (PHP Info)

Er is geen firewall aanwezig, geen router die het blokkeert. Tevens via de commandline kan ik op deze MCE bak wel connecten met telnet naar een andere server.

Conclusie die ik zelf heb getrokken:
IIS beschikt niet over de juiste machtigingen danwel mag uberhaupt niet extern connecten. Echter ben ik heir niet zeker van, en kan ik zelf ook nergens vinden waar ik dit in kan stellen

Ik gebruik het volgende PHP script, waar overigens niets mis mee is omdat ik op 2 andere servers dit script wel werkend heb.
code:
1
$socket = fsockopen($host, $qport, $errno, $errstr, $timeout);

Ik heb het hier in WSS geplaatst, omdat ik denk dat het aan de configuratie van IIS ligt, en niet aan mn script.
Zou iemand mij kunen vertellen waar dit aan ligt, danwel hoe het probleem op te lossen.

Can`t live without the mods

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Probeer 'm eens op commandline uit anders?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device