Toon posts:

[ATi X850XT] L2C return failed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben in het bezit van het volgende:
Asus A8V Via K8T800 s939 AGP 8x, sound (onderdelen die ik gebruik, LAN gebruik ik extern)
Western digital WD800JB
PowerColor X850XT AGP (correct gevoed via 2 molexen)
Voeding Zalman A400B

Hardware lijkt me keurig in orde. Geen rariteiten als ik niets vreemds doe zoals partities vermeubelen. Dat ging goed allemaal en het werkt correct, maar bij het afsluiten een BSOD. Systeem ging gewoon door met afsluiten en ging keurig uit. Niets in de logboeken gevonden :? Sindsdien niets vreemds meer gezien, maar wel telkens een fout in mijn eventviewer wat met de videokaart te maken heeft. Wie o wie weet dat dit kan betekenen?

Wat ik heel binnenkort ga doen: voltage voeding nogmaals meten. Dit omdat ik het voltage niet helemaa vetrouw. BIOS geeft 11,512 volt aan en Speedfan exact hetzelfde. Ook als ik een game in een venster start met een donkere achtergrond dan zie ik ruis. Mag dat?

Verder loopt het systeem ansich goed en heb ik geen last van datacorruptie. Wel heb ik soms dat ik rode of blauwe stippen zie in een film. In 3D heb ik geen artefacts. Het is puur en alleen in filmbestanden (zoals VOB en de intro van games).

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag al zo weinig op Google wat nu exact mijn klacht beschreef en daarom maakte ik een topic aan.

Het probleem van de L2C return failed is ver-hol-pen. Ik heb de nieuwste Omega drivers in de arm genomen en ik zie niets meer van rode stippen in een film of iets in de eventviewer :)

Ik heb gewoon handmatig de oude Catalyst weten de killen. Dit deed ik uiteraart in veilige modus waar ik mijn gang kon gaan.

Een vraag: Omega drivers schijnen trager te zijn dan de nieuwste reguliere Catalyst drivers. Dat is dus absoluut niet waar want ik haal dezelfde performance als voorheen, maar nu met 2xAA en 8xAF. Geen centje pijn terwijl ik dat eerst niet kon :o

De oude drivers waren de Catalyst 6.4 drivers. Nu heb ik Omega 3.8.330; erg fijne drivers _/-\o_