Toon posts:

[vistax64] realtek ac97 5.1 werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Onder vista x64 werken mijn creative 5.1 G500 progamer boxen niet goed, alleen de sub en de voorste speakers werken onder windows media player en itunes.
Het vreemde is dat als ik naar de Sound manager linksonderin ga en dan de speakers test, er wel geluid uit elke speaker komt.

Ik heb een asus A8N-SLI premium moederbord,
Vista ALC850 codecs zijn geinstalleerd.

Driver version: 6.0.1.6211
DirectX Version: 10.0
Audio Controller: nVidea(0059)
Audio Codec: ALC850

Ikzelf denk dat het komt omdat er nog geen Chipset drivers voor vista zijn voor mijn moederbord.
Maar waarom doen ze dan wel in de Sound Manager? En als ik muziek wil afspelen niet...

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:48:
Ik zit met het volgende probleem:

Onder vista x64 werken mijn creative 5.1 G500 progamer boxen niet goed, alleen de sub en de voorste speakers werken onder windows media player en itunes.
Het vreemde is dat als ik naar de Sound manager linksonderin ga en dan de speakers test, er wel geluid uit elke speaker komt.

Ik heb een asus A8N-SLI premium moederbord,
Vista ALC850 codecs zijn geinstalleerd.

Driver version: 6.0.1.6211
DirectX Version: 10.0
Audio Controller: nVidea(0059)
Audio Codec: ALC850

Ikzelf denk dat het komt omdat er nog geen Chipset drivers voor vista zijn voor mijn moederbord.
Maar waarom doen ze dan wel in de Sound Manager? En als ik muziek wil afspelen niet...
Check eens de audio-instellingen van windows zelf.
Welke mediaspeler gebruik je trouwens?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de geluidsinstellingen van vista getest in het configuratiescherm onder geluid, maar ook hier werken alle speakers gewoon.
Ik gebruik Itunes en Windows media player, maar bij beide programma's alleen stereo geluid :(

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Dit ligt puur aan Vista. Vista is wat meer lettende op de geluidssignalen geworden. Stereo = stereo en dus 2 boxen. Surround = surround, dus meerdere boxen. Bij XP was dit nog anders. Vind het ook een groot nadeel van Vista, misschien is dit binnenkort te wijzigen in control panels van geluidskaarten zelf.

[ Voor 15% gewijzigd door potatox op 18-01-2007 18:32 ]

--

Verwijderd

Topicstarter
potatox schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:31:
Dit ligt puur aan Vista. Vista is wat meer lettende op de geluidssignalen geworden. Stereo = stereo en dus 2 boxen. Surround = surround, dus meerdere boxen. Bij XP was dit nog anders. Vind het ook een groot nadeel van Vista, misschien is dit binnenkort te wijzigen in control panels van geluidskaarten zelf.
oke duidelijk, dus het ligt niet aan mijn hardware of drivers.
maargoed ik neem aan dat meer mensen dit storend ervaren, en er zullen ongetwijfeld wel tweakers zijn die hier wat op gevonden hebben.

• Tha Ra
Als je echt graag 5.1 geluid wilt, moet je powerdvd 7 nemen, daar zit namelijk Dolby Prologic II op

Verwijderd

Topicstarter
Tha Ra schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:40:
Als je echt graag 5.1 geluid wilt, moet je powerdvd 7 nemen, daar zit namelijk Dolby Prologic II op
Het liefst wil ik dat 5.1 met Itunes werkt, ik heb namelijk geen mp3's op mn computer, alles staat op mn ipod, en dat wil ik graag zo houden omdat ik het zo fijn vind :)

• Tha Ra
Mischien kan je opzoek gaan naar een goedkope geluidskaart die Dolby Prologic II ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Tha Ra schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:23:
Mischien kan je opzoek gaan naar een goedkope geluidskaart die Dolby Prologic II ondersteund.
en dan gaan alle boxen onder Itunes wel werken?

• Tha Ra
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:46:
[...]

en dan gaan alle boxen onder Itunes wel werken?
Als het goed is wel, het verdeeld het geluid over de 5 boxen en zo krijg je surroundgeluid; upmixen heet dat. Creative heeft wel kaartjes met Dolby Prologic II, maar als je goedkoop wilt houden moet je kijken thrust ofzo ;)
Pagina: 1