Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
En een andere GBIC? / Orgineel Cisco?
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Diezelfde GBIC deed het prima in een andere Cisco 3550 switch die de mensen van Priority mee hadden. Het zou opzich compatible moeten zijn dus.Bl@ckbird schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:02:
En een andere GBIC? / Orgineel Cisco?
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
"opzich compatible" bestaat niet bij Cisco...DGTL_Magician schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:19:
[...]
Diezelfde GBIC deed het prima in een andere Cisco 3550 switch die de mensen van Priority mee hadden. Het zou opzich compatible moeten zijn dus.
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Dat de SPF herkent wordt als 1000BaseLH is goed. Binnen Cisco is LX en LH het zelfde.
The Cisco GLC-LH-SM fully complies with the IEEE 802.3z 1000BaseLX standard. However, their higher optical quality allows them to reach 10 km over single-mode fiber (SMF) versus the 5 km specified in the standard. Bron: http://www.cisco.com/en/US/products/hw/modules/ps5000/ps5249/index.html
Darnaast raad ik je zowie zo aan de originele Cisco SFP's te gebruiken.
Edit: zie net dat het om de GBIC ging en niet de SFP maar daar geldt het zelfde voor volgens mij.
The Cisco GLC-LH-SM fully complies with the IEEE 802.3z 1000BaseLX standard. However, their higher optical quality allows them to reach 10 km over single-mode fiber (SMF) versus the 5 km specified in the standard. Bron: http://www.cisco.com/en/US/products/hw/modules/ps5000/ps5249/index.html
Darnaast raad ik je zowie zo aan de originele Cisco SFP's te gebruiken.
Edit: zie net dat het om de GBIC ging en niet de SFP maar daar geldt het zelfde voor volgens mij.
[ Voor 15% gewijzigd door Patryn op 21-01-2007 16:21 ]
Whitelabel / 3rd party GBICs kunnen prima samenwerken met Cisco apparatuur.DGTL_Magician schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:19:
[...]
Diezelfde GBIC deed het prima in een andere Cisco 3550 switch die de mensen van Priority mee hadden. Het zou opzich compatible moeten zijn dus.
Maar als het niet werkt, heb je een probleem.
Je kunt dan wel een TAC case openen bij Cisco, maar je krijgt je vraag dan even hard terug geketst...
(Vanwege niet originele Cisco GBICs.)
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Mijn ervaring is dat er los van de merken en gedoe 2 soorten gbics zijn..
de el-cheapo zonder eeprom chippie, die zijn lasti te herkennen door het systeem, melden hun type niet of incorrect en zijn redelijk dom.. maar wel erg goedkoop..
de goede gbic's met chippie.. die melden netjes wie en wat ze zijn en kunnen vaak ook in en uitgaande licht vermogens weergeven etc..
wellicht heb je ene el-cheapo geplaatst in een switch die dat niet leuk vindt ??
de el-cheapo zonder eeprom chippie, die zijn lasti te herkennen door het systeem, melden hun type niet of incorrect en zijn redelijk dom.. maar wel erg goedkoop..
de goede gbic's met chippie.. die melden netjes wie en wat ze zijn en kunnen vaak ook in en uitgaande licht vermogens weergeven etc..
wellicht heb je ene el-cheapo geplaatst in een switch die dat niet leuk vindt ??
IP Rocks
Pagina: 1