[Cisco]Catalyst 4506 herkent 1000BASE-LX GBIC niet

Pagina: 1
Acties:

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Wij hebben een aantal 4500 series catalyst switches staan als distributie switches in een netwerk. Aan een 4506 met Supervisor4 engine willen we een remote lokatie koppelen via Fiber. Hiervoor zijn aan de ene kant een SFP en de andere kant een GBIC aangeschaft.

De SFP werkt prima in een nieuwe 3560 switch, de GBIC in de 4500 wil maar niet meewerken.
Als eerste werd de GBIC niet herkend, daarom maar een software update uitgevoerd van IOS versie 12.1(19) naar versie 12.2(20). Nu wordt wel herkend dat er een module is geplaatst maar helaas wordt het foutief gezien als een 1000BASE-LH.

De GBIC in kwestie is een Agilent HFCT 5611. Heeft iemand hier ervaring mee/een oplossing voor?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En een andere GBIC? / Orgineel Cisco?

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:54

Predator

Suffers from split brain

De laatste IOS voor de c4506 met sup4 is 12.2.31-SGA, die kan je nog proberen, maar als dat niet werkt zit er volgens mij niet ook niet veel meer op of:
• TAC openen bij Cisco
• Ruilen voor een Cisco GBIC bij leverancier

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Bl@ckbird schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:02:
En een andere GBIC? / Orgineel Cisco?
Diezelfde GBIC deed het prima in een andere Cisco 3550 switch die de mensen van Priority mee hadden. Het zou opzich compatible moeten zijn dus.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

DGTL_Magician schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:19:
[...]

Diezelfde GBIC deed het prima in een andere Cisco 3550 switch die de mensen van Priority mee hadden. Het zou opzich compatible moeten zijn dus.
"opzich compatible" bestaat niet bij Cisco...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Patryn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
Dat de SPF herkent wordt als 1000BaseLH is goed. Binnen Cisco is LX en LH het zelfde.

The Cisco GLC-LH-SM fully complies with the IEEE 802.3z 1000BaseLX standard. However, their higher optical quality allows them to reach 10 km over single-mode fiber (SMF) versus the 5 km specified in the standard. Bron: http://www.cisco.com/en/US/products/hw/modules/ps5000/ps5249/index.html

Darnaast raad ik je zowie zo aan de originele Cisco SFP's te gebruiken.

Edit: zie net dat het om de GBIC ging en niet de SFP maar daar geldt het zelfde voor volgens mij.

[ Voor 15% gewijzigd door Patryn op 21-01-2007 16:21 ]

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DGTL_Magician schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:19:
[...]

Whitelabel / 3rd party GBICs kunnen prima samenwerken met Cisco apparatuur.
Maar als het niet werkt, heb je een probleem.

Je kunt dan wel een TAC case openen bij Cisco, maar je krijgt je vraag dan even hard terug geketst...
(Vanwege niet originele Cisco GBICs.)

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Mijn ervaring is dat er los van de merken en gedoe 2 soorten gbics zijn..

de el-cheapo zonder eeprom chippie, die zijn lasti te herkennen door het systeem, melden hun type niet of incorrect en zijn redelijk dom.. maar wel erg goedkoop..

de goede gbic's met chippie.. die melden netjes wie en wat ze zijn en kunnen vaak ook in en uitgaande licht vermogens weergeven etc..

wellicht heb je ene el-cheapo geplaatst in een switch die dat niet leuk vindt ??

IP Rocks

Pagina: 1