Toon posts:

hoge CPU temperatuur, sensor defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Aopen ax4bs pro moederbord met daarop een 1.7 intel processor.
in mijn bios geeft de temperatuur sensor ca. 70 graden aan, ook al start ik hem net op.
Het koelblok van de processor is totaal niet warm en daarom heb ik de pasta verwijderd en vervangen. probleem is echter hiermee niet opgelost.
In het bios kan ik volgens mij de temperatuur sensor niet uitschakelen of instellen.
weet iemand een oplossing voor dit probleem want opstarten is onmogelijk geworden.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:24
Dan zou ik nog eens goed kijken, bij de meeste BIOS'en kun je die maximum temperatuur uitschakelen.

Maar je weet wel zeker dat je je koeler goed contact maakt met je cpu?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het nog een keer opnieuw doen, je weet maar nooit. Ik hou je op de hoogte... en in de bios is niks te vinden.

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
geeft ie niet Fahrenheit aan?

70 graden F = 21,11 graden C

edit: maarja, 21 graden is ook wel weer erg laag, hooguit bij een koude start, en dan alleen aan t begin.

[ Voor 47% gewijzigd door -Arcane- op 18-01-2007 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
helaas ben bang dat het niks wordt, nog steeds het zelfde.
iemand nog suggesties?

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
21 graden kan best, mijn vorige PC van 1,6 GHz P4 was ook zo iets, ook na uren op de pc.

Verwijderd

Topicstarter
70 graden Celcius, ben bang dat het 1 en het ander vervangen moet gaan worden. toevallig nog een goed adres voor upgrade setjes?

Verwijderd

ik weet niet waar je vandaan komt maar ASCI-Enschede heeft nu niet al te dure upgrade setjes staan

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost, tempsensor cpu gaf een veel te hoge teperatuur aan.
Bios geupdate en de temperatuur is keurig rond de 40 graden.
in ieder geval bedankt voor de reacties.
Pagina: 1