DX10 gaming systeem, 1600-1700 euro

Pagina: 1
Acties:

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-01 23:10
Binnenkort komt Supreme Commander uit. Deze opvolger van de 10 jaar oude king of RTS, Total Annihilation, zal gebruik maken van dx10, multiple processors en heeft dual monitor support.

Mijn huidige systeem is een AthlonXP 2400+ met 1GB ram en 6800LE@12x6,380x860MHz.
Ik wil mijn 2 ide HD's, SATA HD en mijn ide Drives meenemen naar een nieuw systeem.
Keyboard, muis en headset heb ik al.

Om Supreme Commander redelijk te kunnen draaien wil ik dus een dual core systeem met dx10 kaart. Mijn budget is 1600-1700 euro.

Het volgende heb ik in gedachten:
  • Antex Sonata II, 110 euro
  • Asus P5N-E SLI, 113,50 euro
  • Intel Core 2 Duo E6600, 301 euro
  • Corsair TWIN2x 2048-6400C4, 275 euro
  • Seagate Barracuda 320GB Sata-300, 95,50 euro
  • Scythe Ninja+120mm fan, 35,40 euro
  • Asus 8800GTS, 384 euro
  • Fujitsu Siemens 22" WS, 349 euro
Ik laat de boel monteren voor 35 euro

Totaal +/- 1700 euro

Ik ga de 6600 overclocken tot ongeveer 3.2GHz.

Is dit een goed systeem of heeft iemand een beter idee? :?

Verwijderd

Aangezien je Supreme commander maar redelijk hoeft te draaien, kun je ook al makkelijk overweg met een x1950 pro.. ;) , en scheelt veel geld, en dan kun je over een tijdje altijd nog upgraden.. Verder ziet het er wel goed uit..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 16:51 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je hebt behoorlijk high-end onderdelen, dus het systeem is goed ja. Wilde je nog meer weten? :?

• M411007
Met redelijk bedoel ik dus een resolutie van 1680x1050 met ongeveer 40 fps bij multiplayer. :P

Wat ik wil weten is of de keuze van de onderdelen goed is. Er zijn genoeg mensen die meer ervaring hebben van hardware dan ik. Is het mobo goed? Komt er voor 23 februari een betere videokaart uit? Is dit geheugen goed om te overclocken? Past alles in deze case? Dat soort vragen.

Volgens mij moet het allemaal wel werken. Maar aangezien het een hoop geld is wil ik het graag zeker weten en stel ik anderen hun mening op prijs. :)

[ Voor 69% gewijzigd door M411007 op 18-01-2007 16:56 ]

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
ik zou nooit voor dual core gaan, ookal gaan nu een hoop mensen gillen.

vroeger met 2 cpu's op je moederbord, daarna hyperthreading en nu dual core... mijn ervaring is, het moet maar werken... zoek maar eens op een game + dual core. zul je vaak zien dat je bv moet alt - tabben snel en dan 1 core uitschakelen enzo. tevens als het echt op rekenkracht van 1 proces uitkomt wint 1 core toch? naja sla me niet dood, maar dat vind ik ;)

http://specs.tweak.to/12504

• M411007
autodidact schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:56:

.,zoek maar eens op een game + dual core...
ik speel momenteel de beta van het spel en heb al in verschillende reviews gelezen dat het van alle cores gebruik maakt. Het speelt zelfs het beste op een Mac Quadcore.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

vroeger met 2 cpu's op je moederbord, daarna hyperthreading en nu dual core... mijn ervaring is, het moet maar werken... zoek maar eens op een game + dual core. zul je vaak zien dat je bv moet alt - tabben snel en dan 1 core uitschakelen enzo. tevens als het echt op rekenkracht van 1 proces uitkomt wint 1 core toch? naja sla me niet dood, maar dat vind ik ;)
Puur kijkend naar de snelheid van 1 core is de core 2 duo ook gewoon het beste dus ook al gebruiken spellen de 2de core niet (wat er steeds meer wel doen), je bent gewoon het slims af met een core 2 duo...

specs

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

supreme commander heeft veel profijt van een dual core dus...
ik zie ook niet in waarom hij het niet zou doen

edit: beetje laat :/

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44

Dan blijf jij toch gewoon op enkele core cpu's werken, terwijl de hele cpu-markt over is geschakeld op dualcores? :) Dat er nog lang niet alles uit dualcores wordt gehaald wat er te halen valt ben ik met je eens, maar de prestatiewinsten zijn zeker aangenaam en de ontwikkelingen qua singlecores zullen (al dan niet binnenkort) een keer op gaan houden of achter gaan lopen.

The devil is in the details.

• RoD
  • Niet online

RoD

* RoD doet

Multitasken is effectief als je meerdere cores hebt. Games gaan steeds meer dual core ondersteunen, dus in de (nabije) toekomst zul je er voordeel uithalen. Bovendien zijn die C2D's zo snel dat zelfs met een enkele core de snelheid al indrukwekkend is.
Definieer goed.
Komt er voor 23 februari een betere videokaart uit?
Mijn glazen bol is stuk. Misschien kun je wat vinden in nieuwsberichten en aankondigingen. Ik weet in ieder geval dat er in maart nieuwe DX10 kaarten komen. Waarschijnlijk. Volgens mij langzamere broertjes van de 8800GTS/GTX. Maar dat is eeuwen in hardwareland.
Is dit geheugen goed om te overclocken?
Waarom zou je? Met PC6400 kun je de cpu al zo'n stuk overklokken dat ik me afvraag of je nog meer bandbreedte nodig hebt.
Past alles in deze case?
Die vraag is ook al honderden keren voorbij gekomen. In short: ja het past.

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
:D gillende mannen LOL

naja ligt er dus aan welke games je doet, ik speel battlefield 2, counterstrike 1.6 en command en conquer generals, en die hebben alle 3 problemen met dual core muhaha

beetje topic hijack dit, maar een dual core van 1.6 x2 is dus never een 3.2 ,,,, dachtik :) ja ik snap dat als alle software het goed doet een dual core wint, ligt dus aan welke games je wil spelen

http://specs.tweak.to/12504

• RoD
  • Niet online

RoD

autodidact schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:26:

naja ligt er dus aan welke games je doet, ik speel battlefield 2, counterstrike 1.6 en command en conquer generals, en die hebben alle 3 problemen met dual core muhaha

beetje topic hijack dit, maar een dual core van 1.6 x2 is dus never een 3.2 ,,,, dachtik :) ja ik snap dat als alle software het goed doet een dual core wint, ligt dus aan welke games je wil spelen
Nee, je mag zeker het aantal ghz niet optellen. Maar dual core (of meerdere cores) heeft wel de toekomst, lijkt me.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44
Je moet je dan ook niet blind gaan staren op kloksnelheden. Een Core 2 Duo 1.86GHz rent rondjes om een Pentium 4 met 3.2GHz, ook als er maar één core gebruikt wordt.

The devil is in the details.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024

Kom eens onder die steen vandaan, een Core 2 Duo is veel sneller dan welk mogelijke single core ook. Er is gewoon geen Core 2 Solo die ook nog eens goed verkrijgbaar is, je stopts toch geen Pentium 4 meer in je gaming pc.

Bovendien hebben alleen sommige AMD Athlons dat probleem met dat alt tabben , waar trouwens ook een patch voor uit is.

En als je het geld hebt voor die 8800 waarom niet he, btw ik zou wel even wat reviews opzoeken van het mobo want ik meen slechte dingen gelezen te hebben, kon ook de P5N32 zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Dutch_Razor op 18-01-2007 21:02 ]

Verwijderd

Problemen met AMD dualcores...ik heb nul problemen met mn C2D E6600

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Ik zou nog even wachten dan met upgraden.
Een optie is ook voor zo'n 220 euro een ati x1950pro 512mb AGP kaart nog te kopen.

Verder je CPU(xp3200 is wel te halen meestal zonder problemen) wat hoger te clocken evenals je ddr (gewoon fsb dus omhoog en eventueel voltage als het vastloopt of reboot, hitte is vrijwel nooit een probleem)

Ik heb nu zelf een xp2800mobile op 2420mhz draaien(xp3600+?) en 1GB bh-5@ 220-2-2-2 latencies en een 6800le@16p5v 415mhz core en 800mhz ddr.

Nog even een tijdje lekker spelen en dan mijn laatste upgrade voor dit systeem een ati x1950pro 512mb :) (over 4-6maandjes)

Daarna ga ik ook over op intel conroe duo, ddr2 en pci-E. (over minmaal 1jaar)

Zo langzaam is ons systeem nog niet hoor :*)

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020

tja, wellicht kan je voortaan je eerst verdiepen in de ontwikkelingen, voor je als een kip zonder kop reageert.
Inmiddels sta je op tweakers echt voor paal als je denkt dat een 3,2 ghz beter is dan een 1,6 ghz (dual core of niet). Want dat zegt namelijk geen reet.

Koop jij nu maar lekker de processor met de hoogste ghz, dan koopt de rest gewoon de processor die het beste presteert :+

Ontopic: Mooi systeem.
Trouwens een mooi moederbord voor die prijs. Heeft volgens mij echt erg veel aan boord.
Alleen geen idee hoe goed het moederbord is met overclocken.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Quacka
ToFast schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:12:
Ik zou nog even wachten dan met upgraden.
Een optie is ook voor zo'n 220 euro een ati x1950pro 512mb AGP kaart nog te kopen.

Verder je CPU(xp3200 is wel te halen meestal zonder problemen) wat hoger te clocken evenals je ddr (gewoon fsb dus omhoog en eventueel voltage als het vastloopt of reboot, hitte is vrijwel nooit een probleem)
Dus je wilt dat hij een verouderde cpu gaat vervangen, door een iets minder slechte cpu?
Als je nu draait met XP 2400, dan mag je best geld vrij maken voor een upgrade.
De snelheidswinst is groot.

En vooral het geld wat je er aan besteed is zo zonde. Het is alleen maar uitstel van executie, want die cpu is gewoon te traag. Neen het hele platform is zelfs achterhaalt.
AMD zit zelfs al 3 sockets verder, kan je na gaan...
Ik heb nu zelf een xp2800mobile op 2420mhz draaien(xp3600+?) en 1GB bh-5@ 220-2-2-2 latencies en een 6800le@16p5v 415mhz core en 800mhz ddr.

Nog even een tijdje lekker spelen en dan mijn laatste upgrade voor dit systeem een ati x1950pro 512mb :) (over 4-6maandjes)

Daarna ga ik ook over op intel conroe duo, ddr2 en pci-E. (over minmaal 1jaar)

Zo langzaam is ons systeem nog niet hoor :*)
Je kan het ermee redden.
Maar als je een beetje leuk wil gamen op een 22inch scherm, dan kom je echt in de problemen met jouw setup. Overclockt of niet...
Het ligt er dus net aan welk eisen je stelt aan een systeem.

• M411007
Hmm als die ati kaarten voor maart uitkomen is dat ook een leuke optie. Ik ben echter bang dat de lengte van 30 cm niet gaat passen in deze case.
Ik wil graag een stille case die niet langer is dan 50 cm en de firewire/usb/headset aansluiting voor of boven heeft zitten. En dat er natuurlijk een 8800GTS of ATi2x00 kaart in past.

Mijn socket-A systeem ga ik niet verder upgraden. De laatste upgrade was de videokaart. Het hele systeem kan nog net, maar het is nu gewoon tijd voor een nieuw systeem waar ik weer een tijdje mee vooruit kan.
Vandaar ook de 650i chipset van het mobo (kan 1333 MHz processoren aan)

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01 12:01
Erg leuk om dit topic tegen te komen. Ik zit in precies dezelfde situatie: die hard ta fan, supcom komt binnenkort uit -> nieuwe pc nodig die het full blown kan draaien :-D

Verwijderd

Tip:
Casing: Thermaltake Armor,mooi, groot, USB aan bovenkant mogelijk!
GPU: Neem nu een goedkopere, en koop later een DX10 kaart!
Floris

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 11:24 ]

• Quacka
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:23:
Tip:
Casing: Thermaltake Armor,mooi, groot, USB aan bovenkant mogelijk!
GPU: Neem nu een goedkopere, en koop later een DX10 kaart!
Floris
:X
misschien kan je beter zorgen dat je weet wat je zelf gaat nemen, voor je andere mensen gaat adviseren..

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 11:29
Quacka schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:50:
[...]

:X
misschien kan je beter zorgen dat je weet wat je zelf gaat nemen, voor je andere mensen gaat adviseren..

Wat cases betreft: Smaak is altijd persoonlijk, Floris...

Ontopic:

Weer een goede setup...
Je hebt bewust gekozen voor Cas 4, maar Cas 4 of Cas 5 maakt in de praktijk bijna niks uit. Hier kan je enigzins op besparen als daar een behoefte voor is.

Is Raid 0 voor de harde schijven een optie? Als je het mij vraagt een must voor zo'n systeem.

In dit geval kan je het beste voor de goedkoopste 8800GTS gaan.
Als dit nou een upgrade was of als je een systeem zelf in elkaar zou schroeven, dan kan je beter voor de EVGA 8800GTS/X gaan, omdat ze een flexibele (je mag cooler eraf halen en overclocken, zie voorwaarden) levenslange garantie hebben en een Step-Up Program (zie voorwaarden) aanbieden. Het houdt ongeveer in dat als je een aparte EVGA videokaart koopt, dan kan je je videokaart binnen 90 dagen inwisselen voor een betere of nieuwere (met extra betaling indien nodig). Alleen reference kaarten worden dan aangeboden voor Step-Up (geen KO, Superclocked etc.).

Voor het scherm zou ik toch voor een wat bekender merk gaan zoals Samsung, Iiyama of Acer. De Samsung 226BW bijvoorbeeld... ;)

Verder is het een goede setup.

[ Voor 67% gewijzigd door Limit-NL op 21-01-2007 12:34 . Reden: toch nog wat zinnigs schrijven ]

Pagina: 1