Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ongeluk gehad, dader weg, wie betaalt nu de schade?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 21:28
Heb gister voor het eerst een eigen auto gehaald, had 'm graag in het 'Show je auto'-topic gezet, maar dat gaat nu effe niet lukken. Ik stond voor het verkeerslicht. Ik krijg groen. Ik trek op, auto slaat af, ik start en zie hele grote kabine van vrachtauto in de spiegel naderen. Boem. We stonden voor een drukke kruising, linksaf voorgesorteerd. Nou was er aan de overkant, rechtdoor dus een straat met volop ruimte en die ben ik ingereden in de hoop dat hij zou volgen. Dat deed hij dus niet. Ik weet het, ik had beter bij het licht kunnen blijven staan, maar dit was dus echt de allereerste keer dat ik alleen in de auto zat en ik wist zo gauw niet wat te doen :(. Ik weet dus alleen het tijdstip en dat het een blauw met witte vrachtauto was, maar geen kenteken of bedrijfsnaam ofzo. Ik ben aan de schade niet schuldig, maar de dader is er dus vandoor. Hoe gaat het in z'n werk in zo'n geval? Achterbumper van auto zat er heel raar op en de kofferbak was verwrongen. Ik heb het schadeformulier ingevuld en dat gaat naar mijn verzekeraar, er moet ook nog een proces verbaal van de politie bij zei mijn verzekeraar. Ik moet ook zeggen dat de moed om nog te gaan rijden mij even ontbreekt.

Verwijderd

Heb je een kenteken ?
Heb je getuigen ?
Al bij de politie geweest ?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Ik zou eens op de site van het Waarborgfonds kijken ;)

[ Voor 21% gewijzigd door André op 18-01-2007 16:43 ]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
waarborgfinds inderdaad
een onbekend gebleven motorrijtuigbestuurder, die is doorgereden na het ongeval;
wat een eikel, doorrijden na een ongeval; is strafbaar :( zou toch alles in het werkstellen om te achterhalen wat voor truck het was

Verwijderd

xabre16v schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:45:
waarborgfinds inderdaad
[...]
wat een eikel, doorrijden na een ongeval; is strafbaar :( zou toch alles in het werkstellen om te achterhalen wat voor truck het was
TS is zelf ook weg gereden :)
TS had ff moeten uitstappen en kenteken moeten noteren, praatje maken en daarna pas eventueel de auto(s) verplaatsen.

• Dancing_Animal
Ik ben al wel bij de politie geweest, maar die gaven zo'nzelfde blauwe schadeformulier dat ik bij de koop van de dealer er al bij had gekregen. Verder zullen er best mensen zijn geweest in auto's of op de stoep die het gezien of gehoord hebben, maar ik ben niet meer naar die plek teruggegaan omdat die vrachtwagen al weg was.

Voor de Rijswijk-kenners, ik stond op de Geestbrugweg (en kwam dus net van Auto Palace de Binckhorst), op de middelste strook om naar links te gaan, de Haagweg op en ik reed, en dat mocht dus niet maar ik wist zo gauw niet wat te doen, de Herenstraat in. De Haagweg op leek me geen optie aangezien dat zo'n grote weg is waar je niet even op kan gaan stilstaan.
Kenteken en bedrijfnaam- of logo heb ik niet. Ik kan wel iedere dag om 13.45 daar gaan kijken of zo'n zelfde cabine/vrachtauto voorbij komt, maar dat lijkt me zoeken in een hooiberg.

Ik ga eens kijken bij Waarborgfonds, bedankt mensen, jullie horen nog van me! En als ik 'm weer heb post ik natuurlijk foto's (misschien maakt die schademeneer ook wel foto's, die krijgen jullie dan ook)..

• Dancing_Animal
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:50:
[...]

TS had ff moeten uitstappen en kenteken moeten noteren, praatje maken en daarna pas eventueel de auto(s) verplaatsen.
Daar heb je wel gelijk in, het ging echter allemaal zo snel. En ik ben juist alijd degene die een kenteken onthoudt als ik iets raars bij aan of met een auto zie gebeuren.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-11 01:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dancing_Animal schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:55:
Ik ben al wel bij de politie geweest, maar die gaven zo'nzelfde blauwe schadeformulier dat ik bij de koop van de dealer er al bij had gekregen. Verder zullen er best mensen zijn geweest in auto's of op de stoep die het gezien of gehoord hebben, maar ik ben niet meer naar die plek teruggegaan omdat die vrachtwagen al weg was.

Voor de Rijswijk-kenners, ik stond op de Geestbrugweg (en kwam dus net van Auto Palace de Binckhorst), op de middelste strook om naar links te gaan, de Haagweg op en ik reed, en dat mocht dus niet maar ik wist zo gauw niet wat te doen, de Herenstraat in. De Haagweg op leek me geen optie aangezien dat zo'n grote weg is waar je niet even op kan gaan stilstaan.
Kenteken en bedrijfnaam- of logo heb ik niet. Ik kan wel iedere dag om 13.45 daar gaan kijken of zo'n zelfde cabine/vrachtauto voorbij komt, maar dat lijkt me zoeken in een hooiberg.

Ik ga eens kijken bij Waarborgfonds, bedankt mensen, jullie horen nog van me! En als ik 'm weer heb post ik natuurlijk foto's (misschien maakt die schademeneer ook wel foto's, die krijgen jullie dan ook)..
Blauw met wit was die auto... Er zit daar een Aldi, die is ook blauw-wit :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Dancing_Animal
He dank je, ik ga eens kijken hoe die wagens van hun er uit zien. Volgens mij was de voorkant van die cabine trouwens horizontaal gestreept wit en blauw. En vrij recht aan de voorkant.

[ Voor 9% gewijzigd door Dancing_Animal op 18-01-2007 17:04 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-11 01:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dancing_Animal schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:01:
He dank je, ik ga eens kijken hoe die wagens van hun er uit zien. Volgens mij was de voorkant van die cabine trouwens horizontaal gestreept wit en blauw.
Bij nader inzien toch misschien niet?

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2a/Aldi-truck.jpg/800px-Aldi-truck.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 18-01-2007 17:02 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Dancing_Animal schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:35:
Ik moet ook zeggen dat de moed om nog te gaan rijden mij even ontbreekt.
Laat in ieder geval je rijden niet daardoor beïnvloeden. Dat gebeurd nog bij zoveel mensen met rijbewijs dat ze hun motor af laten slaan bij het stoplicht en als je wordt geramd door iemand die niet oplet dat diegene voor hem zijn achterlampen uit gaan... tja, vervelend.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 22:03
Misschien kun je dat beter niet zeggen dat je zelf ook (een stukje) bent doorgereden. Anders krijg je daardoor ook weer gezeik mee.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, hoe dat juridisch zit weet ik niet. Overigens heb ik in de Autoweek 's een verhaal gelezen waaruit blijkt dat jij schuldig bent, of iig mede schuldig. Iemand reed voor het eerst op z'n eerste motor en liet die afslaan bij het wegrijden bij een verkeerslicht. Auto achter hem rekende hier niet op en reed er bovenop. Reden dat de motorrijder schuldig was: je kunt niet verachten dat als iemand bij groen wegrijdt hij meteen daarna stil komt te staan omdat de motor afslaat. De achterop komende auto is dus niet schuldig omdat je ook geen 2s afstand kunt houden direct na het verkeerslicht.

Ik kan het artikel zo 1-2-3 niet terugivnden, maar het was zo'n ingezonden brief met reactie van de juridisch expert :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
't Feit dat de achteroprijdende auto niet schuldig is, betekent nog niet dat de motor daarmee wel schuldig is. Het is mogelijk om alle vorderingen af te wijzen. Niemand is dan schuldig ("ongelukje") en iedereen draagt z'n eigen schade.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Let wel op, dat het waarborgfonds alleen uitkeert als echt vaststaat dat iemand anders de schade heeft toegebracht! Je eigen verklaring is niet geldig. Getuigenverklaringen en/of een politierapport is noodzakelijk. Voorts moet je aantonen dat je alle moeite gedaan hebt om de identiteit van de andere betrokken partij te achterhalen.

Succes ermee!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 19:41

Masselink

Voor de dorst

[...]

Binnen 24 melden op het politiebureau is ook goed.
Dat kan de dader ook nog doen, zonder straf.

Koffie en meer...

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Grrrrrene schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:07:
je kunt niet verachten dat als iemand bij groen wegrijdt hij meteen daarna stil komt te staan omdat de motor afslaat.
Ik zou juist precies het tegenovergestelde zeggen. Een afslaande motor bij het wegrijden komt redelijk vaak voor en daar dien je dus rekening mee te houden. En ook bij een stoplicht, zelfs als je stilstaat, dien je een veiligheidsafstand te behouden.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Don't shoot the messenger: ik ben het helemaal met jullie eens, ik reageerde ook verbaasd, net als de briefschrijver, die begreep niet dat hij fout zat. Toch was het zo volgens de verzekeringsmaatschappij, dus tsja. Ik denk: ik meld het even :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Dancing_Animal
Nou het ding is al gerepareerd hoor, morgen eens (samen) ophalen. Ik ga wel weer in het ding rijden, maar eerst met behulp van m'n instructrice, bij wie ik dus ook geslaagd ben voor het examen. Punt is dat ik in een diesel gelesd heb die bijna nooit afsloeg, en het spelen met de pedalen in deze benzinebak heb ik nog niet goed onder de knie. Qua kosten weet ik tot nu toe dat het me 136 euro eigen risico kost, rest hoor ik morgen wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Dancing_Animal op 26-01-2007 15:01 ]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Dancing_Animal schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:00:
Nou het ding is al gerepareerd hoor, morgen eens (samen) ophalen. Ik ga wel weer in het ding rijden, maar eerst met behulp van m'n instructrice, bij wie ik dus ook geslaagd ben voor het examen. Punt is dat ik in een diesel gelesd heb die bijna nooit afsloeg, en het spelen met de pedalen in deze benzinebak heb ik nog niet goed onder de knie. Qua kosten weet ik tot nu toe dat het me 136 euro eigen risico kost, rest hoor ik morgen wel.
Als het vooral gaat om het spelen met de pedalen zou ik eens beginnen met een grote lege parkeerplaats oid op te zoeken en gewoon wat te gaan spelen. Ga eens 100 keer achter elkaar stil staan en optrekken, en als dat goed gaat ga op een leeg industrieterrein rondjes rijden waarbij je naar de andere versnellingen door schakelt. Dat schakelen leer je toch het beste door veel te oefenen :)

[removed]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:26

SeatRider

Hips don't lie

[...]

Daar heb ik toch ook altijd zo'n schurfthekel aan, mensen die midden op straat op hun gemak een schadeformulier staan in de vullen. Als de schuldvraag niet geheel duidelijk is en je wilt wachten op de politie OK, maar voor een gewone kop staart botsing mag je van mij aan de kant gaan staan hoor.

*sprak hij 8 dagen na dato

[ Voor 3% gewijzigd door SeatRider op 26-01-2007 16:14 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Dancing_Animal
Net de wagen opgehaald en weer even wat gereden op rustige plaatsen. Ging wel, mag morgen als het goed is met instructrice. Schade was meer dan 4600 euro, kostte mij dus alleen m'n eigen risico. No claim weet ik nog niet. Foto's moet ik nog krijgen.

• scorpie
  • Laatst online: 09:17

scorpie

Supra Addict

Waarom ga je weer met je instructrice rijden dan? Je hebt je rijbewijs toch al? Enige wat die instructrice kan zeggen is: meer gas geven, en rustiger je koppeling op laten komen.. enige advies dat ik je dan ook kan geven is, meer gas geven, en rustiger je koppeling op laten komen, als je net in een benzine auto rijdt. Dan rijd je maar even 2 weken als een oma weg voor het stoplicht, so what? :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Dancing_Animal
Ik heb na het halen van het rijbewijs ruim 4 maanden niet gereden en het geeft me even een veiliger gevoel nadat ik voor het eerst alleen gereden heb en gelijk iemand achterop had.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Grrrrrene schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:07:
Tsja, hoe dat juridisch zit weet ik niet. Overigens heb ik in de Autoweek 's een verhaal gelezen waaruit blijkt dat jij schuldig bent, of iig mede schuldig. Iemand reed voor het eerst op z'n eerste motor en liet die afslaan bij het wegrijden bij een verkeerslicht. Auto achter hem rekende hier niet op en reed er bovenop. Reden dat de motorrijder schuldig was: je kunt niet verachten dat als iemand bij groen wegrijdt hij meteen daarna stil komt te staan omdat de motor afslaat. De achterop komende auto is dus niet schuldig omdat je ook geen 2s afstand kunt houden direct na het verkeerslicht.

Ik kan het artikel zo 1-2-3 niet terugivnden, maar het was zo'n ingezonden brief met reactie van de juridisch expert :)
dit heb ik met een auto gehad, reed in de auto van een maat.. t werd groen, trok op en liet hem afslaan (bleek later dat een rubber van de carb gescheurd was waardoor hij bij optrekken kantelde en valse lucht aanzoog)
knalde dus een busje achter op ons.. en die was dus wel schuldig.
Maat kreeg 500 euro uitbetaald, alleen bumper zat een beetje scheef.. auto had hem ook 500 gekost dus hij vond t wel best :P
Busje was total los :')

• Mx. Alba
  • Laatst online: 01:31

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Was dat een Volvo? :D

Ik herinner me nog zo'n ongelukje met de Volvo 240 van mijn ouders, jaaaaaren geleden. Oude Volvo alleen bumper scheef, redelijk jong Golfje total loss :')

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
SeatRider schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:11:
[...]

Daar heb ik toch ook altijd zo'n schurfthekel aan, mensen die midden op straat op hun gemak een schadeformulier staan in de vullen. Als de schuldvraag niet geheel duidelijk is en je wilt wachten op de politie OK, maar voor een gewone kop staart botsing mag je van mij aan de kant gaan staan hoor.

*sprak hij 8 dagen na dato
Ik zou toch ook eerst ff uitstappen en zorgen dat ik alle gegevens van de tegenpartij heb incl een fotootje van de situatie. Al was het maar om te voorkomen dat ie er vandoor ging zoals nu bij Dancing_Animal het geval is. Het uiteindelijke invullen van het schadeformulier kun je daarna inderdaad beter ff op een veilige plek doen waar je niemand in de weg staat :)

Dancing_Animal, heb je dit trouwens nog bij het waarborgfonds gemeld ? Als hun het betalen scheelt dat weer in je no-claim van je verzekering.

[ Voor 8% gewijzigd door redwing op 28-01-2007 12:35 ]

[removed]

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mx. Alba schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:56:
Was dat een Volvo? :D

Ik herinner me nog zo'n ongelukje met de Volvo 240 van mijn ouders, jaaaaaren geleden. Oude Volvo alleen bumper scheef, redelijk jong Golfje total loss :')
nope was een golf 2
Pagina: 1