[legale XP home OEM/SB] alleen maar gedonder

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
Ik heb dan eindelijk voor 80 euro een xp home oem gekocht. Hiervoor draaide er een 'minder' legale versie van windows xp. Eigenlijk geen problemen. Nu heb ik mijn legale windows geinstalleerd en ik heb nog niks anders dan gezeik gehad. ik heb ondertussen xp al 3 keer opnieuw geinstalleerd, openoffice levert alleen maar gezeik op, vastloper, foutmeldingen en vast lopers van XP. T systeem is zo traag als dikke stront.. Als legale software altijd dit tot gevolg heeft neem ik voortaan alleen nog maar illegale software...

Hoe kan het dat mijn systeem (waar niks aan veranderd is) zo onwijs loopt te kutten sinds ik windows xp home LEGAAL heb?

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:30
Is er niet gewoon wat hardware kapot? Memory bv?

Verwijderd

Geen idee echter mijn ervaring is ditto. Soms draait het meteen netjes maar soms heb je ook van dit soort vage problemen terwijl een geheugen test ed geen problemen geeft. Herinstalleren is de enige oplossing.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Er is echt geen verschil tussen de bestanden van die OEM CD en jouw illegale CD.
De oorzaak ligt dan toch eerder bij brakke drivers en programma's. Nadat je XP hebt geinstalleerd, en nog geen programma's erop hebt staan, is ie dan ook zeer langzaam?

Verder is Windows XP altijd langzaam als je hem op je P1 met 64MB ram installeert. Wat specs zijn dus handig.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 20:47
Misschien dat je op je oude installatie nieuwere drivers had. Wat ook vaak is, met een minder legale kopie, is dat er al een hoop drivers bij zitten, zeker als deze versie door iemand anders is gemaakt (een DVD met Windows + drivers + een hoop programma's).
Probeer eerst eens de nieuwste drivers te downloaden.

• DeRooney
k zal t eens testen, maar vindt wel erg vreemd dat hij zo raar doet nadat ik een legale windows geinstalleerd heb...

• DeRooney
specs:
aopen ak79g-1393 mobo
duron 1.2ghz
512mb ddr 266
1x 10gb hdd
1x 40 gb hdd
1x 52x cdrom aopen
1x 8/4/32 plextor cdwriter
soundblaster live!1024
via rhine III ethernet
point of view 128mb geforce FX5500 agp 8x

ik probeer nu hier openoffice opnieuw te installeren:
'in msiexec.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten'

dat is 1 van de fouten die ik telkens krijg. ik wil nog wel weer opnieuw windows installeren, maar dat heb ik vandaag al 2x gedaan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

arjoderoon schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:30:
k zal t eens testen, maar vindt wel erg vreemd dat hij zo raar doet nadat ik een legale windows geinstalleerd heb...
Daar heeft het (zou het althans) niks mee te maken moeten hebben.
Zou lekker worden, ik heb hier een stuk of tien legale 2003 en XP Pro CDs gebruikt, en geen enkel van die installaties doet 'raar'...

Ik vermoed wat anders, een niet geheel frisse disk ofzo.
Als legale software altijd dit tot gevolg heeft neem ik voortaan alleen nog maar illegale software...
Hoog "they're out to get me" gehalte hoor...
Gezien je eerdere topics trek ik dat "geen problemen' een beetje in twijfel.

(ik heb wel eens vaker gezien dat niet elke PC/bios/chipsetrevisie goed om kan gaan met SP2, heb je wel eens in die richting gezocht?)

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 18-01-2007 17:02 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DeRooney
Nee, omdat ik hiervoor (de vorige niet legale installatie en de installatie daarvoor en die daarvoor) geen problemen had met windows en sp2. Ik heb weleens wat dingen gehad, maar niet dat het systeem maar niet wilde vanaf een install.

Ik heb een aantal keer geprobeerd om mijn d en e schijf te converteren naar ntfs met 'convert x: /fs:ntfs (met voor de drive letter). De d schijf heeft het na tig pogingen eindelijk gedaan, de e schijf (40gb) nog steeds niet. Ik heb nu het scherm voor me waarin staat: bezig met het bepalen hoeveel schijfruimte er nodig is voor conversie' maar daar staat hij ook al een eeuwigheid op (een half uur in ieder geval). Mn hdd led brandt wel, maar zegt dat wat? Ik heb geen idee hoe lang dat 'bepalen hoeveel schijfruimte er nodig is' moet duren..

k zal zo nog eens testen met nieuwere drivers ingestalleerd open office dan bijvoorbeeld wel wil draaien en of windows niet constant vast loopt.

edit: en weer een vastloper gehad. Ga windows nog maar weer eens opnieuw erop zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door DeRooney op 18-01-2007 17:38 ]

• DeRooney
Ik krijg nu voor de tweede of derde keer bij de setup van xp, de melding dat bepaalde bestanden nie gekopieerd kunnen worden. Duidt dit op een brakke cd?

als ik meerdere malen kies voor opnieuw proberen, dan kunnen de bestanden wel gekopieerd worden.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
arjoderoon schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:51:
Ik krijg nu voor de tweede of derde keer bij de setup van xp, de melding dat bepaalde bestanden nie gekopieerd kunnen worden. Duidt dit op een brakke cd?

als ik meerdere malen kies voor opnieuw proberen, dan kunnen de bestanden wel gekopieerd worden.
Kan ook prima door hardware problemen als geheugen of hdd worden veroorzaakt.

• DeRooney
k zal straks memtest doen en kijken of ik mn hdd ergens mee kan testen. Nu draait setup en start ie midden in de setup uit zichzelf weer opnieuw, waarop setup dus weer van voren af aan begint bij 'windows installeren'. terwijl dat juist bijna klaar was en ik nog maar 5 minuten hoefde voordat de installatie klaar was.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

brakke CDROM drive kan zelfs.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 11:57
hmm wat dacht je eens van alle windows updates.. en SP2 daar zit namelijk ook een nieuwe Msiexec in.. das niks anders dan een nieuwe installer.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-03 13:18
arjoderoon schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:26:
Ik heb dan eindelijk voor 80 euro een xp home oem gekocht. Hiervoor draaide er een 'minder' legale versie van windows xp.
Volgens de MS voorwaarden is je windows nog net zo niet-legaal als je vorige versie, je mag volgens hun geen OEM los verkopen (en de verkoper had dit niet mogen verkopen)

Maar goed, heb je al eens geprobeerd om te installeren vanaf je brander? Dan sluit je de cdrom iig uit

De symptonen kunnen ook goed duiden op defect geheugen of brakke hdd

Gezien je systeemspecs zou het ook heel goed je moederbord kunnen zijn. Bestanden kopieeren = veel IDE activiteit, EN veel CPU load (al helemaal op een duron). Dat zijn 2 factoren waarbij juist brakke condensatoren opspelen en voor problemen kunnen zorgen. Het gebruikte moederbord en de leeftijd van het systeem zijn ook allemaal passend in het condensator-verhaal..
Motherboard fails to POST.
Memory Test Fails.
System randomly and/or constantly reboots itself.
Fails to fully boot (or even install) Operating System.
System randomly and frequently freezes.
Random & frequent 'Blue Screens of Death'
BSoD or hard freeze under heavy drive activity (Either RAID, SCSI, or standard ATA)
CPU temps abnormally higher than usual under typical or less load.
*CPU VCORE & other system voltages are erratic or far out of tolerances.
Resetting the system after a freeze and the system will not repost.
(You have to completely power down then power back up.)

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
die 40 gb harddisk is toevallig geen ibm deskstar lc035 nog wat???
die gaan na een tijdje raar doen....
google maar op deskstar problemen of zo
heb ze zelf ook gehad en niks als problemen.
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mjah zo'n topic schiet niet op, je geeft totaal geen informatie, toont totaal geen eigen inzet en dan moeten wij gaan gokken wat het probleem is?

Daar heb ik geen zin in :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.