[Xp] wil niet starten, bsod!

Pagina: 1
Acties:

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:54
Yo,

ik heb de laatste tijd echt te veel problemen met die kut pc, maar ook geen geld voor een nieuwe ><

naja, na in een andere topic eindelijk me fps te hebben kunnen fixen
is er nu weer wat met dat geweldige windoos...

naja, vanochtend deed ie het nog prima
en nu krijg ik bij het opstarten een blue screen! olé!!
dan zegt ie dit:
http://bluedotgfx.com/upload/uploads/U5-1169129245.jpg

weet iemand wat dit is?

Ik draai btw een dualboot met Vista en XP Professional, maar Vista doet het nog wel...
Het ziet er niet echt uit als een hardware probleem maar mijn spec:
AMD AthlonXP 2800+ ~2.1ghz
1GB Ram
Club3d GeForce 7600 GS 256mb

heel vaag, en het zou wel handig zijn als mijn xp het weer doet en ik niet weer opnieuw moet formatten want dan ben ik onderhand spuugzat. Moet elke keer weer alles instellen en instaleren :(

[ Voor 0% gewijzigd door elevator op 18-01-2007 23:01 . Reden: inline posten van 700kb lijkt me niet nodig ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:27

Cyphax

Moderator LNX
Lijkt een beetje op een probleem wat ik heb... mijn HD is kapot. Als je dit vaker hebt zou ik eens gaan testen (bad blocks scannen bijv) met je HD. Mocht je badblocks hebben op de plek waar XP staat, dan kan dat een verklaring zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Cyphax op 18-01-2007 15:20 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• .lunatic
hmmm

ok,..

in dat andere topic wat ik had gemaakt kwamen ze ook al tot de conclusie dat me hd naar de klote was :p

maar dan begrijp ik niet waarom verder alles het wel prima doet.

En hoe doe je dat scannen op bad blocks ofzo?

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
.lunatic schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:21:
hmmm

ok,..

in dat andere topic wat ik had gemaakt kwamen ze ook al tot de conclusie dat me hd naar de klote was :p

maar dan begrijp ik niet waarom verder alles het wel prima doet.

En hoe doe je dat scannen op bad blocks ofzo?
Ik doe dat altijd in Linux, gezien dat mijn primaire OS is... je kunt een LiveCD downloaden (Slax bijvoorbeeld) en dan je HD daarmee scannen. Dat is niet zo moeilijk.

Dat verder alles het wel prima doet kan zijn omdat je die bad blocks niet altijd tegenkomt. Bij mijn schijf was dat ook zo. Maar een schijf met bad blocks is in de meeste gevallen ten dode opgeschreven.

• .lunatic
k, keb ergens nog knoppix liggen evt.

maar kan het niet in Vista? moet toch mogelijk zijn lijkt mij

EDIT: heb ff van de maxtor site een prog gehaald ga het nu testen :P

[ Voor 25% gewijzigd door .lunatic op 18-01-2007 15:37 ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
.lunatic schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:27:
k, keb ergens nog knoppix liggen evt.

maar kan het niet in Vista? moet toch mogelijk zijn lijkt mij

EDIT: heb ff van de maxtor site een prog gehaald ga het nu testen :P
Maxtor heeft daar vast ook wel programma's voor maar die gaan vaak op een diskette of moet je weer een CD branden, gedoe. ;)

Hee even tussendoor gauw, het zou wel fijn zijn als je je afbeelding kleiner kon maken, hij is wel heel erg groot nu. :)

• .lunatic
uiteindelijk heeft chkdsc in vista het probleem gevonden (hoop ik) hij gaf iets aan van die regel van die bsod en dan iets van bad cluster reparing ofzo. En even later nadat ie klaar was: 4 KB in Bad Sector Dus blijkbaar wel bad sectors ergens.. :(

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
.lunatic schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:56:
uiteindelijk heeft chkdsc in vista het probleem gevonden (hoop ik) hij gaf iets aan van die regel van die bsod en dan iets van bad cluster reparing ofzo. En even later nadat ie klaar was: 4 KB in Bad Sector Dus blijkbaar wel bad sectors ergens.. :(
Okee ermee terug dan, en de volgende keer even nakijken of de schijf wel goed genoeg gekoeld wordt. Het zou kunnen dat je gewoon een slechte schijf had maar als zo'n ding te warm wordt heb je bij de volgende schijf hetzelfde probleem.

• .lunatic
naja, koeling van schijf is prima, 25 graden ofzo, compleet met 2 fans enzo. Maar schijf terug gaan... tja die schijf is al zo oud :P 2003-4 gok ik. iig, xp werkt weer... hoop dat het een keer zo blijft ><

naja bedankt!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
.lunatic schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:34:
naja, koeling van schijf is prima, 25 graden ofzo, compleet met 2 fans enzo. Maar schijf terug gaan... tja die schijf is al zo oud :P 2003-4 gok ik. iig, xp werkt weer... hoop dat het een keer zo blijft ><

naja bedankt!
Waarschijnlijk niet... over het algemeen is het veruit het beste om de schijf meteen te vervangen. Die bad sectors komen wel ergens vandaan. Nu kun je nog backuppen als je een nieuwe koopt, straks misschien niet meer.

Pagina: 1