Toon posts:

xi-fi music analoge subwoofer uitgang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn xi-fi music analoog aansluiten op m'n yamaha receiver. Dit werkt voor alle kanalen prima behalve voor het subwoofer kanaal, daar krijg ik geen geluid uit. Het subwoofer kanaal zit op de geluidskaart samen met het center kanaal en nog een surround aansluiting. Als ik een verloopstukje mini-jack naar 3 tulp stekkers aansluit krijg ik op 1 tulpstekker daar wel het center kanaal uit, maar geen van de 2 andere tulpstekkers is het subkanaal. Dus mijn vraag is nu hoe krijg ik dat subkanaal daar toch uit? Heeft iemand daar ervaring mee?

Mijn receiver is ook digitaal aangesloten (coax), maar daar krijg ik enkel maar stereo geluid uit, wat ook niet de bedoeling is. Mijn receiver kan die wel upmixen naar 5.1, maar tijdens het gamen ben ik dan wel mijn positionele informatie kwijt. Vandaar dat ik die analoog wil aansluiten.

Greetz, Wouter.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-02 19:03
Je moet er ook geen kabeltje met drie tulp-stekkertjes er in doen, maar één met maar twee stekkertjes.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd. 1 van de twee was het center kanaal, maar de andere niet het sub kanaal, vandaar dat ik ook met 3 geprobeerd heb. Wat dus ook niet werkt.

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Creative maakt gebruik van 4 polige (jack) pluggen...
Ben ik zelf ook niet zo blij mee, als je niet zo'n plug hebt zou je er eentje moeten kopen. Heeft creative ook kant en klare snoertjes btw?

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee of creative die verkoopt, ze zitten in elk geval niet bij de geluidskaart. Ik dacht dat er maar 3 signalen per jack-plug zitten bij creative. Ik ben er ook niet blij mee dat creative zo zijn eigen ding wat doet.

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van creative zijn ook de kabels te koop. Maar zoals ik ze zie op de site is er geen enkel vershil met wat ik nu doe. Gewoon een jack plug die splitst naar 3 tulpen. Iemand ervaring met deze kabel of een gelijkaardig probleem?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-02 19:03
Zoals ik al zij, het zelfde kabeltje als je voor je andere kanalen gebruikt (3,5mm jackplug met drie contacten, center, subw en massa). Werkt gewoon goed met mijn X-Fi. Het 4-polige stekkertje is bedoeld voor digitale overdracht, wat jij nu dus niet wil. Ik denk dus dat de fout ergens anders zit (heb zelf vaak zat met windows instelligen en dergelijke zitten klooien.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:39
Ik heb op mijn X-Fi ExtremeMusic net als op mn Audigy2 ZS die ik hiervoor had gewoon 3 kabels lopen van 1x jack > 2x tulp. Daarna in de THX setup van de X-Fi bas-omleiding aangezet en blazen maar.
Pagina: 1