Gedrag externe monitor op iMac niet gewenst

Pagina: 1
Acties:

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aan mijn 24" iMac heb ik een 20" Dell tft aangesloten met een Mini DVI naar VGA adaptertje.

Als ik deze tft handmatig uitzet blijft osx denken dat het bureaublad verder moet lopen dan alleen het scherm van de iMac zelf. De cursor kan dan een heel eind in het niets verdwijnen.

Verder geeft de Dell tft een 'geen signaal' bericht wanneer osx de monitor probeert uit te schakelen na een bepaalde periode van inactiviteit. Ik wil natuurlijk dat de Dell tft ook in standby stand springt.

Antwoord op deze twee vragen heb ik nergens kunnen vinden. Is er een oplossing?

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 19:55

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Je eerste probleem kan opgelost worden door de stekker van je Dell scherm uit je iMac te trekken. Ik ben bang dat er verder niet echt een oplossing is, behalve misschien een of ander softwarematig tooltje?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
ik gebruik met MS het programma ultramon

you had me at EHLO

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 07:21

DizzyWeb

Ondertiteld

Je hebt gelezen dat het om een iMac gaat? Ultramon is Windows software, daar heb je weinig aan onder OS X.

Verwijderd

DizzyWeb schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:55:
[...]

Je hebt gelezen dat het om een iMac gaat? Ultramon is Windows software, daar heb je weinig aan onder OS X.
Is er overigens zo'n soort tool voor Mac OS X?

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Cubix schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:49:
Aan mijn 24" iMac heb ik een 20" Dell tft aangesloten met een Mini DVI naar VGA adaptertje.

Als ik deze tft handmatig uitzet blijft osx denken dat het bureaublad verder moet lopen dan alleen het scherm van de iMac zelf. De cursor dan kan een heel eind in het niets verdwijnen.

Verder geeft de Dell tft een 'geen signaal' bericht wanneer osx de monitor probeert uit te schakelen na een bepaalde periode van inactiviteit. Ik wil natuurlijk dat de Dell tft ook in standby stand springt.

Antwoord op deze twee vragen heb ik nergens kunnen vinden. Is er een oplossing?
Als je aanvinkt in de Systeemvoorkeuren dat je het symbootlje van de beeldschermen in je menubalk krijgt, kun je daar de optie aanklikken "Detect Displays". Als dan de Dell is uitgezet en je klikt deze optie aan zal MacOSX door hebben dat er geen 2e scherm meer is en je weer een normale desktop voorschotelen.

Over die standby, tsja. Onder windows weigert mijn Samsung ook gelijk in standby te gaan. :/

kleurbleur.nl

• Cubix
  • Niet online
Sage schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:38:
[...]

Als je aanvinkt in de Systeemvoorkeuren dat je het symbootlje van de beeldschermen in je menubalk krijgt, kun je daar de optie aanklikken "Detect Displays". Als dan de Dell is uitgezet en je klikt deze optie aan zal MacOSX door hebben dat er geen 2e scherm meer is en je weer een normale desktop voorschotelen.
En daar gaat het mis: Ook al staat het Dell scherm uit (zelfs stroomkabel los), osx ziet hem nog! Alleen als de vga kabel losgaat kan osx de tft niet vinden en is het probleem opgelost...

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 21:15
Dat is in windows niet anders voor zover ik weet.. Als monitor 2 daar uit gaat blijft je bureaublad ook bestaan.

Verwijderd

Ik zet met hetzelfde probleem, heb er ook nog geen oplossing voor gevonden.
Het is heel irritant in elk geval...

• Cubix
  • Niet online
Niet de oplossing, maar wel iets dat in de buurt komt:

Schakel "Turn on mirroring" in je menu bar of "Mirror displays" bij display preferences aan.

Op deze manier krijg je al je vensters terug op je primaire scherm die voorheen op je secundaire scherm waren geopend. Nu kan je het secundaire scherm uitzetten.

Alleen handig als je secundaire scherm dezelfde of hogere resolutie heeft dan die van de mac.

[ Voor 13% gewijzigd door Cubix op 06-02-2007 17:35 ]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Ik het het idee dat het aan de verloopkabel ligt. Toen ik met een iBook werkte, bleef die ook de monitor herkennen zolang het verloopje in mijn iBook zat. Zal wel een elektrisch systeem in de verloopkabel zijn ofzo.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
@DiGiSTORM_, klopt, Ik heb hier ook last van. Zolang de mini-dvi kabel achterin je mac blijft zitten denkt hij dat er een tweede scherm aan hangt.
Het lastige hiervan is, is dat je muis te ver door kan schieten naar het tweede scherm. Mocht er iemand hier een oplossing voor hebben dan hoor ik dat graag (ik zal vanavond zelf ook nog even zoeken).

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 14:29

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Gaat om het verloopje idd.. vga ziet ie niet, maar een DVI/mini-DVI dat registreert ie als 'scherm verbonden'. Als je die er uit trekt en 'detect displays' doet, dan pakt er gewoon weer 1.

Als je 'mirroring' aanzet dan breid ie bureablad niet uit maar kloont scherm. Dan schiet je muis dus niet meer door.

[ Voor 25% gewijzigd door kaassouffle op 07-02-2007 12:39 ]

Pagina: 1