[Illustrator CS2] Bestanden opslaan met text => crash

Pagina: 1
Acties:

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Topicstarter
Ik heb vandaag op m'n nieuwe setup met uiteraard frisse windows xp sp2 installatie Illustrator CS2 geinstalleerd. Toen ik echter iets wilde opslaan in AI formaat krijg ik hoe dan ook altijd of de melding "Unknown error", of het programma gaat lopen hangen, of hij crasht terug naar de desktop.

Nu heb ik links en rechts wat dingen geprobeerd, zoals herinstallatie, repareren installatie, reboots, deinstallatie acrobat 7 en reader 8. Nu blijkt wel dat wanneer ik PDF compatible file uitzet, er wel gewoon word opgeslagen, ditto als ik een ontwerp heb zonder text (zonder gebruik van een font dus).

Ik word ondertussen beetje paranoia hier en moet eigenlijk nog een ontwerp maken voor een advertentie. Iemand met een id of oplossing ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Er zal hoogstwaarschijnlijk een corrupt lettertype in het spel zijn. Gemankeerde Type-x lettertypes deden vroeger je hele computer crashen, tegenwoordig vliegt Illustrator eruit als zo'n lettertype een puinhoop veroorzaakt in het werkgeheugen.

Probeer zoveel mogelijk lettertypes uit te schakelen (maar pas op met de fonts die je systeem zelf gebruikt, anders gaat het aan die kant fout).

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

anders sla je hem op door rechts te klikken op de tekst en te klikken op create outlines... dan slaat ie het lettertype ook niet meer op

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• C.44

C.44

Topicstarter
Probleem is dat de tekst aanpasbaar moet zijn, en met create outlines ben je die mogelijkheid kwijt. Een brak lettertype zal het ook niet zijn, is namelijk ook bij arial het geval, en niet alleen op m'n pc maar ook op m'n laptop doet hij EXACT hetzelfde.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• benoni
  • Niet online
Tip van mijn vriendin: Als je Suitcase gebruikt om je fonts te beheren, zou je kunnen proberen om met het 'FontBook' hulpprogramma al je fonts te scannen op 'foute' bestanden.

Je kunt ook zoeken in de forums van Adobe, ik heb al snel even gekeken maar vond zo snel geen case met dezelfde problemen. Er moet wel iets te vinden zijn, in het verleden heb ik al eens hetzelfde probleem daar teruggezien (maar helaas ik heb de oplossing niet onthouden).
http://www.adobe.com/support/forums/index.html -> 'Illustrator' -> 'Log in as guest'

Heb je trouwens van Illustrator wel de laatste updates gehaald? Out of the box CS1 had bijvoorbeeld ook van dit soort problemen kan ik me herinneren.

• benoni
  • Niet online
C.44 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:25:
Nu heb ik links en rechts wat dingen geprobeerd, zoals herinstallatie, repareren installatie, reboots, deinstallatie acrobat 7 en reader 8. Nu blijkt wel dat wanneer ik PDF compatible file uitzet, er wel gewoon word opgeslagen, ditto als ik een ontwerp heb zonder text (zonder gebruik van een font dus).
Had je trouwens je Illustrator Preferences al eens in het geheel naar de prullenmand verplaatst?
(/Users/jezelf/Library/Preferences/Adobe Illustrator CSx Settings folder)

• C.44

C.44

Topicstarter
Ik heb inderdaad de hele adobe map al eens uit de application data geflikkerd. Nul resultaat. Ik heb van de site van adobe de 12.0.1 update gedownload ook zonder resultaten.

Ik ben inderdaad ook op het forum van adobe geweest, ben daar ook een vrij groot topic van het probleem tegengekomen maar zonder echte fix. Jah wel het uitzetten van pdf compatibility en het niet gebruiken van fonts of het opslaan in alles behalve pdf.

• C.44

C.44

Topicstarter
Ik heb nu nog eens geprobeerd van de text outlines te maken... maar hij crasht dan net zo hard bij het opslaan

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waar hoort mijn topic?

Je hebt problemen met de software zelf, dus je topic hoort in Development Tools & Environments. :)

GFX>>DTE

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• C.44

C.44

Topicstarter
Iemand nog een suggestie ?

• wanneerniet
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:38
Ja, ik heb dit probleem ook gehad.

Alles gaat goed tot je een file opent/maakt met een stuk tekst erin. Opslaan leidt tot een crash.

Bij mij verdween het probleem nadat ik alle updates voor CS2 had geïnstalleerd.
Pagina: 1