[2003] Beleid voor lokale computer / goed boek over GPOs*

Pagina: 1
Acties:

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:19
situatie: DC1 met daarachter een netwerk van clients, en een andere DC2, waarachter weer een netwerk hangt..

als ik op een pc die aan DC2 hangt via mmc een beleid voor lokale computer aanmaak, (bv. proxy-settings voor IE) dan werkt die perfect. Echter als ik op een pc die rechtstreeks aan DC1 hangt hetzelfde doet, dan wordt deze policy genegeerd. Dus dacht ik, er staan policies op de DC1 waardoor die van mij ge-override worden. Dit is echter niet het geval. Een andere pc die rechtstreeks aan DC1 hangt heeft het probleem niet. Ik heb (nog) niet zoveel kaas gegeten van die policy-settings, en ik heb al lopen zoeken naar andere oorzaken... Iemand nog andere ideeën hoe dit zou kunnen komen?

[ Voor 8% gewijzigd door cman op 18-01-2007 14:24 ]

BOE

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ben eens wat duidelijker - wat bedoel je met 'via mmc een beleid voor lokale computer aanmaak'? Een "lokale" computer bestaat namelijk niet op DCs voor zover ik weet :)

Verder kan je denk ik het beste even aan de slag met "gpresult" en dergelijke, daar kan je erg veel informatie uit halen wat betreft policies die wel of niet applied worden :)

• cman
ok, ik kom er dus achter dat ik gewoon veel te weinig weet over gpo's om dit fatsoenlijk te implementeren in het netwerk, en nu zou ik dus een goed boek hierover willen aanschaffen om me hierin wat meer te verdiepen. Ik heb wat gegoogled en kom op het boek Microsoft Windows Group Policy Guide uit. Nu vroeg ik me af of dit een goed boek is, of dat iemand ervaring heeft met andere boeken (het gaat hierbij dus om windows 2003 server dc's) die men mij kan aanraden?

BOE

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die vraag lijkt me beter te kunnen beantwoord worden in Windows Servers en Server-software - ik verplaats je topic even :)

Windows Clients >> Windows Servers en Server-software

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

cman schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:41:
Ik heb wat gegoogled en kom op het boek Microsoft Windows Group Policy Guide uit. Nu vroeg ik me af of dit een goed boek is, of dat iemand ervaring heeft met andere boeken (het gaat hierbij dus om windows 2003 server dc's) die men mij kan aanraden?
Waarom die focus op "GPO" en "DC"?
Zo leer je toch nooit hoe het totale plaatje van 2000/XP/2003 clients in een 2003 Active Directory netwerk werkt?
Er zit zoveel meer aan dat je als introductie beter af bent met een meer algemener boek, en van dat punt af snap je ook veel meer van de online documentatie en andere (e)books die er zijn.
Het is niet alleen je DC, maar ook de plaatsing, sites, replicatie, netwerkinfrastructuur, client OS, versioning...

Magoed. Ik raad aan geinteresseerden meestal Mastering 2003 Server (Mark Minasi) aan, en van daar af kan je je in de meer gerichte literatuur begeven.
Met een beetje zoekwerk kom je vanzelf wel wat ebooks tegen die op MCSE nivo op de materie ingaan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Goed boek is Microsoft Windows Group Policy Guide. Deze legt van A tot Z uit hoe je policies kunt maken, veranderen, configureren etc. Goede website over policies is www.gpoguy.com waar een mailinglist bij zit waar je je vragen kunt stellen in het engels.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

..met de kanttekening dat je wel de basisbeginselen moet kennen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• cman
alt-92: het is niet zo dat ik volledig nieuw ben met windows 2003 Server. Ik weet hoe ik een server moet opzetten en configureren en een active directory opzetten en dergelijke (de basis dus). Maar ik wou dus nu een boek ivm die group policies hebben om daar dieper op in te kunnen gaan, de finesses te weten te komen omdat ik dit nu fatsoenlijk moet gaan instellen op mijn werk. Ik lever niet graag half werk af en dus wil ik zo goed als kan geinformeerd zijn zodat ik die dingen op de meest efficiënte manier kan opzetten.

Ik ga je boek van Mark Minasi eens bekijken, maar ik denk dat ik dat geld beter kan besparen vermits het mij niet datgene gaat bijbrengen waar ik naar op zoek ben.
Ebooks: Mja dat is niet aan mij besteed, ik lees en leer 100 keer beter uit een gewoon boek, dan een boek op een scherm.

Bedankt voor de tips i.i.g.!!!

BOE

Pagina: 1