Toon posts:

VoIP hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik maak nu al een tijdje gebruik van de voip-diensten van VoipBuster.
Ik zou hier graag beter gebruik van willen maken d.m.v. een telefoon.

Ik hoef het slechts voor mezelf te gebruiken, dus moet het geen
vervangend iets worden van onze huidige telefoon!
Dus dan denk ik dat ik een USB telefoon nodig heb.
Draadloos zou wel fijn zijn, maar is niet een must.

Ik zie ook draadloze telefoons die Voip en Dect combineren.
Hoe zit dit?

Mvg,
Michael ten Pas

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:48

Arethusa

Niet die server

Zijn de Voip telefoons van Konig wat?

[ Voor 72% gewijzigd door Arethusa op 18-01-2007 14:12 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 20:39
Er zijn een aantal mogelijkheden:

- Dect telefoon met voip (Siemens C450IP en de S450IP) . Hier heb je dus geen pc nodig om te kunnen bellen.

- Telefoons die via usb werken. Hiervoor moet de pc dus aanstaan om te kunnen bellen.

- Wifi telefoons, geen pc nodig

- Sip toestellen (telefoon met een utp aansluiting), geen pc nodig

- Kastje met een utp en telefoon ingang waar je een normale telefoon aansluit, ook geen pc nodig

[ Voor 75% gewijzigd door vandijk op 18-01-2007 14:22 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er wel ok uit, maar tenzy het iets heel speciaals heeft haal ik het liever hier in de stad
(dixons/dynabite/funprice/mycom/paradigit/computerland)
Iemand wat ervaring met de daarvan bekendere modellen?

http://www.paradigit.nl/article2.php?id=4&group=400
http://www.mycom.nl/Products/599.aspx

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:54
of die ene van Topcom, heeft een aansluting voor internet (geen pc nodig) en een aansluting voor normaal analoog, zal even de site opzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
vandijk schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:18:
Kijk eens naar de Siemens C450IP en de S450IP: Dect telefoon met voip
En hoe werkt dat Dect-gedeelte dan? :$
is dat een vervangend iets?
of kan ik die zeg maar gewoon als handset gebruiken op mn huidige (siemens nog iets) telefoon

Verwijderd

Topicstarter
Nja ik zoek in eerste instantie iets waarmee ik dus gewoon gratis/goedkoop mee kan bellen via voipbuster. :)

• Softmore
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-02 07:23
Vergeet zeker ook niet de mogelijkheid van een ATA, zodanig dat je perfect je 'oude', klassieke telefoon kan gebruiken.

Dezen hebben meestal de mogelijkheid om via de 'vaste' lijn gesprekken te ontvangen en te bellen via VoIP en dit allemaal via je gewoon telefoontoestel.

• maarud
als ik het goed begrijp wil je dus niet je normale telefoon vervangen. Waarschijnlijk omdat je je telefoonnummer wilt behouden denk ik. Dan zou je dus zo'n all-in-one telefoon kunnen nemen, die je aansluit op je normale lijn en op je pc/direct op het i-net. Wil je alleen bellen via internet, dan kan je gewoon een normale usb-phone nemen, die zijn niet zo heel duur.

edit: of zo'n ata / sip kastje natuurlijk....
let wel, die hele goedkope usb-phones zijn alleen voro skype, de iets duurdere meestal ook voor andere programma's (X-lite, voipbuster, etc. Persoonlijk gebruik ik liever X-Lite ipv VoipBuster zelf, je belt gewoon via Voipbuster, maar met een iets beter programmatjets duurdere ook voor X-Lite/VoipBuster/etc. Persoonlijk gebruik ik liever X-Lite ipv VoipBuster, volgens mij is de kaliteit wat beter.

[ Voor 40% gewijzigd door maarud op 18-01-2007 14:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
mcandor schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:28:
als ik het goed begrijp wil je dus niet je normale telefoon vervangen. Waarschijnlijk omdat je je telefoonnummer wilt behouden denk ik. Dan zou je dus zo'n all-in-one telefoon kunnen nemen, die je aansluit op je normale lijn en op je pc/direct op het i-net. Wil je alleen bellen via internet, dan kan je gewoon een normale usb-phone nemen, die zijn niet zo heel duur.
Ja precies, dat aaaaallerlaatste wat je zegt ;)
En dan nu de vraag of iemand nog tips heeft daarvoor ..
en eventueel of er nog draadloze varianten van wat ik bedoel zyn

• maarud
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:32:
[...]

Ja precies, dat aaaaallerlaatste wat je zegt ;)
En dan nu de vraag of iemand nog tips heeft daarvoor ..
en eventueel of er nog draadloze varianten van wat ik bedoel zyn
ja, er zijn heel veel draadloze varianten ervoor. let er dus wel op dat je eentje koopt die ondersteuning heeft voor VoipBuster/andere progjes. De meeste ondersteunen namelijk alleen skype... Ik zal even een paar voor je opzoeken.

deze

[ Voor 9% gewijzigd door maarud op 18-01-2007 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
mcandor schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:35:
[...]

ja, er zijn heel veel draadloze varianten ervoor. let er dus wel op dat je eentje koopt die ondersteuning heeft voor VoipBuster/andere progjes. De meeste ondersteunen namelijk alleen skype... Ik zal even een paar voor je opzoeken.

deze
Ja, heeel erg bedankt!
als je nog meer kan vinden zou t echt super zyn :)
beetje jammer dat deze geen lcd scherm heeft, maar weet niet of ik dat echt zou gebruiken ..
weet sowieso ook niet of ik draadloos nodig heb .. leek me wel handig kan je in ieder geval rondlopen
of op bed liggen. lol

oh en er is ook het programma voipbustermate dat handig schynt te zyn :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 14:49 ]

• maarud
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:48:
[...]

Ja, heeel erg bedankt!
als je nog meer kan vinden zou t echt super zyn :)
beetje jammer dat deze geen lcd scherm heeft, maar weet niet of ik dat echt zou gebruiken ..
weet sowieso ook niet of ik draadloos nodig heb .. leek me wel handig kan je in ieder geval rondlopen
of op bed liggen. lol

oh en er is ook het programma voipbustermate dat handig schynt te zyn :)
er zijn wel meer, maar die zijn iets duurder. Ik zal ff kijken of ik een goedkopere kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
mcandor schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:55:
[...]

er zijn wel meer, maar die zijn iets duurder. Ik zal ff kijken of ik een goedkopere kan vinden.
Ja precies, dan zie ik telefoons van logitech en wifi-phones enzo ..
nja deze zou dan nog wel kunnen, 49,95 by de paradigit.
en dan is de vraag draad of draadloos, maar daar zal ik zelf wel is over denken
of ik vraag het by de paradigit (A)

• maarud
Of, als je nog een draadloze telefoon 'over' hebt, kan je een ATA/SIP kastje kopen. Die zet internetsignaal om naar een normaal telefoonsignaal, zodat je er een gewone telefoon op kan aansluiten. Kost ongeveer 40-50 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dan voor de sitecom telefoon ga.
en anders een simpel iets met draad voor 20euro.
iig bedankt voor de moeite!
ik haal m vanavond tydens koopavond en ik laat nog wel horen
hoe het bevalt :)

• maarud
Sitecom, want deze is alleen voor skype, die Sitecom lijkt ook voor andere programma's

Verwijderd

Topicstarter
mcandor schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:50:
[...]

Sitecom, want deze is alleen voor skype, die Sitecom lijkt ook voor andere programma's
Die tiptel staat by de "Gecertificeerde VoipBuster hardware" op de voipbuster-site!

• maarud
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:52:
[...]

Die tiptel staat by de "Gecertificeerde VoipBuster hardware" op de voipbuster-site!
tja, dan zal hij het ook vast wel doen :)

Verwijderd

Topicstarter
mcandor schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:03:
[...]

tja, dan zal hij het ook vast wel doen :)
Waar gaat dat je voorkeur naar uit? :D

en als je geen voorkeur hebt, de myne naar de sitecom .. want die kan ik gewoon vanavond by de paradigit halen.
die andere by mediamarkt maar hebben we niet in apeldoorn. en anders online, das ook niet echt alles :)

• maarud
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:05:
[...]

Waar gaat dat je voorkeur naar uit? :D

en als je geen voorkeur hebt, de myne naar de sitecom .. want die kan ik gewoon vanavond by de paradigit halen.
die andere by mediamarkt maar hebben we niet in apeldoorn. en anders online, das ook niet echt alles :)
Heb een router van Siteocm en daar ben ik erg tevreden mee, dus wat dat betreft die Sitecom. Nog een voordeel is dat je (misschien) vanavond al kan bellen! En als hij het dan toch misschien niet doet, kan je altijd voor de tiptel gaan, want die is gecertificeerd. Of je neemt gewoon de geodkoopste ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanavond de sitecom halen en post hier nog wel mn reactie,
voor t geval iemand nieuwschierig is :)

Verwijderd

Een chique, betaalbare oplossing:

Mooie DECT set (Phillips, twee handsets): 43 euro
http://www.eshop.nl/product_info.php?products_id=133030

Grandstream ATA (sluit elke analoge telefoon direct aan op je ethernet netwerk, zonder het gebruik van je analoge lijn te verliezen): 60 euro
http://www.voipshop.nl/pr...-fxs-pstn-voipwizzard.htm

Totaal 103 euro

Mooie oplossing want je belast je computer niet en goedkoper dan de meeste DECT-USB voip telefoons.

(ter vergelijking; een niet draadloze ethernet voip telefoon (sip) kost ongeveer 100 euro)
prijzen zonder verzendkosten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 08:26 ]

Pagina: 1