[probleem] asus a8n sli del. -> geheugen

Pagina: 1
Acties:

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-02 20:21
Mijn pc had sinds kort last van bluescreens, regelmatig fouten in bf2142. Dus ik dacht dat mijn ram gaar was ( corsair cms pc3200 cl2 2x1gb). Dus ik haal het geheugen eruit om het op te sturen en wil 2x256mb pc2700 ram terug plaatsen als tijdelijke vervaning. Na het plaatsen van het nieuwe geheugen werd ik verrast door een bekend aantal piepjes ( geheugen fout, dit had ik ook als ik mijn corsair pc3200 in dual channel wou draaien. van de een op andere dag werkte dat niet meer)
Oude geheugen daarna weer terug geplaatst op te kijken of deze zo wel wou booten, maar nee zelfde piepje en welk geheugen slot ik het bankje doe het piepje blijft. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik denk zelf namelijk dat mijn mamaplak gaar is.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:05
Lijkt er wel op als je vorige geheugen niet in DC kon werken en het bordje nu met beide geheugen types niet wil werken. Ik neem aan dat je het ook al eens geprobeert hebt met één reepje in een van de banken? :)

• ibidriv3r
@Crash

Klopt heb het met één reepje gedaan.

Verwijderd

je kan proberen om het bios van je pc opnieuw te flashen. Had hetzelfde probleem toen mijn nieuwe geheugen niet werd herkend. ook bij mij begon ie te piepen. Na het flashen: geen problemen, geheugen werd herkend. Blijkt dat bios gevoelig is voor "geheugenwijzigingen".

• ibidriv3r
@prietpraat1972

Hoe moet ik dit gaan doen zonder beeld?
Want dat ben ik vergeten te vermelden: ik krijg ook niet te zien.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
een bios reset leverd ook niks op?

404 Signature not found

• ibidriv3r
Ik heb mijn bios zo'n 5x gereset ( beetje overbodig maarja) maar hij wou nog steeds niet booten.
Dus ik dacht net laat ik het nog één keer proberen en ja hoor hij werkte opeens weer :9 ( werd overgens opeens verrast door een ander bliepje van de bios : chip fan faillure maarja dat heb je met zo'n zalman heatpipe;) ) Maar gellukig werkt mijn pc nu weer. Oorzaak: Tja the ghost in the machine denk ik altijd maar 8)7
Pagina: 1