Toon posts:

heel zacht geluid realtek alc660 op k8v-vm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een half jaar geleden heb ik een systeempje samengesteld voor mijn vader. Draait allemaal lekker, maar nu kwam ik erachter dat het geluid het niet goed doet.

Moederbord: Asus K8V-VM, bios-versie 0501
onboard geluid: realtek ALC 660.

Het rpobleme is dat het geluid heel zachtjes het wel doet, maar ik krijg het niet harder. Zelfs nog nieuwe boxjes gekocht,, maar dat mocht niet baten.
Ik heb de afgelopen dagen verschillende drivers geprobeerd, 1.54 (meest recente), maar ook 1.49 en 1.51, 1.52. Ik heb alle mogelijke volumes opengezet, verschillende keren onboard geluid aan en uitgezet. Mocht niet baten. Via google heb ik geen enkele gebruiker met een gelijksoortig probleem gevonden.

Ik denk ondertussen dat het een hardwarematig probleem is van de geluidschip, maar misschien dat ik iets over het hoofd zie, vandaar de vraag of iemand hie rmij kan helpen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien verkeerde uitgang gebruikt waardoor je wat overspraak te horen krijgt i.p.v de daadwerkelijke bron?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat heb ik goed bekeken.
Overigens, in m'n startpost niet goed aangegeven: het geluid doet het helemaal niet bij de rear-uitgang, bij de front-aansluiting krijg ik gek genoeg wel geluid, maar dát is ultiem zacht.