Ik ben bezig met een formulier waarin domeinnamen worden gecontroleerd of het een topdomein is of een subdomein als het een topdomein is mag hij niet voorkomen in de rij met subdomein checkboxen.
de radiobuttons hebben allemaal de naar topdomeinnaam waarvan er natuurlijk 1 van kan worden geselecteerd. Maar de checkboxxen hebben allemaal de naar forward[] omdat ze doorgegeven moeten worden als array in php. Maar hoe kan ik deze controleren in javascript.
Ik heb de volgende code gemaakt maar die lijkt niet te werken als ik van forward[] gewoon forward maa dan doet ie het wel maar worden de namen niet doorgegeven aan php.
het formulier heeft als naam edit_klant_pakket
moet ik de forward array op de volgende manier aanroepen forward[][]
de radiobuttons hebben allemaal de naar topdomeinnaam waarvan er natuurlijk 1 van kan worden geselecteerd. Maar de checkboxxen hebben allemaal de naar forward[] omdat ze doorgegeven moeten worden als array in php. Maar hoe kan ik deze controleren in javascript.
Ik heb de volgende code gemaakt maar die lijkt niet te werken als ik van forward[] gewoon forward maa dan doet ie het wel maar worden de namen niet doorgegeven aan php.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| for (var i=0; i < document.edit_klant_pakket.topdomeinnaam.length; i++) { if (document.edit_klant_pakket.topdomeinnaam[i].checked) { for (var j=0; j < document.edit_klant_pakket.forward.length; j++) { if (document.edit_klant_pakket.forward[j].checked) { if(document.edit_klant_pakket.forward[j].value == document.edit_klant_pakket.topdomeinnaam[i].value) { error += 'Topdomein kan geen subdomein zijn'; } } } } } |
het formulier heeft als naam edit_klant_pakket
moet ik de forward array op de volgende manier aanroepen forward[][]