Toon posts:

Cool Edit Pro: lijn niet op 0

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Als ik in Cool Edit Pro opneem, ligt mijn opname lijn niet op 0. In de MIC ingang is ie laag, in de Line-In hoger. Hoe kun je dit fixen?

Afbeeldingslocatie: http://www.judoinside.com/cep.jpg

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-02 14:47
Je zou kunnen kijken of je de fase kan verschuiven?
Weet niet of het helpt, maar is het enige wat ik kan bedenken :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja, als ik mijn geluidsniveau zachter zit wordt het minder, als ik het op 0 zit is het praktisch op de 0 lijn. Maar dat is raar, omdat ik niks opneem.

Is mijn geluidskaart gewoon kut?

Verwijderd

Hoe het in Cool Edit heet weet ik niet, maar in GoldWave kun je een offset meegeven, of er eentje aanpassen. Ik denk dat je daar naar op zoek zult moeten gaan in je opties.

Of probeer GoldWave :)

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 09:20
Verder is er geloof ik ook een DC filter of iets dergelijks waarmee je dit kan oplossen.
Het betekend inderdaad dat er wel mogelijk een foutje met je geluidskaart of met de apparatuur die je er aanhangt is.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Zoiets is inderdaad een DC offset, en zou eigenlijk helemaal niet voor mogen komen. Ingangen hebben eigenlijk altijd een ontkoppel condensator die DC tegenhoudt. Heb je nog steeds DC, dan zul je het in de geluidskaart zelf moeten zoeken.

Met software is dit eenvoudig aan te passen. Bij de meeste programma's is dat een losse optie, of je kunt bij de normaliseer optie meegeven dat ie de DC moet corrigeren. In hou geval moet je echter wel even het voorste en achterste deel los van elkaar doen, aangezien de DC daar niet gelijk is.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1