Pop-ups freezen game

Pagina: 1
Acties:

• AgamemnonZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-11 20:38
In een aantal op (verschillende) Quake engines gebaseerde games heb ik last van freezes. Zodra er een pop-up op de desktop plaatsvindt freezed de game voor een paar seconde en gaat de brightness ook ff terug naar de desktop waarde.

Een paar voorbeelden van pop-ups zijn; mozilla thunderbird die een kleine melding geeft dat er een nieuwe emailbericht is. Iemand die inlogt bij MSN. Antivirus programma die een email heeft gescanned.
Het zijn allemaal korte pop-ups die dit veroorzaken.

Heeft iemand enig idee waarom dit is en hoe ik ervan af kan komen (behalve dan zorgen dat er geen pop-up programmas draaien, want dat is maar een halve oplossing).

Ik heb hier al tijden last van en ben al lang op zoek naar een oplossing.

specs:
win XP pro,
sapphire ati radeon 9800 pro
amd 3200+

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
al andere drivers geprobeerd?

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 16:03

hilgo

Clear your mind of can't.

Zie je nog iets nuttigs in je event log als dit gebeurd?

Discogs

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Die pop-ups gebruiken dacht ik Direct3D om gerendert te worden. Er zijn ook spellen waar je wallhack krijgt door die pop-ups (zoals in Counter-Strike). Het enige wat je denk ik kan doen is die programma's uitzetten of ervoor zorgen dat die programma's geen pop-ups meer laten zien door de instellingen te wijzigen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• AgamemnonZ
Ik heb dit probleem al heel lang en altijd de nieuwste drivers geinstalleerd, het lijkt me dus driver onafhankelijk. Ik probeer altijd alle programma's die pop-ups geven uit te zetten (of de pop-up functie in et programma), maar ik zoek dus naar een echte oplossing.

Voor dit probleem worden geen logs aangemaakt afaik. Het wordt ook niet herkend als een probleem of error door de games. Ze freezen gewoon eventjes, en daarna gaat alles weer normaal verder.

Verwijderd

meest logische oplossing lijkt om om in dezelfde resolutie te gamen als je desktop?

• AgamemnonZ
Ik game in dezelfde resolutie als men desktop.
Alleen de brightness is anders, en dat de brightness ff verandert is niet eens mijn grootste probleem. Die freeze van 1 a 2 seconde is het ergst.

Om het probleem nog iets duidelijker te maken. Ik zie de pop-up dus door mijn game heen, en dan freezed alles fftjes.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 10:56

Pubbert

random gestoord

Er is eigenlijk maar echte oplossing voor de pop-ups problemen in OpenGL games, en dat is windowed spelen. (bijv je monitor kan 1280x1024 aan, speel je windowed in 1024x768. Alt-tabben gaat dan ook wat sneller.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• AgamemnonZ
In windowed mode is de brightness gelijk aan die van de desktop, en zie ik een kleine streep (waar de bovenste balk van het window zit) niet.

Met deze oplossing gaat het bij mij niet lukken :( :D, zijn er nog andere ideeën?
Ik heb ook erg het gevoel dat het aan OpenGL gebaseerde games (quake is altijd opengl toch 8)7?)ligt.
Pagina: 1